Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@19:32:10 GMT

محتوای لپ‌تاپ زنِ داعشی فاش شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۱۵۲۴

محتوای لپ‌تاپ زنِ داعشی فاش شد

به گزارش جهان نيوز؛ به دنبال سقوط شهر رقه سوریه جستجوهای اینترنتی یک زن جوان بلژیکی که عضو گروه داعش بود، فاش شد.    این زن جوان در بحبوحه جنگ در سوریه به گفتگوی اینترنتی (چت) در شبکه های مجازی، تماشای آنلاین فیلم دزدان دریایی کارائیب و جستجوی اینترنتی برای دستور تهیه غذا و تماشای بازی های تیم فوتبال آژاکس آمستردام مشغول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اینگونه فعالیت و جستجوی اینترنتی شاید نمونه‌ای عادی و معمول از جستجو و فعالیت اینترنتی زنان جوانی است که در بلژیک زندگی می کنند، اما شاید لزوما از زنی جوان در شهر رقه سوریه انتظار فعالیتهای اینترنتی به این شکل نرود. این گزارش را یورونیوز به نقل از پایگاه اینترنتی «دیلی بیست» منتشر کرده است.   از سوی دیگر محتوای رایانه این زن جوان و تاریخچه جستجوهای اینترنتی او بخشی از تضادهایی را که اعضای گروه افراط گرای داعش با آن روبرو هستند، بر ملا می سازد. در این رایانه حجم زیادی از فیلم های جنسی ذخیره شده بود. علاوه بر این فرد یا افرادی که به این لپ تاپ دسترسی داشتند به دفعات به پایگاه های اینترنتی پخش فیلم های جنسی مراجعه می کردند.   این در حالی است که همزمان از این رایانه به دفعات به پایگاه های اینترنتی واعظان داعش و القاعده سر زده شده بود.   با وجود جنگ و درگیری در سوریه به نظر می رسد یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه استقاده کنندگان از این رایانه تماشای صحنه های تیراندازی و جنگ در افغانستان بوده است.   فیلم ها و سریال های هالیوودی نیز در میان مورد علاقه صاحب این رایانه بوده است. به نظر می رسد این زن جوان بلژیکی به طور خاص به فیلم دزدان دریایی کارائیب علاقمند بوده است. در این میان از این لپ تاپ به پایگاه های اینترنتی ویژه دستور تهیه غذا نیز مراجعه شده بود.   حوادث مربوط به گروه داعش همچون حمله بارسلون نیز مورد علاقه استفاده کنندگان از این رایانه بوده است. صاحب این لپ تاپ اخبار روزانه مربوط به گروه داعش را نیز به شکلی نظام مند بر روی پایگاه های اینترنتی غربی دنبال می کرده است.   این زن جوان یکی از حدود ۵۰۰ شهروند بلژیک است که به مناطق تحت کنترل گروه داعش در سوریه و عراق گریخته بود. از این تعداد بیش از ۱۰۰ تَن کشته شده اند.   او که اصالت مراکشی دارد در نهایت در رقه دستگیر شد. این زن جوان هم اکنون تحت بازداشت «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد. برخی دیگر از شهروندان بلژیک نیز در میان بیش از ۱۰۰ جنگجوی اروپایی داعش هستند که به دنبال بازپس گیری شهرهای موصل و تلعفر بازداشت شدند.   زن جوان بلژیکی همچنین با وجود حضور در رقه به استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک ادامه داده بود. او با برخی دیگر از افراط گرایان در اروپا تماس داشته است.   حساب شخصی فیسبوک این زن جوان اکنون پس از بازداشت او غیرفعال شده است. به نظر می رسد او در روزهای پیش از بازداشت دریافته بود که به زودی به اسارت «نیروهای دموکراتیک سوریه» در خواهد آمد. او در روز ۲۴ اوت (دوم شهوریور) در یکی از موتورهای جستجوگر اینترنتی عبارت «دوست دارم داعش را ترک کنم» تایپ کرده بود.   او همچنین در یکی از آخرین عباراتی که جستجو کرده بود این پرسش را در موتور جستجوگر وارد کرده بود: «نیروهای دموکراتیک سوریه با تروریست‎های داعش چه می کنند؟»   پاسخ این پرسش احتمالا تنها چند روز بعد با بازداشت او مشخص شد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند

نورشمسی مدیر نشر کتاب تداعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی همانطور که در سال‌های اخیر بستر رشد و توسعه بسیاری از مشاغل بوده اند و مشاغل کوچک و خرد توانسته از بستر آنها رشد کند در حوزه صنعت نشر هم باعث رشد شده اند.

وی افزود: کار در حوزه نشر به صورت متمرکز نبوده و همواره برمبنای سلیقه بوده است به این صورت که هر ناشر و نویسنده یا نهاد‌هایی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند توانسته اند فقط محصولاتی تولید و معرفی کنند که یا مورد علاقه خودشان بودند یا در حوزه کاری بودند، اما آن چیزی که در فضای مجازی اهمیت دارد ایجاد جذابیت و محتوای جذاب کتاب بر اساس نیاز سنجی جامعه است.

مدیر نشر تداعی افزود: صحبت کردن در مورد کتاب محل تامل است و موضوع جدی به حساب می‌آید و باید به صورت جذاب و قابل توجه به شکلی که مخاطب را در صفحه نگهدارد و علاقه‌مند به خواندن کند.

وی گفت: در این حوزه مهمترین اتفاق آموزش است یعنی در حوزه محتوای تخصصی در زمینه کتاب و در زمینه نشر باید آموزش داده شود.

نورشمسی افزود: بستر سازی وهموار کردن مسیر فعالیت بخش خصوصی و رقابت ایجاد نکردن با دیگر نهاد‌های خصوصی می‌تواند به ترویج کتاب و کشف نقاط جذاب و ارائه جذاب محتوای کتاب کمک کند.

حمید نورشمسی دکترای ارتباطات و مدیر نشر تداعی است و کتاب‌های بازگشته و دایره‌ها از جمله آثار منتشر شده این نویسنده و ناشر است.

دیگر خبرها

  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)
  • تجهیز پیشرفته‌ترین رایانه کوانتومی چین به یک سپر امنیتی قدرتمند
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • چین به سپر ضد حمله کوانتومی مجهز شد
  • میکروالکترونیک چیست؟
  • پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی
  • راننده اینترنتی رقیب عشقی اش را آتش زد
  • رایانه‌های کوانتومی از رمزگذاری سبقت می‌گیرند
  • راننده اینترنتی رقیب عشقی‌اش را آتش زد