Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به منظور ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه، بایستی زمینه آگاه‌سازی مردم و نهادینه‌سازی این واجب دینی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای زکات استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مساله زکات از جمله مهمترین مباحثی است که دین اسلام به آن توجه خاص نشان داده تا به این ترتیب زمینه برقراری عدالت در جامعه اسلامی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پرداخت زکات بحث بسیار مهمی است که در اسلام به آن تاکید فراوان شده و در اهمیت آن همین بس که زکات و نماز همواره در کنار هم در قرآن کریم ذکر شده است.

وی گفت: تاکید دین اسلام بر موضوع پرداخت زکات به دلیل نقش تاثیرگذاری است که انجام این عمل در کمک و مساعدت به فقرا و نیازمندان جامعه اسلامی و برداشتن باری از دوش این قشر دارد.

دری نجف آبادی بیان کرد: به این ترتیب بستر فقر و نابرابری در جامعه مدیریت شده و در حقیقت پراخت زکات اقدام ارزشمندی در راستای عمل به مبانی دینی اسلام به منظور رفع مشکلات معیشتی محرومان اجتماع است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امروز برای آنکه بتوانیم مشارکت مردم را برای عمل به این دستور دینی اسلام افزایش دهیم باید در این رابطه کار فرهنگی صورت پذیرد و در حقیقت فرهنگ پرداخت زکات نهادینه سازی شود.

همچنین در این جلسه قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: طی شش ماه نخست سال جاری ۳۸میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش میزان زکات پرداخت شده سال جاری در استان مرکزی بیان کرد: این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰۰درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطرنشان ساخت: با توجه به تاکیداتی که در دین اسلام و از سوی رهبر معظم انقلاب به منظور عمل به این دستور الهی وجود دارد، باید در این  راستا به آگاه سازی جامعه بپردازیم که در مسیر تحقق این هدف رسانه ها قش خطیر و تاثیرگذاری برعهده دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم