Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بندرعباس، عمران عسکر‌پور عصر امروز در نشستی خبری در حاشیه جشنواره ورزش‌های دریایی ساحلی نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: هرمزگان به دلیل نزدیکی به دریا و رابطه‌ای که مردم این دیار از دیرباز با دریا و دریانوردی دارند به عنوان یکی از مهدهای پرورش ورزشکاران رشته‌های آبی در کشور شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این استان در حال حاضر از ورزشکاران زبده‌ای در رشته‌های مختلف قایقرانی برخوردار است به نحوی که امروز بدنه و اسکلت تیم‌هایی همانند دراگون بت در سطح ملی توسط هرمزگانی‌ها هم در رده مردان و هم در رده بانوان شکل داده شده است.

دبیر کمیته روئینگ و نماینده فدارسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه فدراسیون قایقرانی علاقه زیادی به بزگراری مسابقات ورزشی دریایی و ساحلی دارد، اضافه کرد:‌ هرمزگان از ظرفیت بالایی در حوزه قایقرانی دراگون بوت برخوردار است کما اینکه ما در بندرلنگه نیز یک کمپ تیم ملی برای قایقرانی داریم که در هفته‌های آینده تیم ملی به این کمپ می‌آید.

عسکر‌پور با اشاره به شرایط آماده‌سازی تیم‌های ملی یادآور شد: در این راه به دنبال فراهم‌آوری شرایط مطلوب برای اردوهای تیم‌های ملی قایقرانی هستیم که در این بین کمپ تیم ملی در بندرلنگه مجهز و بهینه‌سازی می‌شود تا شاهد از سرگیری تمرینات تیم ملی در این کمپ جنوبی باشیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های آبی و ساحلی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس یادآور شد: اینگونه جشنواره‌ها به شدت و با تمرکز بالا مورد حمایت فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

دبیر کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اینکه ۲۲ تیم از سراسر کشور و با استعداد مجموعا ۵۰۰ نفر در بندرعباس برای ورزش‌های دریایی و ساحلی در قالب جشنواره مذکور جمع می‌شوند خود امری مهم و دارای ارزش است که می‌توان تاثیرات آن را در آینده بر روی پیکره ورزش کشور دید.

عسکر‌پور یادآور شد: طبق برآوردهای صورت گرفته این مسابقات از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار است و از این روست که می‌تواند به یک برند در خود توجه برای سال‌های آینده تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از پنج رشته‌ اصلی جشنواره ورزش‌های دریایی ساحلی نیروی دریایی سپاه پاسداران، قایقرانی استقامت است، افزود: مسابقات این رشته در رده‌های سنی مخلتف و در فاصله‌ای به طول هشت مایل در بین آب‌های بندرعباس تا جزیره هرمز برگزار می‌شود که می‌تواند در نوع خود قابل اعتنا و تامل باشد.

این مسئول افزود: همچنین قایقرانی بادبانی نیز در این جشنواره در مسیری چهار مایلی برگزار می‌شود و می‌تواند دارای جذابیت‌ها و هیجانات خاص خود برای ورزشکاران و دنبال کننده‌گان مسابقات باشد.

عسکر‌پور خاطر نشان کرد: با نگاه مثبت و سازنده مسئولان برگزاری این مسابقات در کنار رده‌های سنی مختلف برای مسابقات قایقرانی بادبانی شاهد حضور و مسابقات رده سنی بازنشستگان نیز خواهیم بود که این امر نیز در نوع خود حاوی پیام سلامت و سفارش به تحرک همه در هر سن است.

این مسئول گفت: امروزه در دنیا ورزش‌های آبی دریایی نه تنها مورد توجه و علاقه مردم قرار دارد بلکه این رشته‌ها در بعد تعدد و سهم از مدال‌های المپیک نیز مورد توجه کشورها قرار دارند و از همین‌روست که هر چقدر در این رشته‌ها سرمایه‌گذاری شود توجیه‌پذیر است چرا که از یک طرف به سلامت مردم توجه کرده‌ایم و از طرفی دیگر نام کشور و ملت را در میدان‌های بین‌المللی مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسران ایران تاکنون ۶ اردوی آماده‌سازی برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان پشت سر گذاشته است.   سرمربی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسران ایران برای اینکه هیچ بازیکن شایسته‌ای امکان حضور در این تیم را از دست ندهد، ۶۶ نفر را به سه مرحله اردوی انتخابی این تیم دعوت کرد، اما به علت درخواست‌های زیاد از طرف هیئت‌های استانی و مربیان، این اردو به جای سه مرحله در چهار مرحله و با تعداد ۱۱۱ بازیکن برگزار شد.   در ادامه آرش صادقیانی ۲۳ بازیکن را برای حضور در اردوی آماده‌سازی این تیم فراخواند تا تمرینات به صورت جدی‌تر پیگیری شود. این اردو از ۱۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد و به مدت یازده روز در سالن باشگاه پیکان ادامه دارد.   شنتیا به‌نژاد، امیررضا مشهدبان، میثم یموتی، امیرحسین شجاع، مصطفی صداقت، سید مهدی حسینی، سینا حضرتی، پارسا گله‌دار، طا‌ها محسنی، آرمین آسیایی، ماهان برات‌زاده، امین پاشنا، امیرحسین نقوی، علیرضا پاشایی، محمدرئوف خوشحال، کامیاب عبدالهی، امیرعلی فرج‌پور، عماد اسدنژاد، امیررضا عباسی، هومن ناظمی، مسعود ایمری، آرش قهرمانی، طا‌ها لایقی بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.   حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردو‌های آماده سازی همراهی می‌کنند.   نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • مدافع موردعلاقه نکونام آماده حضور مقابل آبی‌پوشان!
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟