Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفسنجان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دست‌اندرکاران نظام و کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسن‌بیگی پیش از ظهر دوشنبه در اجلاس دو روزه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان کرمان در تالار فرهنگیان رفسنجان، جایگاه علم، ادب و دانش را والا دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دغدغه جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش از نظر سازمانی دستگاهی در کنار سایر دستگاه‌ها است اما اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اصطلاحاً همه را در کنار خود قرار داده است و هر کسی احساس می‌کند برای دستیابی به اهداف سازمانی خود باید از این دو مقوله کار خود را آغاز کند.

وی به سخنان بزرگان، قانون‌گذاران، سیاستمداران در خصوص بها دادن به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اشاره و بیان کرد: هر اندازه در این عرصه اهمیت قائل شویم، محصول بهتری در آینده در جامعه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در کشور و استان سرمایه‌های زیادی داریم و این سرمایه‌ها را عمدتاً در دید ظاهری در قالب معادن، راه‌ها، موقعیت سوق‌الجیشی و امثال آنها تعریف می‌کنیم، اما هیچ سرمایه‌ای مانند سرمایه انسانی ارزشمند نیست.

محسن بیگی اظهار کرد: تمام سرمایه‌ها در برابر شخصیت‌هایی مانند امام راحل (ره)، شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر بزرگان کشور قابل مقایسه نیستند، باید بپذیریم که نسلی می خواهیم تربیت کنیم که نسل آینده کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: محل پرورش، رشد و شکوفایی سرمایه‌ها مدرسه است و اگر معلم در جامعه حرمت داشته باشد و مورد تکریم قرار گیرد، سایر مسئولان و حوزه‌ها صاحب احترام می‌شوند و اگر جایگاه او تضعیف شود، انتظار هیچ خیری نباید داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در هر شهرستان، استان و نقطه‌ای که دستگاه‌های مختلف به کمک آموزش و پرورش آمدند، نتایج مثبتی گرفته ایم، یادآور شد: در جاهایی که رفتارها دخالت‌آمیز و نگاه ابزاری به مدیر، مدرسه و آموزش و پرورش بوده است، دچار آسیب شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: بزرگترین تهدیدی که جامعه و نسل ما دچار آن شده، تهدید هویتی است که شامل مسائلی است که فرزندان ما را از درون بی‌تفاوت، لاابالی و بی‌انگیزه بار بیاورد و به دنبال ایجاد فاصله بین نسل جوان و حاکمان است که حاکمان شامل پدر، مادر، معلم، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان می‌شود.

محسن‌بیگی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دست‌اندرکاران نظام و کشور است، اظهار کرد: ما باید با اثرگذاری این شکاف را پر کنیم و فرزندان ما باید بپذیرند، بدانند و اعتماد کنند تا بتوانیم اثرگذار باشیم و این اتفاق به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمی آید.

وی گفت: اگر به دنبال این هستیم که آینده شهر حتی در حوزه زیباسازی تأمین شود، باید به مدرسه توجه کنیم، اگر به دنبال ثبات اخلاق و امنیت، اقتصاد پویا و دانش‌بنیان و مدیران و انسان‌های صاحب علم، ادب و شخصیت هستیم، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: هرجا که نسبت به آموزش و پرورش کم‌توجهی شده است، هزینه‌های زیادی پرداختیم، زیرا اثرگذارترین دستگاه برای آینده کشور آموزش و پرورش است که این موضوع واقعیت انکارناپذیری است که در دستورها و توصیه‌های دینی ما نیز تعلیم و تربیت جایگاه بالایی دارد، حتی در سایر کشورها توجه به مدرسه مورد تأکید است.

محسن‌بیگی به پراکندگی و پناور بودن استان کرمان اشاره داشت و افزود: در ۳۲ شهر، منطقه و ناحیه آموزش و پرورش بیش از ۵۸۰ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی تحت پوشش داریم که از نظر تنوع قومی، مذهبی، اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و ... فاصله‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و این جلسه‌ها کمک می‌کند در جریان امور هم قرار گیرند و اقداماتی که در بعضی از شهرستان‌ها انجام شده است به عنوان الگو در سایر شهرستان‌ها مورد استفاده واقع شود.

وی برگزاری نشست روسای ادارات آموزش و پرورش استان را موجب تبادل و انتقال تجربیات بین شهرستان‌های مختلف دانست و اضافه کرد: در تمام حوزه‌ها توجه به تعلیم و تربیت موجب می‌شود، مدیرانی پرتوان که می‌توانند، حقوق اجتماعی را در جامعه پیاده، منافع ملت را تضمین و استقلال کشور را حفظ کنند، داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این جلسه در سخنانی گفت: دروس باید به صورت عملی آموزش داده شود که اثرگذار هم می باشد.

علیار اسکندری نسب افزود: امروز باید در آموزش و پرورش به دنبال فهم مطالب برویم، نه فقط به تئوری اکتفا کنیم.

وی بیان کرد: برخی مدیران امروزی که فقط به تئوری یاد گرفتن بسنده کرده بودند، امروز باید مجدد برای آنها برخی مسائل را توضیح داد که وجود اینگونه مدیران ضربه می‌زند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: مسئولان دولت و نظام برای اجرای حکم شرعی و قانونی حجاب نمی‌توانند با توسل به روش‌هائی از قبیل گشت ارشاد و بگیر و ببند‌های معمول موفق شوند.

دستیابی به هدف شرعی و قانونی در این زمینه به تجدید نظر اساسی در عملکرد‌های مسئولین و سیاست‌های موجود و معمول حکمرانان نیاز دارد.

حتی ما نیرو‌های باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکرد‌ها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد، چون این برخورد‌های حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟

دیگر خبرها

  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده