Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - فرماندار همدان خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی همدان در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی ظهر دوشنبه در جلسه ای که به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد، هزینه پیشگیری از این بیماری را بسیار کمتر از مبارزه و کار عملیاتی دانست و گفت: شیوع این بیماری می تواند تلفات جانی و زیان‌های اقتصادی را بدنبال داشته باشد که اهمیت پیشگیری را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان همدان خواستار همکاری تمام دستگاههای اجرایی ذیربط در راستای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد و افزود: هر چقدر در بحث پیشگیری جدیت داشته باشیم و هزینه کنیم آسیب های احتمالی شیوع آنرا کاهش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در تعدادی از استانهای کشور شاهد همه گیری و خسارتهای جانی و مالی در مواجهه با این بیماری بودیم، عنوان کرد : ورود کودهای آلوده از  استانهای شمال کشور و برخی فرآورده های دامی مانند تخم مرغ از استانهای آلوده باید با حساسیت ویژه ای تحت نظارت و جلوگیری باشد.

تعالی با بیان اینکه احتمال شیوع این بیماری در فصول سرد سال بیشتر است، تاکید کرد: باید وظایف مشخص و معین شده دستگاههای اجرایی ذیربط در خصوص پیشگیری از این بیماری ابلاغ شود و اکیپ پیش بینی شده برای نظارت مستمر و مقابله با کانونهای احتمالی آلوده آمادگی کامل داشته باشد.

وی با اشاره به تلفات و خسارت قابل توجهی که سال گذشته بر اثر آلودگی دو واحد مرغداری در همدان بوقوع پیوست، اظهار داشت: متاسفانه بواسطه سخت گیری بیش از معمول شرکتهای بیمه در حین پرداخت خسارت به خسارت دیدگان با عدم رغبت فعالان این بخش برای بیمه مواجهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پیشگیری آسان تا درمان مشکل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به نامگذاری ۹ می‌ مصادف با ۱۹ اردیبهشت بعنوان رز جهانی تالاسمی گفت: هدف از نامگذاری این روز، توجه به بیماران مبتلا، فراهم آوردن امکانات درمانی مطابق با استاندارد‌های جهانی و ترویج پیشگیری از تولد نوزادان تالاسمی است.
دکتر میرشفیعی افزود: تالاسمی یک  اختلال خونی ژنتیک است که به دلیل شکل گیری غیر طبیعی هموگلوبین و کم خونی ایجاد می شود که فرزند از پدر و مادر دارای تالاسمی نوع خفیف به ارث می برد.
او با بیان اینکه تالاسمی به دو شکل مینور و ماژور (شدید) وجود دارد، گفت: اختلال ژنتیکی تالاسمی از طریق ژن‌ها از والدین به کودک به ارث می‌رسد و زمانی که یکی از والدین یا هر دوی آنان حامل این ژن باشند، احتمال ابتلای کودک نیز وجود دارد و در صورت ابتلای پدر و مادر به بیماری تالاسمی مینور یعنی فُرم خفیف بیماری هستند ۲۵ درصد شانس ابتلا به بیماری تالاسمی ماژور ۵۰ درصد احتمال ابتلا به تالاسمی مینور و ۲۵ درصد هم تولد فرزند سالم وجود دارد که این بستگی به این دارد که کدام ژن معیوب از پدر و مادر را دریافت.
میرشفیعی افزود: بزرگ شدن جمجمه، بزرگ شدن استخوان‌های صورت، رنگ پریدگی و پهن شدن بینی از جمله علائم مبتلا به بیماری تالاسمی است و بیماری‌های قلبی، کلیوی، اختلالات تیروئید و پوکی استخوان به خاطر خون سازی غیرموثر از عوارضی است که این بیماری بر روی فرد می‌گذارد.
او گفت: خوشبختانه از سال ۷۶ تاکنون بروز بیماری تالاسمی در سطح استان نداشتیم و طی ۱۵ سال گذشته هیچ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور (شدید) متولد شده در استان نداشتیم.
رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اراک دراستان ۱۳ بیمار مبتلا به تالاسمی وجود دارد که تحت حمایت‌های درمانی و پزشکی هستند و با رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شده این بیماران مشکلی برای دریافت دارو ندارند.
هشتم ماه می‌مصادف با ۱۹ اردیبهشت به نام روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند