Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کاشان گفت: امروزه بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است آمار رسمی بیکاری کاشان ۷.۸ درصد است نزدیک به پنج درصد از نرخ بیکاری کشور کمتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا مومنیان صبح امروز در همایش طرح ملی پرسش مهر که در کانون فرهنگی تربیتی جوانه برگزار شد اظهارداشت: ما می توانیم سوال مطرح شده رئیس جمهور که چگونه محیط مدرسه را به محیط تحمل افکار دیگران و احترام به نظرات مختلف و اخلاق و ادب تبدیل کرده و چگونه ارتقا اخلاق و ادب و کسب توان تحمل بالاتر را تمرین کنیم را روی سه محور تحمل ، احترام و اخلاق پایه‌گذاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشان با اشاره به حدیثی مبنی بر این که برترین صفت‌ها تواضع، بردباری و خوشرویی است ابراز داشت: باید درمدرسه تحمل کردن و معاشرت مبتنی بر احترام و اخلاق را تمرین کنیم. باید تلاش کنیم اخلاق در جامعه حاکم شود که می‌توان از جهت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و غیره به آن پرداخت.

مومنیان گفت: افراد اخلاق‌مدار بیشتر در جامعه مورد احترام هستند و این افراد، افرادی موفق هستند بنابراین نباید موفقیت را صرفا از لحاظ اقتصادی نظاره کنیم این در حالی است که در سیره زندگی ائمه اطهار(ع) هیچ گاه به مظاهر زندگی به عنوان موفقیت نگاه نشده است و فردی که متواضع و بردبار است و بهتر ارتباط برقرار می‌کند به عنوان فرد موفق شناخته می‌شود و حتی در خانواده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند در جامعه موثرتر باشد.

مومنیان ابراز داشت: بنیان فرد از داخل مدرسه شکل می‌گیرد این در حالی است که مدرسه به عنوان خانه دوم تلقی می‌شود اما مهم‌تر از خانه اول است چون در مدرسه مبانی فکری دانش‌آموز با تعامل با معلم شکل می‌گیرد پس ما باید فضای مناسبی را برای دانش‌آموز ایجاد کنیم تا به جامعه خدمت کند زیرا هزینه‌های وی از جامعه تامین می‌شود.

مومنیان اذعان داشت: ما باید به دانش آموز، آموزش دهیم با هر ناملایماتی خشمگین نشده و عکس‌العمل آنی انجام ندهد و نسبت به ناملایمات جامعه بی‌توجه نباشد و آموزش ببیند که بردباری کند و این ابزار اکتسابی باید در مدرسه آموزش داده شود.

معاون استاندار اصفهان بیان داشت: دانش آموزان بعد از 12 سال آموزش در آموزش و پرورش وارد جامعه یا دانشگاه می‌شوند و آنجا باید این آموزش ها را به کار ببرند بنابراین توصیه می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان مهارت‌های خود را افزایش دهند به‌دلیل اینکه امروزه بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است آمار رسمی بیکاری کاشان 7.8 درصد است نزدیک به پنج در صد از نرخ بیکاری کشور کمتر است.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین استقلال صبح جمعه در حاشیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه توسط جهاد دانشگاهی در ۱۱ نقطه استان فارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شده است.

استقلال گفت: آزمون مذکور در ۱۱ نقطه استان فارس شامل شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان آزمون نیز گفت: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم بودند.

وی درباره نتایج آزمون نیز اظهار کرد: نتایج آزمون توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب صبح جمعه در فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6095692

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است