Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ قاضی مرتضی تورک که عمده وقت و توان خود را در حوزه شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های اصلی در خصوص دلالی و فساد مالی گذاشته است، می گوید برای رسیدگی به تخلفات فوتبال با یکسری از موانع اصلی روبه‌رو بوده است:« با اشخاصی مواجه می‌شدیم که  بیرون از خانواده فوتبال بوده و جرایمی که انجام می‌دادند، مربوط به مستطیل سبز می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس رسیدگی تخلفات آنها برعهده کمیته اخلاق نبود و با کمک گرفتن و همیاری نیروی انتظامی، پلیس امنیت و دادسرای ویژه فرهنگ که جرایم ورزشی را دنبال می‌کند، توانستیم هشت نفر از افرادی را که دلالی و یا کلاهبرداری کرده بودند، مشخص و به مراجع قضایی مربوطه معرفی کنیم و در نهایت منجر به بازداشت این افراد شد. در واقع این افراد با فریب دادن خانواده‌ها از آنها پول‌هایی را دریافت و به بهانه اینکه فرزندان خانواده‌ها را در تیم‌های مطرح به استخدام در می‌آورند، از آنها مبالغ مختلفی را دریافت می‌کردند.»   تورک ادامه داد: چندین پرونده مهم در کمیته اخلاق وجود دارد که برخی از آنها اطلاع‌رسانی شده است و برخی به دلایلی از قبیل حفظ آبروی افراد، منتشر نشده و در ماه‌های آینده اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص فعالیت‌های این کمیته ارائه خواهیم کرد. طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته کمیته اخلاق پرونده‌های مهمی را بررسی کرده و اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه داشته است.   رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه قبل از شروع فصل جدید لیگ همایشی را به جهت آشنایی و اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های این کمیته برگزار کرده است، گفت:همایشی را به همه رسانه‌ها اعلام کردیم که هرگونه مطلبی را که منجر به بدبینی در جامعه فوتبال می‌شود، با ارائه مستندات و یا گزارش‌هایی که دارند، در اختیار ما قرار دهند. برخی از رسانه‌ها و نشریات با ما همکاری داشته و برخی هم فقط به صرف اطلاع‌رسانی با ما همکاری کردند. باز هم از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنیم که کمیته اخلاق آمادگی این را دارد تا گزارش‌ها را بررسی و در جهت سالم‌سازی در فضای فوتبال کشور اقدام کند. در واقع اصل رسیدگی کمیته اخلاق مبارزه با دلالی در فوتبال و کسب منافع و ثروت‌های نامشروع از بازیکنان و خانواده است.   تورک در پاسخ به این پرسش که «نگاه کمیته اخلاق در رابطه با رفتار غیرحرفه‌ای و غیرورزشی برخی از ورزشکاران و افرادی که به نوعی در فوتبال فعالیت می‌کنند، چیست؟»، گفت: بدون شک برای مردم و دست‌اندرکاران  این سؤال وجود دارد که چطور می‌شود یک ورزشکار برای یک جامعه الگوست، اما مرتکب رفتارهای نامناسب و غیراخلاقی می‌شود؟ ابتدا اصل و برنامه را بر این گذاشتیم که از باب تذکر، ارشاد و پیشگیری با افرادی که مرتکب تخلفی می‌شوند، رفتار کنیم که خوشبختانه این برنامه ما مؤثر واقع شد و نتایج مثبتی داشت به گونه‌ای که باعث تشکر و تقدیر افراد مختلف شده است. بعضاً با رصد کردن رفتارهای بازیکنان و یا عواملی که مورد تذکر کمیته اخلاق قرار گرفته بودند، خوشبختانه با رفتار مناسب و رعایت کامل موارد از سوی آنها مواجه شدیم و این امر نشان می‌دهد که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مسیر درستی حرکت می‌کند.   وی همچنین در مورد حضور ورزشکاران در اماکنی که مناسب و جایز نیست گفت: در بحث حضور ورزشکاران در اماکنی که جایز نیست نیز تذکراتی داده‌ایم. در حوزه دخانیات و مصرف سایر موادی که برای سلامتی افراد مضر است نیز هشدار و تذکرات لازم را مطرح کرده‌ایم. در بخش قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات آمده است که استعمال مواد دخانیات در اماکن عمومی جرم محسوب می‌شود.
منبع: تابناک  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

امتداد - رییس هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی در مدیریت فضای رسانه‌ای تاکید کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطبان باید با نقش‌آفرینی فعالانه در اقدامات درون و برون‌سازمانی، حافظ حقوق ذینفعان سازمان باشند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک تجارت، با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و مدیران روابط‌عمومی بانک‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی اهداف بزرگی را دنبال می‌کند، همگرایی ایجاد شده در نشست‌های شورای اطلاع‌رسانی را زمینه‌ساز به‌وجود آمدن راهکارها و تحقق اهداف عالی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی در شرایط خاص و بعضاً دشواری به سر می‌برد که بخشی از این شرایط به جهت تحریم‌هاست و بخشی دیگر به‌واسطه ظهور شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر؛ تحریم‌ها سیاست‌گذاری در حوزه عملکرد بانک‌ها را مورد هجوم قرار داده‌اند و ظهور شبکه‌های اجتماعی هم باعث شده تا هیچ موردی از نگاه کسی دور نماند.

مرتضی ترک‌تبریزی تصریح کرد: به‌رغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویت‌ها، سیستم بانکی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های حوزه اقتصاد به نقش‌آفرینی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکه‌های اجتماعی، تغییرات زیادی در کسب‌وکار بانک‌ها ایجاد شد. شبکه اجتماعی همانند یک روابط‌عمومی و ابزار اطلاع‌رسانی عمل می‌کند و همین دلیل ضرورت داشته و دارد تا بانک‌ها در این بخش ماهرانه‌تر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

ترک‌تبریزی به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی و حراست سازمان‌ها برای مدیریت فضای رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست به‌عنوان پشتیبان در این بخش نقش‌آفرینی می‌کنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها بیشتر از آنکه از اختلال در سیستم یا سامانه خدمت‌رسانی دچار مشکل شوند، ممکن است از اظهارنظرهایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی دارند، دچار ضربه شوند و در چنین شرایطی نیازمند یک روابط‌عمومی متخصص، فنی و با اطلاع کامل هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانک‌ها بازنشر شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخته می‌شود افزود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابط‌عمومی و حوزه IT، دائماً اخبار را رصد می‌کنیم و در مقابل آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانک‌ها را ضروری دانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسک‌پذیری بانک‌ها پایین را می‌آورد، این در حالی است که بانکها باید دائماً درصدد طراحی محصول جدید و سودسازی برای سهامداران وذینفعان خود باشند.

ترک تبریزی در پایان تصریح کرد: برند سازمان‌ را روابط‌عمومی‌ها حفظ می‌کنند و کار در این حوزه به صورت شبانه‌روزی است؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که بانک‌ها با کمترین آسیب مواجه باشند و برای این منظور، روابط‌عمومی‌ بانک‌ها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق دعوت شد
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال