Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@21:39:56 GMT

انفجار لپ تاپ هنگام پرواز با هواپیما

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۳۱۳۷

گروه فناوری _ چندی پیش دولت ایالت متحده‌ی آمریکا، تعدادی از مسافران خارجی را مجبور کرد که لپ‌تاپ خود را در داخل چمدانشان قرار دهند. به‌تازگی مشخص شده که این کار اشتباه و خطرناک است؛ نتیجه‌ی تحقیقات جدید سازمان FAA نشان می‌دهد که قرار دادن لپ‌تاپ‌ در داخل چمدان، می‌تواند خطر آتش‌سوزی و انفجار در هواپیما به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، طبق نتایج آزمایش‌های صورت‌گرفته توسط اداره‌ی هوانوردی فدرال، اگر باتری لیتیوم-یون به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌ در محفظه‌ی بسته‌ی چمدان مسافران هواپیما قرار گیرد و دمای آن تا حد زیادی بالا رود، ممکن است موجب آتش‌سوزی شود. اگر این آتش‌سوزی گسترش پیدا کند و به یک قوطی خشک شامپو برسد، احتمال انفجار وجود دارد و قطعا خسارت زیادی به بار می‌آورد.

البته بدیهی است که چنین انفجاری باعث سقوط هواپیما نمی‌شود؛ اما این امکان وجود دارد که انفجارِ ایجادشده، باعث شود که شعله‌های آتش به‌سرعت در محیط گسترش پیدا کنند.

اداره‌ی هوانوردی فدرال اخیرا آزمایشاتی در این باره انجام داده و نتایج کامل آن را در سازمان بین‌المللی هواپیمایی غیر نظامی (سازمانی در داخل کشور آمریکا که وظیفه‌اش، مطرح کردن استانداردهای ایمنی و پیشنهاد آن‌ها به خطوط هوایی در سراسر جهان است) به ثبت رسانده است. اداره‌ی هوانوردی فدرال پیشنهاد داده است که مسافران، لپ‌تاپ‌ یا دیگر وسایل الکترونیکی با این ابعاد را در چمدان‌هایشان قرار ندهند. اوایل امسال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، مخالفت خود را با این قضیه اعلام کرده بود.

دولت ایالات متحده‌ی آمریکا مدتی پیش با ادعای حفظ امنیت کشور، قانون جدیدی تصویب کرد که بر اساس آن، افرادی که از فرودگاه‌های مشخص‌ در خاورمیانه به آمریکا سفر می‌کردند، نمی‌توانستند لپ‌تاپ خود را به کابین مسافران بیاورند. پس از آنکه فرودگاه‌ها و خطوط هوایی تمهیدات امنیتی جدیدی تدارک دیدند، قانون منع به همراه داشتن لپ‌تاپ در کابین مسافران، لغو شد و پس از حدود چهار ماه، دیگر اثری از آن در هیچ‌یک از فرودگاه‌ها باقی نماند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت

وحید شادی نیا اعلام کرد: عصر امروز یکشنبه براثر انفجار در چاه فاضلاب چهار نفر دچار مصدومیت شدند و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی همچنین گفت: عصر امروز بر اثر انفجار کپسول گاز در منزل مسکونی در روستای ایرانق شهرستان بستان آباد ۶ نفر راهی بیمارستان شدند که اقدامات لازم درمانی اورژانس برای آنها انجام پذیرفت.

شادی نیا با اشاره به اینکه ۶ نفر در این حادثه دچار سوختگی اندام شدند، گفت: مصدومان توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی بستان آباد به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز