Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي امنيت اطلاعات)
--> معرفي 6 بازي آموزشي اينترنتي براي افزايش هوشياري کودکان در فضاي مجازي

کودکان امروزه در حال رشد در عصر ديجيتال بوده و در معرض خطرات و ضرر هاي فضاي مجازي هستند. آموزش استفاده صحيح از فضاي مجازي به کودکان امري مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا که حتما بايد اين آموزش ها به کودکان داده شود، چه راهي بهتر از بازي کردن براي ياد گرفتن کودکان؟ اکثر کودکان عاشق بازي هاي ويديويي هستند و آموزش به آنها از طريق بازي ها ميتواند روشي بسيار موثر باشد.
در اين مقاله چند بازي جالب آموزشي جهت يادگيري استفاده صحيح از اينترنت و فضاي مجازي به کودکان به شما معرفي ميکنيم.
1. ?How Cyber Smart Are You
يک بازي در سبک پرسش و پاسخ است. فرد راهنما در اين بازي دختري کارتوني به نام سم (Sam) است. اين شخصيت با کودک صحبت کرده و سوالات متني و صوتي از او ميپرسد. اين بازي کوتاه و مختصر است زيرا تنها 11 سوال در آن از فرد پرسيده ميشود، اما با وجود کوتاه بودن در زمينه هاي مختلف نظير ايميل، رمز عبور ها، تبليغات و... در آن سوال ميشود.
يکي از نکات مثبت اين بازي اين است که هر سوال در آن در يک فضاي کارتوني رنگارنگ و زيبا و محيطي کودک پسند پرسيده ميشود. براي مثال در يکي از بخش هاي اين بازي شما 4 عکس کوچک از 4 سايت خيالي ميبينيد و بايد تصميم بگيريد که کدام يک از سايت ها را باز و کدام يک را باز نکنيد و همچنين ايميل هايي به کودک نمايش داده ميشوند که از شما پرسيده ميشود که کدام يک از ايميل ها را ميخواهيد باز و کدام يک را بدون باز کردن حذف کنيد.
نرم افزار کنترل فرزندان در فضاي اينترنت:
دانلود نرم افزار کنترل فرزندان در اينترنت - Salfeld Child Control 2015

پس از پاسخ به هر پرسش در بازي، به کودک گفته خواهد شد که درست پاسخ داده و يا خير. اگر فرزند شما اشتباه به سوال پاسخ داده باشد، اين بازي به او توضح خواهد داد که چرا پاسخ اشتباه بوده.
2. Digizen
اين بازي خلاقانه اثري از سازمان “Childnet” ميباشد. اين سازمان که قصد آن کسب در آمد نميباشد سعي در تبديل اينترنت به يک فضايي امن براي کودکان دارد.
در آغاز اين بازي کودک ميتواند تعيين کند که آيا يک دختر و يا يک پسر است و همچنين ظاهر شخصيت خود را نيز تغيير دهد که البته اين مورد تنها براي جذاب تر شدن بازي است. داستان اين بازي در مدرسه و روز هايي که در مدرسه طي ميشوند ميباشد و بر روي شخصيت هاي بازي صداگذاري شده است. در اين بازي به پرسش ها پاسخ ميدهيد، در جواب به ديگر شخصيت ها ديالوگ هايي را انتخاب ميکنيد و در کل با ديگران ارتباط برقرار ميکيند.

زماني که بازي را به اتمام برسانيد، يک امتياز به شما داده ميشود. والدين به هيچ وجه در پاسخ دادن و سوالات و انتخاب ديالوگ ها نبايد به گودکشان کمک کنند. البته اين بازي به کودک شما نميگويد که چرا انتخابش اشتباه بوده، اما شما ميتوانيد اين کار را انجام دهيد.
3. The Case of the Cyber Criminal
اين بازي داراي طراحي زيبا و جالبي ميباشد و از نوع پرسش پاسخ است و فرزند شما در آن بايد به کار يک جنايتکار سايبري خاتمه دهد! با هر پاسخ صحيحي که کودک شما بدهد، ميتواند يکي از ابزار کار جنايتکار سايبري را از دست او بگيرد.

مقصود اصلي از اين بازي آموزش کودکان جهت جلوگيري از سرقت هاي سايبري است. در اين بازي آموزش هايي نظير انتخاب رمز عبور هاي قدرتمند، صحبت نکردن با هر فرد و استفاده از آنتي ويروس ها به کودکان داده ميشود. اين بازي داراي يک موسيقي متن زيبا و طراحي کارتوني جذاب ميباشد و کودکان شما حتما از اين بازي و محيط آن لذت خواهند برد. اين بازي براي يادگيري مراقبت صحيح از اطلاعات شخصي نيز مناسب ميباشد.
4. Webonauts
اين بازي فرزند شما را به يک کلاس آموزشي خيالي ميبرد و به افزايش سطح دانش کودک شما در فضاي مجازي کمک ميکند. يک بازي سرگرم کننده که شخصيت هاي آن آدم هاي فضايي هستند و به کودک شما رعايت کردن ديگران، احترام و همکاري با ديگران را آموزش ميدهد.

زماني که کودک شما شروع به بازي کند و سپس لباس ها و طراحي شخصيت خود را انتخاب کند، به سياره هاي مختلف سفر ميکند و چيز هايي نظير استفاده از رمز عبور هاي قدرتمند، استفاده صحيح از شبکه هاي اجتماعي و... را آموزش ميبيند. يک چيز خوب راجع به اين بازي اين است که هيچ گاه جنبه آموزشي بازي را به کودک تحميل نميکند.
تجربه کلي اين بازي لذت بخش بوده و داراي محيط رنگارنگي ميباشد و کودک شما پس از پايان بازي حتما پيغام آموزشي بازي را به خاطر خواهد سپرد.
5. Internet Safety Hangman
بازي مردي که دار زده شده بازي معروفي است و نسخه هاي مختلفي دارد. اين نسخه از بازي براي ياد دادن طرز صحيح صحبت با ديگران به صورت آنلاين است و به آنها ميگويد که چه اطلاعاتي را ميتوانند به ديگران بدهند و چه اطلاعاتي را نبايد بدهند.
از آنجايي که اين بازي تنها 10 سوال دارد، بنابراين ميتوانيد به سرعت آن را به پايان برسانيد. البته با وجود کوتاه بودن، بازي بسيار آموزنده اي است.

در پايان بازي ميتوانيد امتيازي که فرزندتان در اين بازي ساده و کوتاه دريافت کرده را مشاهده کنيد.
6. Cyber Security Crossword
براي استفاده صحيح از اينترنت، بايد اصطلاحات رايجي را که در فضاي اينترنت استفاده ميشوند و کاربران به زبان مياورند را بدانيد. زماني که معناي اينگونه اصطلاحات را بدانيد از بسيار از چيز ها سر در مياوريد. بنابراين فرزند شما بايد معني اين کلمات را بداند.
در بازي Cyber Security Crossword چندين کلمه به معناي چندين توضيحات نوشته مشود. فرزند شما بايد توضيح مربوط به هر کلمه را انتخاب کنيد. اگر درست بود کلمه سبز رنگ ميشود.

اين بازي با يک فضاي کارتوني و جذاب ميتواند فرزند شما را بسيار سرگرم کند و در عين حال چيز هاي جديدي به او بياموزد.
به منظور آموزش کنترل بر فعاليت فرزندتان در سيستم عامل هاي ويندوز و مک و همچنين گوشي ها، مقالات زير را مطالعه کنيد:
آموزش کنترل و نظارت بر فعاليت فرزندان در ويندوز
آموزش مديريت استفاده فرزندان از کامپيوتر و موبايل
جمع بندي
ميتوانيد با اجراي بازي هايي که در ليست معرفي کرديم براي فرزندتان به او بياموزيد که چگونه از فضاي مجازي به درستي استفاده کند و هيچگاه اطلاعات شخصي اش به خطر نيافتند. البته درست است که زبان اين بازي ها انگليسي است، اما شما والدين عزيز ميتوانيد متون انگليسي بازي ها را براي فرزندانتان ترجمه کنيد و معني آن ها را به او بگوييد!
موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به امنيت اطلاعات
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود

بهرام عین الهی افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند خدمات را بصورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را درب منزل و به روز تحویل بگیرند سکوهای اینترنتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در واقع سکوهای اینترنتی از چگونگی دارو خبر دار نمی شوند کد رهگیری به آن‌ها داده می شود دارو را در داروخانه دریافت می کنند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختار بوده و می توانند دارو را نیز بصورت حضوری از داروخانه تحویل بگیرند.

عین اللهی گفت: این کار بصورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال بصورت رایگان در مراکز درمانی دولتی کار بنیادی بوده که در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و پذیرفته نشدن کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند چرا که همه موظف به اجرا هستند بچه ها اگر خوب درمان شوند تا ۷۰ سال عمر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • شوخی گلزار با مردم
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان