Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون صنایع دستی کشور گفت: کالبد جهان نیازمند روح شرقی است و شرقی ها باید برای تغییر پارادایم غربی جهان متحد شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، بهمن نامور مطلق عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای فلزی ایران به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی در تالار آبی کاخ موزه نیاوران اظهار کرد:
وقت آن رسیده که دوباره ایرانی ها ، ژاپنی ها ، کره ای ها ، چینی ها و هندی ها از روح شرقی خود در جهان سخت و مادی گرایانه امروز بدمند تا حال جهان دوباره خوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمایگاه هنرهای فلزی ایرانی یعنی فلزی که می تواند به اسلحه و شمشیر تبدیل شود ، با دمیدن روح هنر ایرانی به زیورآلات و صنایع دستی تبدیل می شود که موجب پیوند انسان ها است.
نامور گفت: این نشان می دهد ما شرقی ها چقدر به عشق و هنر توجه داریم و می توانیم از این وجوه اشتراک در جهت توسعه روابط بهره بگیریم.
معاون صنایع دستی کشور ابراز امیدواری کرد: هم گام با تبادلات اقتصادی تبادل هنری و انسانی بین دو کشور ایران و کره نیز گسترش یابد.

** نمایشگاه صنایع دستی ایران ماه نوامبر در سئول
مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی صنایع دستی کشور نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه در دومین سالگرد همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سفارت کره در زمینه فرهنگ و هنر و روابط دیپلماتیک پنجاه و پنج ساله بین دو کشور برگزار می شود.
وی تاکید کرد: نمایشگاه هنرهای فلزی ماحصل برنامه ریزی طولانی از خردادماه سال جاری بین این اداره کل و سفارت کره بوده و متقابلا در ماه نوامبر با به نمایش گذاشتن تعداد بیشتری از آثار از استان های سی ویک گانه کشور به میزبانی کره جنوبی در سوول برگزار می شود.
پویا محمودیان تاکید کرد: رییس جمهوری کره اردیبهشت ماه 95 در سفر به ایران 19 سند همکاری امضا کرد که بر اساس آن ظرفیت روابط اقتصادی ایران با این کشور از مرز شش میلیارد دلار وقت به 18 میلیارد دلار در پایان تحقق اجرای این اسناد برسد.
وی یادآور شد: حوزه صنایع دستی می تواند تاثیر به سزایی در اقتصاد و تجارت بین دو کشور داشته باشد ، زیرا ایران سومین کشور تولید کننده صنایع دستی جهان با 295 رشته مختلف در این هنر صنعت است و ظرفیت های شگرفی در این زمینه دارد که این نمایشگاه جلوه ای از ظرفیت های موجود است.
نمایشگاه آثار منتخب هنرهای فلزی ایران در تالار آبی کاخ موزه نیاوران با حضور سفرای ژاپن ، چین ، کره جنوبی ومدیران شرکت های کره ای مستقر در ایران و با حضور علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کره گشایش یافت.
فراهنگ**3079**1540**
خبر و عکس از: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ مازیار صفایی اصلی با بیان اینکه این نمایشگاه با ٢٠ غرفه به مناسبت ایام نوروز توسط شهرداری رودسر راه اندازی شده است گفت: این نمایشگاه در راستای مصوبات ستاد سفر‌های نوروزی با هدف معرفی صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی شهرستان راه اندازی شده و تولید کنندگان بدون واسطه محصولات خود را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع صنایع دستی، گل و گیاه، نان و کلوچه‌های محلی، لباس‌های منطقه قاسم آباد و تولیدات روستایی عرضه شده افزود: فروش بی واسطه و نمایش صنایع دستی و قابلیت‌های شهرستان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
به گفته صفایی اصلی این نمایشگاه تا ١۵ فروردین در محل پارک مسافر رودسر صبح و عصر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • استقبال از مسافران نوروزی با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق عشایر در اهر + فیلم
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در بوئین زهرا
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب