Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران علت برگزاری جلسات همفکری که به تازگی قبل از جلسه علنی شورا پشت درهای شیشه‌ای برگزار می‌شود را توضیح داد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مجید فراهانی، در نقد عملکرد شورای شهر گفت: شورای شهر نقاط مثبت زیادی در کنار نقدهایش دارد، به طوری که در حال حاضر یکی از نقاط مثبت آن این است که هر هفته دو جلسه علنی برگزار می‌شود، در حالی که در گذشته در هفته یک جلسه برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه چیز در اتاق شیشه‌ای و در معرض دید خبرنگاران قرار دارد و تمام مصوبات شورا در خصوص مدیریت شهری حتماً در صحن مطرح می‌شود.

علت برگزاری جلسات قبل از شورا؛ شاید رئیس صلاح بداند که تذکر بدهد

وی در پاسخ به اینکه به تازگی جلساتی قبل از آغاز جلسه رسمی شورا برپا می‌شود و این در تضاد با اتاق شیشه‌ای شوراست گفت: این جلسات برای هماهنگی اعضا با یکدیگر تشکیل می‌شود، اگر تذکر یا نکاتی وجود دارد که خارج از روال باید اعلام شود، افراد تذکر می‌دهند یا برای اداره بهتر جلسه، رئیس صلاح می‌داند که تذکر بدهد، یا اخبار و دیتاهایی وجود دارد که اعضا می‌توانند در این جلسه رد و بدل کنند.

فراهانی ادامه داد: در واقع این جلسات، جلسه‌های همفکری هستند که قبل از جلسات علنی برگزار می‌شوند.

عضو شورای شهر گفت: بعد از جلسات رسمی و علنی، جلسات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود که دو جلسه در هفته است و پس از آن، جلسات کمیته‌های تخصصی کمیسیون‌ها را داریم، در واقع هر عضو شورا حداقل در هفته در 8 جلسه شرکت می‌کند.

تذکری که به شورا دادم

فراهانی در پاسخ به اینکه با برگزاری چنین جلساتی باید خروجی شورا محتوای بیشتری داشته باشد، گفت: تذکری که بنده به شورا داده‌ام در این باره است که باید دستور جلسات اولویت‌بندی شوند، موضوعات متعددی در دستورکار است، خصوصاً انتخاب نمایندگان شوراهای منصوب به شهرداری و مدیریت شهری که بهتر است ارائه گزارشات و تذکرات به بعد ازا ین مباحث موکول شود.

لوایح با تأخیر از سوی شهرداری می‌آیند

عضو شورای شهر در پاسخ به اینکه چرا تاکنون دستور جلسه‌ای از شورا نداشته‌ایم، گفت: بخش عمده‌ای از مصوبات به ارائه لوایحی برمی‌گردد که از سوی مدیریت شهری و شهرداری باید ارائه شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در ابتدای انتخاب شهردار تهران چون تیم مدیریت شهری انسجام لازم را پیدا نکرده و مدیریت به طور کامل مستقر نشده، این لوایح با تأخیر به شورا می‌آیند و هنوز شاهد هیچ لایحه‌ای به جز لایحه تخفیف در هفته گذشته، لایحه جدی دیگری از سوی مدیریت شهری نداشته‌ایم.

وی تأکید کرد: باید با انسجام و یک کار کارشناسی بیشتر، لوایح در شورا مطرح شوند.

باید شورا به سمت قانون‌زدایی برود

وی ادامه داد: از طرفی باید شورا به سمت قانون‌زدایی برود، چرا که بسیاری از طرح‌های امضاشده توسط دوستان وقتی برای اولین‌بار در جلسات همفکری مطرح می‌شود، غالب نظر دوستان این است به جای تصویب طرح‌های جدید و سردرگم کردن مدیریت شهری، باید به سمتی برویم که طرح‌های گذشته را تکمیل کنیم.

فراهانی افزود: طرح‌ها باید در کمیته‌های تخصصی کار کارشناسی شوند و بعد در کمیسیون‌ها تصویب شوند و پس از آن در صحن مطرح گردند،‌این در حالی است که اکنون بسیاری از طرح‌های امضاشده در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سه هفته آینده تعداد طرح‌ها آنقدر زیاد شوند که دو جلسه در هفته هم کم بیاوریم.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟