Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو منطبق بر برنامه های دولت دوازدهم در بخش آب کشور است.

«علی اصغر قانع» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: شناخت اردکانیان از وضعیت آب کشور و تخصص وی در این حوزه و مشکلاتی که به عنوان چالش اصلی وزارت نیرو شناخته می شود، باعث خواهد شد تا وی با استفاده از توانمندی های خود بتواند حضوری موثر در رفع چالش های موجود در بخش آب کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سابقه رضا ارکانیان در صنعت آب کشور و جهان و اشراف وی بر مدیریت منابع آبی کشور، گفت: معرفی اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو از سوی دولت، یکی از راه های فائق آمدن بر چالش های موجود در بخش آب کشور است و به نوعی باعث جلوگیری از هدر رفت زمان برای ورود شخصی که از خارج از این صنعت وارد بدنه وزارت نیرو می شود ،خواهد بود.
قانع با اشاره به سمت های اردکانیان در دهه گذشته در مجامع بین المللی اظهار داشت: تجارب بین المللی وی در این حوزه نیز می تواند کمک موثری در رفع چالش های موجود در منابع آبی کشور باشد.
وی افزود: مشکلات مالی و محدودیت اعتبارات دولتی یکی از چالش های اصلی وزارت نیرو است ولی این وزارتخانه به لحاظ توان بالایی که در جذب سرمایه گذار داخلی دارد و توان اجرایی و دانش فنی خوبی که کشور از آن برخوردار است، می تواند مدیریت وزارت نیرو را در غلبه بر اعتبارات دولتی محدود یاری کند تا به نوعی بتوانیم شاهد پویایی در عرصه صنعت آب کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری دیروز «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی صبح امروز نامه رییس جمهوری را اعلام وصول کرد.
رییس مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.
اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏
اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1407-1397) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.
در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.
پیش از مسئولیت های بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.
اردکانیان در سالهای 1368 تا 1370 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود؛ وی در دولت نخست اصلاحات، قائم مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای 1380 تا 1384) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.
مدیر موسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین االمللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسوولیت های بین المللی اردکانیان است.
وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189** 6075 **خبرنگار:اسماعیل داودی** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان دیدار و مشکلات و مطالبات کارکنان این اداره را بررسی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی هرمزگان، محمدعلی زهره ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی دیدار و مشکلات معیشتی و سایر مسائل رفاهی آنان را مورد بررسی قرار داد. 

زهره ای در این دیدار صمیمانه ضمن ارائه عملکردی از تلاش ها و اقدامات به عمل آمده برای رفع دغدغه های پرسنلی، اظهار کرد: در برنامه اول تصمیم گرفتیم که حقوق و مزایای پرسنل راه و شهرسازی را بهبود ببخشیم.

وی اضافه کرد: موضوع دوم بیمه تکمیلی کارکنان بود که با برنامه ریزی قرارداد موفقی با بیمه تنظیم و منعقد شد که در تاریخ راه و شهرسازی بی نظیر بود.

وی با اشاره به محور بعدی برنامه ها، عنوان کرد: یکی از کارهای مهم معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی صدور کارت اعتباری است با نام «ثمین» که برای کل پرسنل راه و شهرسازی کشور صادر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به مطالبه کارمندان به منظور ساماندهی خانه های سازمانی اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰۰ خانه سازمانی در سراسر استان هرمزگان وجود دارند که طی سال های گذشته با قراردادهای قانونی تحویل کارمندان دارای شرایط  شده است و سال های زیادی در اختیار این افراد قرار دارد که برنامه داریم هر چه سریع تر تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

به گفته این مقام مسئول؛ برنامه ریزی برای ارتقاء و بهبود وضعیت موجود کارکنان از جمله معیشت، رفاهیات، اعطای تسهیلات، اماکن رفاهی کارکنان، برنامه های آموزشی، فرهنگی و حمایتی در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان