Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلیمن احمد رضایی عصر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی بهترین فرصت برای حفظ دست آورده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: هیئات مذهبی و هیئت تراز اسلامی ضامن بقاء اسلام است و باید بیان داشت که بقاء و دوام اسلام توسط امام حسین(ع) انجام شد و هیئات مذهبی ادامه دهندگان این راه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئات مذهبی به سمت هیئت تراز اسلامی بروند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید فعالیت‌های خود را به سمتی سوق دهند که در مرحله نخست تمام نیاز فرهنگی جامعه را تامین و در مرحله بعد نیازهای اجتماعی مرتفع و تبدیل به هیئت تراز اسلامی شود.

رضایی بیان کرد: در هیئات مذهبی سخت‌افزار خوب فراهم شده است اما مسئولان هیئات باید تدبیری بیاندیشند و در حوزه نرم‌افزاری از آنچه که امروز هستند ارتقاء پیدا کرده تا شاهد رشد چشمگیر هیئات در این حوزه نیز باشیم.

وی افزود: سکانداران هیئات مذهبی در استان انسان‌های متدین، مخلص و دلسوزی هستند که از عمر و مال خود برای رشد و تعالی هیئات مذهبی و دین هزینه می‌کنند.

بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی اظهار داشت: تشکیل شورای هیئات مذهبی امروز برای هیئات یک ضرورت است و نمی‌شود در ایران اسلامی بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی فعالیت داشته باشد و فاقد یک مرکز ساماندهی و حمایت از این تعداد هیئت بود.

رضایی با اشاره به اینکه تشکیل هیئات مذهبی یک ضرورت است،گفت: از سال ۱۳۸۰ نخستین شورای هیئات مذهبی در کشور شکل گرفت که ۵ آبان ماه امسال نیز شاهد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همزمان باسراسر کشور در استان خراسان جنوبی نیز خواهیم بود.

وی افزود: هیئت در ۳ بخش به صورت شهرستانی، استانی و مرکزی فعالیت می‌کند به گونه‌ای که جلسات شورای شهرستانی هر یک ماه و جلسات شورای استانی هر دوماه و جلسات شورای مرکزی به صورت فصلی یک مرتبه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف برگزاری شورای هیئات مذهبی تصریح کرد: هدف از برگزاری این شورا ایجاد انسجام، تحکیم، وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئات مذهبی، استفاده از توان روحانیون و نیروهای هیئات مذهبی، جلب مشارکت و همکاری مردمی از طریق شناسایی و تاسیس صدور مجوز هیئات مذهبی است.

۱۴۸ نفر کاندیدا برای حضور در شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کردند

رضایی بیان کرد: در این انتخابات شهرستان‌های که بین ۲۰ تا ۵۰ هیئت مذهبی دارند ۵ عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل دارند و شهرستان‌هایی که ۵۰ تا ۱۵۰ هیئت مذهبی دارند ۷ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و شهرستان‌های که ۱۵۰ تا ۵۰۰ هیئت مذهبی دارند ۹ عضو اصلی و ۳ عضو عدل‌البدل می‌توانند در این شورا داشته باشند.

وی افزود: تاکنون ۱۴۸ نفر کاندیدا برای حضور در شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۷ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲۴ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

برگزاری انتخابات شوراهای هیئات مذهبی در ۱۳ حوزه انتخابه استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: انتخابات شوراهای هیئات مذهبی در ۱۳ حوزه انتخابه استان از ساعت ۹ الی ۱۱ روز جمعه ۵ آبان ماه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته امسال در مراسم ماه محرم و به ویژه دهه نخست این ماه حداقل آسیب‌ها را شاهد بودیم و وضعیت هیئت‌های مذهبی، مداحان و ایستگاه‌های صلواتی وضعیت مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته بود اما نسبت به ایداه‌آل فاصله داریم که در این راستا باید بیشتر تلاش شود.

وی همچنین به کمک‌های سازمان تبلیغات اسلامی به هیئات مذهبی استان شاره کرد و گفت: در ماه محروم و صفر امسال ۹۶ تن برنج، ۶۰ تن مرغ منجمد، ۳۰ تن گوشت قرمز در بین هیئات مذهبی استان توزیع شده و اخیراً نیز ۳۰ تن برنج و ۲۰ تن شکر اعلام شده که در حال توزیع در سطح هیئات مذهبی استان است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن از حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با رئیس هیئت عامل این صندوق، وضعیت احداث مسکن‌های استان بررسی و مقرر شد با توجه به عملکرد مثبت این استان و تامین 4 هزار و 500 هکتار زمین، مساعدت و حمایت لازم از سوی صندوق برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی انجام شود.

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن میزان پرداختی مراحل اولیه به این استان پس از ارائه مستندات را 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مسکن‌های احداثی طرح نهضت ملی مسکن در 30 شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است گفت: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت 4 و 5 طبقه احداث می‌شوند.

جواد قناعت با اشاره به پیشتازی استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است