Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی جمشیدیان در ارتباط با دستگیری یک شکارچی به همراه لاشه یک کل وحشی اظهار داشت: این متخلف شکار همراه با لاشه یک کل وحشی و ادوات شکار در ارتفاعات پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توسط محیط بانان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دارای انواع وحوش به خصوص آهوی ایرانی و نیز قوچ و میش است، ابراز داشت: این منطقه دارای ارزش‌های زیستی فراوان است و محیط بانان به شکل شبانه‌روزی در راستای حفاظت از این منطقه ارزشمند زیستی از نظر گیاهی و جانوری در حال گشت‌زنی هستند و در بسیاری از موارد پیش از آغاز شکار متخلفان را دستگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش جرم است، ابراز داشت: تصادفات جاده‌ای و سودجویی شکارچیان، حیات وحش غنی مناطق حفاظت شده کشور را در معرض خطر قرار داده است.

نیازمند توجه مسئولان در راستای ایجاد روگذر برای حیات حش هستیم

وی ادامه داد: در مواردی که جاده از میان زیستگاه طبیعی حیات وحش عبور می‌کند نیازمند توجه مسئولان در راستای فنس کشی جاده و یا ایجاد روگذر برای حیات حش هستیم ضمن اینکه رانندگان نیز باید در مناطقی که دارای تابلوی عبور حیات‌وحش است سرعت مجاز را رعایت کنند.

جمشیدیان با اشاره به اینکه زنده‌گیری پرندگان مورد حمایت نیز از دیگر مواردی است که زندگی حیوانات بیگناه طبیعت را در معرض خطر قرار داده است، بیان داشت: بسیاری از پرندگان نیز به دلیل تغییر محیط زیست خود مجبور به تغییر محل زندگی برای زنده ماندن هستند.

وی در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: در همین راستا در روزهای گذشته یک پرنده بوتیمار (پرنده کنار آبزی از راسته لک لک سانان ) پس از زنده گیری توسط آتش نشانی به محیط زیست فلاورجان تحویل و پس از تیمار در محل زندگی طبیعی خود رهاسازی شد.

901

مرتضی جمشیدیان شکارچی دستگیری اصفهان محیط زیست فرمانده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید