Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از همدان، فرید الدین حجت‌الاسلامی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در کشور از هر ۱۵۰ کودک یک نفر مبتلا به طیف اتیسم است، اظهار داشت: در همدان تاکنون ۱۴۰ کودک طیف اتیسم شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار کودکان مبتلا به طیف اتیسم مربوط به شهر همدان است، افزود: دلیل اصلی ابتلای افراد به اتیسم وطیف اتیسم تا‌کنون مشخص نشده هرچند برخی دلایل مانند بالا‌بودن سن پدر در ابتلای فرزندان به اتیسم می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی بهزیستی همدان  با اشاره به اینکه در حال حاضر یک مرکز ارائه دهنده خدمات به افراد مبتلا طیف اتیسم در همدان وجود دارد ابراز کرد: این مرکز سال گذشته به ۳۵ فرد مبتلا به طیف اتیسم خدمات درمانی ارائه می‌داد که امسال با افزایش ظرفیت این مرکز تعداد آنها به ۶۵ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدماتی مانند کاردرمانی، گفتار درمانی، روانشناسی، روان پزشک و غیره به صورت روزانه ارائه می‌شود گفت: امیدواریم مرکز ۵۰ نفره خدمات درمانی اتیسم ملایر در یک ماه آینده افتتاح شده و  بتواند شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان را نیز پوشش دهد.  

حجت‌الاسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر پس از همدان بیشترین آمار مبتلایان به طیف اتیسم در شهر ملایر و نهاوند شناسایی شده‌اند ابراز کرد: در حال حاضر تعداد آمار مبتلایان به معلولیت‌های ذهنی در همدان بالاست که امیدواریم با اجرای طرح مشاوره و غربالگری ژنتیک کاهش یابد.

وی تاکید کرد:  انتظار داریم با اجرای طرح مشاوره و غربالگری ژنیتکی در استان و مشارکت نهادهای همسو مانند علوم پزشکی و ثبت اسناد از تولد سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در استان جلوگیری کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی همدان افزود: تا سال گذشته سازمان بهزیستی تا سقف یک‌میلیون تومان هزینه‌های آزمایش ژنتیک را پرداخت می‌کرد اما امسال در تلاشیم تمام هزینه‌های طرح مشاوره و غربالگری ژنتیک را پرداخت کنیم و تمامی افراد را تحت پوشش خود قرار دهیم.

مشاور مدیرکل امور زنان  استانداری همدان نیز بیان کرد: با اجرای طرح آموزش و بهداشت دانش‌آموزان دختر در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم توانستیم ۲۵۰ نفر از جمعیت ۱۵۰۰ نفری این مراکز را تحت پوشش آموزش‌های بهداشتی قرار دهیم.

خلیلی اظهار داشت: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، توانستیم با استفاده از سند قانون حمایت از کودکان، ۱۱۰ دانش‌آموز دختر عشایر را نیز تحت پوشش آموزش‌های خود قرار دهیم.

وی درباره طرح آموزش حقوق در مدارس همدان ابراز کرد: این طرح برای ۳۰۰ دانش‌آموز و با هدف آشنایی آن‌ها با حقوق‌شان برگزار شده است، هرچند ما توانایی داریم در صورت تامین بودجه، تمامی جامعه هدف خود را آموزش دهیم.

مشاور مدیرکل امور زنان استانداری همدان بیان کرد: سال گذشته ما توانستیم “طرح تداوم زندگی” را در مقطع متوسط دوم برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها اجرا کنیم که نتایج به‌دست آمده از اجرای طرح سبب شد این برنامه امسال به‌صورت کشوری اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم دانش‌آموزان دختر و پسر افزود: ما در طرح آموزش تداوم زندگی ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دادیم و امسال آمادگی داریم این تعداد را به ۱۸ هزار نفر افزایش دهیم.

 انتهای پیام/  

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند. 

او با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود