Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خانه ملت؛غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره پیگیری تدوین آئین نامه اجرائی قوانینی که تاکنون آیین نامه آنها تهیه نشده است، اظهارداشت: کمیسیون‌ها به صورت تخصصی تاکنون نتوانسته اند پیگیر مطالبات به حق و قانونی باشند، این در حالی است که کمیسیون‌ها که می‌توانند با توجه به اختیاراتی که دارند، اقدامات مناسبی را در جهت اجرای قوانین و نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌ها تاکنون مطلب خوبی را برای صحن تهیه نکرده‌اند و مقداری صحن دچار مشکل شده است، بیان کرد: کمیسیون‌ها باید پیگیر تکالیف قانونی باشند، البته نماینده‌های مردم نیز می‌توانند پیگیر قوانینی باشند که تاکنون اجرا نشده است.
 
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نقش کمیسیون‌ها در ارائه نظر تخصصی در وضع و اجرای قوانین، افزود: کمیسیون‌ها برای آن تشکیل شده‌اند تا در جهت تصویب موضوعات تخصصی، به صورت تخصصی نظر بدهند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از تصویب قوانین نیز کمیسیون‌های تخصصی می‌توانند نظر تخصصی خود را ارایه دهند، ادامه داد: همچنین کمیسیون‌‎ها برای اجرای صحیح قانون می‌توانند نظر خود را ارایه دهند.
 
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مسیر اجرای قانون نیز از دیگر وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است، گفت: بعد از گذشت ۶ ماه از تصویب قانون برنامه ششم گزارشی را در خصوص عدم تهیه آئین نامه اجرائی ارائه کردیم و بیان شد که ۶ ماه دیگر به دولت مهلت می‌دهیم تا آیین نامه اجرایی قانون برنامه ششم اجرا شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، تفاهم نامه ی اجرایی‌کردن برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف و برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده، تاریخی و راه‌اندازی خانه گفتمان شهر بیرجند، فی مابین دانشگاه بیرجند، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیرجند، شهرداری بیرجند، شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت پنجگانه منعقد شد.


این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک و استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی - پژوهشی، اجرایی و مدیریتی در زمینه اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف، برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، تاریخی و ایجاد بستر‌های گفتگو از زمینه معماری، شهرسازی، جغرافیای شهری، بررسی تاریخچه شهر بیرجند، برنامه‌ریزی در جهت معرفی پتانسیل‌ها و نقاط قوت شهر و... با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد شد.


درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی در فهرست برنامه‌های دانشگاه بیرجند، انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی موردنیاز شرکت بازآفرینی توسط دانشگاه بیرجند، تبادل نظر و بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی پیرامون موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، محدوده تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، بخشی از زمینه‌های همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری – دانشگاه - شهرداری بیرجند و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی است.


همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی محتوایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز شرکت بازآفرینی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینار‌ها و مسابقات تخصصی و مشارکت دانشگاه بیرجند در تولید، ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط بخش دیگری از زمینه‌های همکاری است.


راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مجموعه توسط شهرداری انجام می‌شود.


مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء ۲ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور