Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار نمونه ذخیره‌سازی خون بند ناف در استان مرکزی انجام شده است گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف سیری صعودی دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اصغر غفاری‌زاده ظهر امروز در نشست مدیرعامل شرکت بن‌یاخته‌های رویان با متحصصان زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: فعالیت مرکز در سال 78 آغاز شد و تاکنون ما نزدیک به دو هزار نمونه ذخیره‌سازی خون بند ناف داشته‌ایم که به طور تقریبی سالانه نزدیک به 160مورد بوده و سیر صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحال حاضر یک‌دهم درصد از ظرفیتی که در بخش شهری داریم ذخیره‌سازی خون بند ناف انجام داده‌اند که نسبت به میانگینی که باید یک و نیم درصد باشد بسیار پایین بوده است.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: از مواردی که سبب وقوع این امر شده است بحث اقتصادی بوده اما مهم‌ترین بحثی که در این موضوع مطرح است عدم اطلاع‌رسانی مناسب افراد مراجعه کننده است.

غفاری‌زاده بیان کرد: امیدواریم جلساتی به این شکل را بیشتر داشته باشیم و متخصصان در این زمینه و متخصصان زنان که با بیماران روبه‌رو می‌شوند این اطلاع‌رسانی را در مرحله نخست انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 80 زایمان در روز داریم که به نسبت تعداد مناسبی است و می‌توانیم درصد مناسبی از زایمان‌ها را به سمتی سوق دهیم که خون بند ناف رویان را داشته باشیم، این ذخیره‌سازی به طور حتم با توجه به آمار بالای ذخیره‌سازی در کشور می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان یا حداقل بخشی از درمان سرطان موثر باشد.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارسال پیامک ذخیره‌سازی آب به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

طی روزهای گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شد. متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌ آورید. »

آن طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

بعد از بارندگی های اخیر چند درصد سدهای تهران پر شده است؟

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است. بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

پیامک پدافند درباره ذخیره سازی آب و غذا واقعیت دارد؟!

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولرهای آبی در روزهای گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

کد خبر 846912 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم آبفا - آب و فاضلاب تهران

دیگر خبرها

  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر