Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رئیس ستاد اربعین مبارکه از برپایی هشت موکب مستقل این شهرستان در ایام اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پنج موکب در کربلا و سه موکب در شهر نجف به زائران خدمات رفاهی ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه این موکب ها با استفاده از ظرفیت های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان برپا می شود، گفت: این تعداد موکب روزانه پذیرای بیش از سه هزار نفر از زائران امام حسین(ع) در شهرهای کربلا و نجف خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه شهرستان مبارکه آمادگی اسکان بیش از 10 هزار نفر را در زمان پیاده روی اربعین دارد، افزود: سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم این شهرستان در مراسم اربعین حسینی در عراق شرکت کردند.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه سال گذشته پنج کانتینر از کمک های مردمی مبارکه به کربلا ارسال شد، افزود: محموله کمک های مردم این شهرستان در سالجاری در قالب 13 دستگاه کانتینر برای زائران اربعین حسینی به کربلا ارسال می شود.
سرپرست فرمانداری مبارکه نیز در این جلسه گفت: مبارکه نخستین شهرستان در استان اصفهان است که اقدام به راه اندازی موکب در کربلای معلی کرده است.
جواد سلطانی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار نفر از این شهرستان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند.
موکِب در اصطلاح به ایستگاه‌های خدمات‌رسانی زائران یا گروه‌های همراه برای اسکان و پذیرایی از زائران اماکن مقدس مذهبی گفته می‌شود.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی * انتشار: شکراللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو

تین نیوز

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تعاملات گروه خودروسازی سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایراسین، جواد توسلی مهر در نشست مشترک مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت فولاد مبارکه و گروه خودروسازی سایپا گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشگام است.

توسلی مهر با بیان اینکه شرکت های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، گفت: از سویی نیز باید توجه داشت که ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تامین خودروسازی ارتزاق می کنند و در این زمینه گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می شوند و در این زمینه قسمت بزرگی از اجتماع را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه مسایل کشور را باید ساده تر کرد تا حل شوند، افزود: مسایل ما خیلی پیچیده شد و به این دلیل قابل حل نبود و تاثیر آن خوب نشدن حال مردم بود.

توسلی مهر با بیان اینکه بحث تولید می تواند حال مردم را خوب کند، گفت: گرفتاری های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... با پرداختن به تولید و تامین معیشت مردم حل خواهد شد و راهکار آن نیز این است که باور کنیم ظرفیت خوبی در کشور است که باید استفاده شود.

توسلی مهر با بیان اینکه بخش زیادی از تحریم ها در کشور خودساخته است، ابراز کرد: در صورت برطرف کردن تحریم های داخلی خودساخته می توان حال مردم را خوب کرد.

وی با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران شکایت کرده بودند برای انحلال شرکت، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت و اتفاقات خوبی نیفتاد اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال ۴۰۰ به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ پول به دولت دادیم و می توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه ای ۱۰۰ درصد قابل انجام را در دستور کار داریم، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته ۴۷۰ هزار خودرو بوده است که می توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون از برنامه عقب نبوده ایم، اضافه کرد: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر حدود ۶۰ همت به بانک ها ۳۸ همت به قطعه سازان بدهکار هستیم ضمن اینکه حدود ۴۵ همت پیش فروش خودرو را داریم و تحویل۲۴۷ هزار خودرو نیز به سال جاری منتقل شده است که با همین وضعیت موجود بر این باوریم که برای تولید به مشکلی بر نمی خوریم و به راحتی از کل زیان انباشته سایپا خارج خواهیم شد.

توسلی مهر گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری ۴۰۰ همت تعهد فروش دارد و در حال حاضر گردش مالی در گروه حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ همت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت گذاری خودرو نداریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی رفتارهای خوبی را شاهد بوده ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را دریافت کنیم و تعاملات خوبی را با زنجیره تامین از جمله فولادمبارکه بهتر خواهد شد.

وی گفت:ما در ایران خودرو دیزل شرایط پرداختی خوبی را داشتیم و همین روند را در گروه خودروسازی سایپا نیز دنبال خواهیم کرد.

توسلی مهر با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین در خودروسازی نیاز به حل مشکلات مالی در این شرکت دارد، افزود: برای این امر اصلاح قیمت مواد اولیه امری ضروری است.

توسلی مهر با بیان اینکه تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو است، تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا انجام شده است.

کوروش کمان کش، معاون خرید و صادرات گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات فولاد مبارکه طی سال هایی که با گروه خودروسازی سایپا همکاری داشته است، اظهار کرد: همواره همکاری های سایپا و فولاد مبارکه به نحو احسن بوده و با طرح های توسعه ای که در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد در سال های آینده، شرایط بهتری را خواهیم داشت.

وی افزود: هماهنگی و برنامه ریزی خوبی در این مجموعه برای افزایش تولید داخل انجام شده تا بتوانیم خرید خارجی را در سایپاکاهش دهیم.

معاون خرید و صادرات گروه خودروسازی سایپا به تغییرات تولید ورق گالوانیزه در شرکت ورق خودرو اشاره کرد و گفت: خرید صورت گرفته طی ۲ ماه اخیر به ۱۰ هزار تن رسیده است و تولید این محصول در ورق خودرو که از زیرمجموعه های گروه فولاد مبارکه است، سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: این امر هم به وزارت صمت برای استفاده از این ارز برای کارهای واجب تر کمک می کند و از سویی نیز فشاری را از رو بانک مرکزی بر می دارد که این ارز را برای دیگر خریدهای خارجی استفاده کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)
  • امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده (عکس)
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم