Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروج- ایرنا- فرماندار فاروج گفت: زمان برگزاری نخستین جشنواره زعفران فاروج 6 آبان ماه برای معرفی این ظرفیت شهرستان برگزار می شود.

هادی رجائی نیا دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی شهرستان به عنوان قطب تولید ، ارتقا سطح کیفی وکمی محصول، ساماندهی بازار خرید و فروش گل، معرفی زعفران به عنوان سوغات شهرستان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نیاز امروز تولید کنندگان این محصول زمینه سازی برای معرفی و صادرات آن است.
وی افزود: با این روند رو به رشد سطح زیر کشت این محصول ، اگر در مسیر فرآوری وصادرات آن گام برنداریم در سال های آینده با بحران مواجه می شویم.
وی با اشاره به فراهم سازی مقدمات برگزار نمایشگاهی در حاشیه جاده آسیایی پیش از برگزاری جشنواره زعفران شهرستان، بیان داشت: امیدواریم این نمایشگاه در سال های بعد استحکام یابد و به مسافران و گردشگران به خوبی معرفی شود تا به اقتصاد زعفران شهرستان در سال های آتی کمک کند.
رجائی نیا گفت: در حال حاضر از 1950 هکتار زعفران زیر کشت ، پیش بینی برداشت 11 تن سرگل با کیفیت و عیار بالا را داریم که همین دلایل باعث جذابیت و مرغوبیت زعفران فاروج در بازارهای داخلی و خارجی شده است.
وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی از سال گذشته در زمینه فرآوری این محصول انجام گرفته است ، اظهار کرد : در حال حاضر 3 واحد فرآوری فعال در شهرستان داریم که محصولات این واحدها هم در داخل کشور و هم بصورت محصول صادراتی به بازارهای خارجی عرضه می شود.
رجائی نیا خاطر نشان کرد: با توجه به تولید بسیار بالای زعفران شهرستان همچنان ظرفیت برای سرمایه گذاران جدید وجود دارد
وی از حمایت ز سرمایه گذاران در این حوزه هم خبرداد گفت: در زمینه سرمایه گذاری بویژه در بخش زعفران تأکید لازم بر صدور مجوزهای در کمترین زمان صورت گرفته و تسهیلات متناسب هم در بخش سرمایه ثابت و هم در بخش سرمایه در گردش که در این واحدها ضروری بوده پرداخت می شود.
جشنواره زعفران شهرستان شنبه 6 آبان ماه در کیلومتر 4جاده فاروج به شیروان در مزرعه کشت و صنعت اکبرآباد برگزار می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود