Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@13:17:12 GMT

جزئیات آمار خودکشی در ایران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۵۷۳۹

جزئیات آمار خودکشی در ایران

محمدعلی اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی کشور در خصوص آمار وقوعخودکشی در ایران اظهار کرد: آماری که برخی از رسانه‌ها در خصوص وقوع خودکشی در ایران اعلام می‌کنند، صحت ندارد.

وی تصریح کرد: بارها تاکید کردم که یک بازی همچون بازی نهنگ آبی و امثال آن نمی‌تواند عامل اصلی خودکشی یک فرد باشد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد: بازی فوق چندین مرحله دارد و فرد بازی کننده در مرحله 50 آن باید به دستور صادر شده عمل و خود را از ارتفاع و بلندی به زمین پرتاب کند و این اصلا باور کردنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدبیگی ادامه داد: فرد بازی کننده می‌داند که قرار است چه کار کند و در انتها چه بلایی بر سرش می‌آید و خیلی ساده‌انگارانه است که باور کنیم چنین فردی خود را در مرحله آخر بکشد.

وی خاطرنشان کرد: خودکشی و وقوع این اتفاق ارتباطی به بازی نهنگ آبی ندارد، مگر اینکه چیزی از افراد شامل کلیپ و یا دست نوشته مبنی بر اقرار آن‌ها به تاثیرپذیری از بازی فوق به جا مانده باشد که تا کنون موردی به این شکل مشاهده نشده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: بنده با اطمینان خاطر می‌گویم که 99 درصد خودکشی این افراد ارتباطی با بازی نهنگ آبی ندارد و علت خودکشی و عواملی که این افراد را به اقدام به این عمل سوق می‌دهد، مهم‌تر از آن است که بگوییم به خاطر یک بازی دست به آن زده‌اند.

اسدبیگی ادامه داد: عده‌ای مدعی هستند آمار خودکشی در ایران نسبت به آمار جهانی بسیار بالا و قابل توجه است، اما آن طور که من در خصوص خودکشی‌های منجر به فوت تحقیق کردم، ایران در میان سایر کشورها رتبه 108 را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پزشکی قانونی کشور آمار خودکشی را 4405 نفر اعلام می‌کند، نسبت به سایر کشورها در وقوع خودکشی آمار پایینی داریم و جایگاه ایران آن طور که می‌گویند، نیست.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور یادآور شد: بر اساس آمارها در ایران از هر 100 هزار نفر، 6 نفر اقدام به خودکشی‌ می‌کنند و این در حالی است که آمار فوق در سایر کشورها 25 مورد خودکشی از هر صدهزار نفر را شامل می‌شود.

اسدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: همین آمار پایین و اندک خودکشی در کشور نیز جای تامل دارد و تاکید می‌شود که آمار آسیب‌های اجتماعیبه ویژه خودکشی باید در کشور کاهش پیدا کند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • شهریار سپاهان برای لیگ برتر آبروداری می‌کند
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران