Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:26:47 GMT

عصائب اهل الحق: حکم قضایی اقلیم بی ارزش است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۰۷۷۸

عصائب اهل الحق: حکم قضایی اقلیم بی ارزش است

سخنگوی عصائب اهل الحق عراق حکم قضایی صادره از سوی اقلیم علیه دبیر کل این جنبش را بی ارزش و باطل توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، نعیم العبودی سخنگوی عصائب اهل الحق در واکنش به حکم قضایی اقلیم کردستان ضد قیس الخزعلی دبیر کل این جنبش آن را باطل و بی ارزش و جوهری بر روی کاغذ دانست.

وی افزود: دادستانی و سیستم قضایی اربیل فاقد مشروعیت است و این تحرک از نظر حقوقی و سیاسی نادرست و نشانه سرخوردگی آشکار اقلیم کردستان نامشروع در برخورد با پرونده ها و شخصیت های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبودی تاکید کرد: دولت کردستان و مسعود بارزانی که بر آنجا تسلط دارد غیرقانونی است و همه تصمیمات باطل و بی ارزش است.

شایان ذکر است که نهاد قضائی اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه حکم بازداشت ۱۱ مسئول عراقی را صادر کرده است.

حکمی  که رسانه های عراقی منتشر شده نشان می دهد قاضی «جواد فتح آقا»رئیس دادستانی اقلیم دستور بازداشت «اسکندر وتوت»، «حنان الفتلاوی»، «حنین قدو» نمایندگان پارلمان عراق و «ریان الکلدانی» رئیس جنبش بابلیون و «سمیره الموسوی»، «عبدالرحمن اللویزی» نمایندگان پارلمان عراف و «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش اهل حق و «محمد الکربولی» نماینده پارلمان عراق و «محمد تمیم» نماینده پارلمان و «نیازی اوغلو» دبیر پارلمان عراق را صادر کرده است.

با توجه به اینکه بیشتر افرادی که در فهرست دادستان اقلیم کردستان قرار گرفته اند از منتقدان مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق به شمار می روند این حکم اقدامی انتقام جویانه است.

به نظر می رسد این حکم در پاسخ به صدور حکم بازدشت «کوسرت رسول علی» معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق صادر شده است، رسول علی پیشتر ارتش و نیروهای پلیس اتحادیه عراق را در کرکوک نیروهای اشغالگر نامیده بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره