Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:16:10 GMT

ایران در 23 سال پذیرای 2.3 میلیون مهاجر افغان بود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۰۶۰۶

ایران در 23 سال پذیرای 2.3 میلیون مهاجر افغان بود

تهران- ایرنا- معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بین سال‌های 1990 تا 2013میلادی (1369 تا 1392 خورشیدی) بیشترین مهاجران به ایران از افغانستان بودند که شمار آنان به بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر ثبت شد.

به گزارش دوشنبه اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «بهمن عباسی» افزود: مهاجران از عراق، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی یادآوری کرد: به طور معمول آن دسته از افرادی که از تمکن مالی برخوردارند، به شیوه های غیرقانونی و نامنظم مهاجرت نمی کنند اما قشر ضعیف برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی حاضر است برای رسیدن به کشور مقصد به هر شیوه ای متوسل شود.
وی درباره پیامدهای مثبت و منفی مهاجرت در کشورهای مهاجر‌پذیر گفت: تامین نیروی کار بدون صرف هزینه‌های تربیت نیروی انسانی و استفاده از مهاجران برای کارهای سخت از پیامدهای مثبت این مقوله است.
عباسی اضافه کرد: افزایش جمعیت، کاهش دستمزد کارگران محلی، اشاعه بیماری‌های احتمالی مهاجران و روبرویی با دشواری‌های فرهنگی و اجتماعی در محل جدید از پیامدهای منفی مهاجرت در کشورهای مهاجر‌پذیر است.
وی دشواری های پس از مهاجرت را پذیرفته‌نشدن در آن جامعه، ندانستن زبان مکالمه و نگارش، تطبیق‌ناپذیر بودن با محیط جدید، بروز یافتن رفتارهای ضداجتماعی، مغایر بودن آموزش‌های جدید با آموزش‌های سنتی خانواده، تخطی کردن از قانون و پدید آمدن مشکلات و بیماری‌های روانی عنوان کرد.
این مسوول تفاوت دستمزدها و شرایط کاری مهاجران با کارگران بومی را سبب بروز نوعی دوگانگی بازار کار دانست.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9123 ** خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار:

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پخت یک غذای محلی با قارچ کوهی و گوجه توسط یک بانوی عشایر افغان (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تهیه غذای محلی با مغز گاو به شیوه دیدنی یک آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم) پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم) طرز پخت غذای محلی با بره 25 کیلوگرمی توسط آشپز پاکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • فرآیند پخت یک غذای محلی با قارچ کوهی و گوجه توسط یک بانوی عشایر افغان (فیلم)
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • «نذر عشق»؛ نماهنگ کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه (فیلم)
  • چرا ماهی فروش کانادایی به مهاجر ایرانی ماهی عید نفروخت؟ (فیلم)
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی