Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی شبکه‌های ریلی کشور با حضور وزیر ر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین وزیر راه برگزار شد.

در این نشست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی کارگاه‌های ریلی کشور به طور فعال در حال تعمیر شبکه ریلی هستند گفت: افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری با حداکثر بهره‌وری از مهمترین اولویت‌های بخش ریلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازمه این افزایش بهره‌وری آن است که بتوانیم خطوط ریلی فرعی را به مرحله اجرایی برسانیم و تمامی چشمه‌های بار و مناطق مختلف را به یکدیگر متصل کنیم.

آخوندی در ادامه افزود: افزایش حمل و نقل ترکیبی در حوزه مسافری و ریلی از دیگر اقدامات اصلی در بخش حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از حمل و نقل ترکیبی نیازمند تجهیز جدی شرکت راه آهن است گفت: با تجهیز این شرکت می‌توانیم مکانیزم سیر را بر روی ریل بیاوریم که این بخش نیازمند تجهیز و سرمایه‌گذاری قابل توجهی است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:همچنین  باید به فکر سرمایه‌گذاری ناوگان باری و مسافری باشیم چراکه هم زمان با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم شاهد افزایش نرخ بهره‌وری باشیم.

آخوندی تاکید کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری افزایش نرخ بهره‌وری و نظام بهره‌وری اصلی ترین مسئله در این حوزه است.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو خطه و چهار خطه کردن خطوط راه‌آهن توسط شرکت راه آهن گفت: چهار خطه کردن راه‌ها از مهمترین برنامه‌های راه آهن به شمار می‌رود و در این زمینه فناوری نیز در اولویت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در این حوزه کاملا تجهیز شده و ما می‌توانیم اولویت‌های خود را برای سال 97 نیز اعلام کنیم.

آخوندی تاکید کرد: علاوه بر جنبه اقتصادی باید تبعات اجتماعی را نیز برای خطوط ریلی در نظر بگیریم زیرا از نظر کارشناسان اقتصادی اتصال تمامی مراکز استان‌ها به بخش ریلی شاید در اولویت نباشد اما از نظر اجتماعی این بخش بسیار حائز اهمیت و نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در ده سال گذشته با وجود ظرفیت‌های کافی حدود 200 کیلومتر ریل ایجاد شد که می‌توانیم با افزایش ظرفیت و همکاری شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها این میزان سرمایه‌گذاری را دو برابر کنیم.

 آخوندی گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته طرفیت ساخت خطوط ریلی توسط شرکت ساخت و توسعه تا چند سال آینده 2.5 برابر می شود.

انتهای پیام/

توسعه خطوط ریلی در اولویت کار وزارت راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، پروین محمدپوری، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

وی افزود: اگر بنا بر افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ میاندوآب باشد، این اقامتگاه باید از نظر اماکن و تجهیزات تکمیل شود که این امر نیازمند تأمین اعتبار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: حلقه مفقوده در زنجیره درمان معتادان، حمایت اجتماعی است.

محمدپوری ادامه داد: اگر بتوانیم با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیران و حامیان، در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، می‌توانیم معضل اعتیاد را تا حد زیادی کنترل کنیم.

کد خبر 746891

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی