Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی با صادرات ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز به آمریکا عنوان دومین تامین کننده نفت آمریکا را به خود اختصاص داد.

عربستان سعودی با صادرات ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز به آمریکا عنوان دومین تامین کننده نفت آمریکا را به خود اختصاص داد.

 به گزارش انرژی امروز به نقل از ترید عربیا، عربستان سعودی عنوان دومین صادرات کننده بزرگ میعانات نفتی و نفت خام به آمریکا بعداز کانادا در نیمه نخست سال جاری میلادی بار دیگر از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد، در شش ماه نخست سال جاری ۲۰۱۷ میلادی مجموع واردات میعانات نفتی و نفت خام آمریکا از عربستان در مقایسه با سال قبل از آن با کمی افزایش به طور میانگین به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است؛ ضمن اینکه از سال ۲۰۱۲ میلادی همواره عربستان سعودی بعداز کانادا در جایگاه دومین تامین کننده بزرگ میعانات نفتی آمریکا قرار گرفته؛ عنوانی که قبل از عربستان متعلق به مکزیک بوده است.

 میانگین صادرات میعانات نفتی و نفت خام عربستان به آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۱ میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و هند هر کدام به ترتیب با روزانه ۱.۲ میلیون بشکه، یک میلیون بشکه، ۹۰۰ هزار بشکه و ۸۰۰ هزار بشکه واردات نفت خام و میعانات آن از عربستان، بعنوان ۴ مشتری بزرگ این کشور به حساب می آیند.

 عربستان سعودی ۱۶ درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و ظرفیت تولید این کشور تقریبا ۱۲ میلیون بشکه در روز است که عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان را از آن خود کرده است.

 بیشتر مقاصد صادراتی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازارهای آسیایی و اروپایی ثبت شده است و در طول سال جاری میلادی تاکنون عربستان بعداز آمریکا دومین تولید کننده بزرگ میعانات نفتی و دومین تولید کننده بزرگ نفت خام را بعداز روسیه به خود اختصاص داده است.

با وجود اینکه تولید نفت عربستان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده؛ اما جایگاه خود را حفظ کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت نفت نزولی شد