Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان همزمان با سراسر کشور در روز جمعه پنجم آبان ماه سال ۱۳۹۶ در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی امروز ( 1 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هیئات مذهبی بهترین فرصت برای حفظ دستاوردهای نظام  اسلامی هستند و هیئات تراز اسلامی از بطن دین و ضامن بقای اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هیئات مذهبی ادامه دهندگان راه کاروان حسینی و احیاگران تفکر اهل بیت علیه السلام و مکتب آنان هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئات مذهبی بازوان توانمندی برای نظام اسلامی هستند، ادامه داد:  هیئات مذهبی باید فعالیت های خود را به سمتی که در وهله اول تمام نیازهای فرهنگی و سپس نیازهای اجتماعی جامعه را تامین کنند سوق دهند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هیئات مذهبی باید تمام نیازهای مردم را فراهم کنند، افزود: مسئولان هیئات مذهبی باید تلاش کنند علاوه بر حوزه سخت افزاری در حوزه نرم افزاری هم شاهد رشد چشمگیر آنان باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تشکیل شورای هیئات مذهبی ضرورت است، گفت: باید یک مرکز ساماندهی و حمایتی برای 90 هزار هیئات مذهبی کشور باشد که بر این اساس اولین شورای هیئات مذهبی در سال 80 شکل گرفت.

 

حجت الاسلام رضایی از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در روز جمعه پنجم آبان ماه جاری خبر داد و افزود: جلسات شوراهای هیئات مذهبی به صورت شهرستانی، استانی و مرکزی برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: جلسات شهرستانی شورای هیئات مذهبی ماهانه، شورای استانی هر دوماه و در مرکز به صورت فصلی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رضایی به اهداف و وظایف شورای هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: ساماندهی مسئولان هیئات مذهبی و بستر سازی برای نقش آفرینی هیئات مذهبی برای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد استحکام و تحکیم بنیان وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت های هیئات مذهبی، استفاده از توان بالقوه و تجارب تمامی نیروهای هیئات مذهبی در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی و دینی از جمله وظایف این شورا است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 148 نفر برای انتخابات شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 88 نفر به عنوان عضو اصلی و 24 نفر به عنوان عضو البدل انتخاب خواهند شد.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه انتخابات شورا هیئات مذهبی استان در 13 حوزه انتخابیه شهر و شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون یک هزار و 290  هیئت مذهبی در استان ثبت شده است و در شهر بیرحند 289 هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد.

 

 وی گفت: افراد منتخب در این شورای هیئت‌ها به مدت چهار سال مسئولیت سازماندهی هیئت‌های مذهبی را به همراه دستگاه‌های مربوطه بر عهده خواهند داشت.

 

حجت الاسلام رضایی بر لزوم پیشگیری و رفع آسیب های هئیت های مذهبی تاکید کرد و افزود: امسال گردهمایی مداحان، روحانیون و مسئولان هیئت های مذهبی  و دوره آموزشی در این زمینه برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به اقدامات انجام شده حداقل آسیب ها در سطح هیئت ها، مداحان داشتیم و ایستگاه های صلواتی بسیار مطلوب ساماندهی شده بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برپایی 80 ایستگاه صلواتی سال گذشته در مرکز استان، افزود: امسال این ایستگاه ها به 36 مورد کاهش یافت تا بیشتر در زمینه مسائل ترافیکی و بهداشتی نظارت شود.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی تهدیدی برای جامعه است، گفت: باید همه  دست به دست یکدیگر دهند و حتی با وقف و نذوراتی در این حوزه تلاش کنند.

 

به گفته وی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اقدام همه جانبه از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی لازم است و بخش تشکل های دینی اعم از هیئت ها، کانون ها، انجمن های اسلامی و پایگاه های بسیج نیز بایستی هدفمند و برنامه محور در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن سلم‌آبادی نیز در این نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال زائرانی از خراسان جنوبی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند و یک موکب در کاظمین مستقر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هشت روحانی با کاروان های زائران اربعین حسینی اعزام می شوند، افزود: اما اکثر روحانیون و طلبه های استان بدون نام و نشان در این مراسم اربعین شرکت می کنند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به کمک های جمع آوری شده برای اربعین حسینی، گفت: بیشتر بودجه های جمع آوری شده در یکجا خواهد بود چرا که بیشتر پذیرایی استان خراسان جنوبی در موکب کاظمین است.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای