Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@18:11:49 GMT

آخرین جزئیات حادثه مدرسه اسلام آباد ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۲۵۲۴

عباس حسن‌خانی ، با اشاره به جزئیات اتفاقاتی در رابطه با حادثه مدرسه راه شهدا در منطقه اسلام آباد ارومیه اظهار کرد: روز شنبه 29 مهر ماه یک دختر دانش‌آموز کلاس پنجم در مدرسه به دستشویی رفته و در هنگام خروج از دستشویی مدیر و معاون مدرسه مشاهده می‌کنند که لباس‌های این دانش‌آموز خیس است.

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ارومیه گفت: هیچ‌گونه تعرضی از جمله آزار جنسی به این دختر دانش‌آموز رخ نداده ولی ممکن است این دخترخانم مورد بداخلاقی قرار گرفته باشد که از این‌گونه اتفاقات ممکن است در اماکن عمومی نیز رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس حسن‌خانی ، با اشاره به جزئیات اتفاقاتی در رابطه با حادثه مدرسه راه شهدا در منطقه اسلام آباد ارومیه اظهار کرد: روز شنبه 29 مهر ماه یک دختر دانش‌آموز کلاس پنجم در مدرسه به دستشویی رفته و در هنگام خروج از دستشویی مدیر و معاون مدرسه مشاهده می‌کنند که لباس‌های این دانش‌آموز خیس است.

فرماندار ارومیه بیان کرد: مدیر و معاون مدرسه از این دانش‌آموز علت خیس شدن لباس‌هایش را می‌پرسند که این دانش‌آموز در پاسخ به آن‌ها می‌گوید هیچ اتفاقی برای من نیفتاده است و سپس این دختر به خانه می‌رود.

وی با اشاره به جزئیات این ماجرا گفت: این دخترخانم دانش‌آموز در نوبت بعد از ظهر به مدرسه می‌رود ولی تابه‌حال اتهامات متوجه سرایدار نوبت صبح است که این عمل را برای این دختر در نوبت بعد از ظهر انجام داده و در واقع در سرایدار نوبت خود نبوده است البته تاکنون فقط یک اتهام بوده و ثابت نشده است.

حسن خانی افزود: هیچ‌گونه تعرضی مانند عمل آزار و اذیت جنسی یا زنا به این دخترخانم دانش‌آموز رخ نداده است ولی ممکن است این دختر مورد تقاضای هوسرانی و یک نیت شوم قرار گرفته باشد که از این‌گونه اتفاقات ممکن است در اماکن عمومی نیز رخ دهد.

وی گفت: مدیر مدرسه پس از آمدن پدر این دخترخانم 11 ساله به مدرسه به کلانتری مراجعه می‌کنند و پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم پدر این دانش‌آموز به‌صورت کتبی در کلانتری رضایت می‌دهد که هیچ اتفاقی برای دختر من رخ نداده است و خانم مدیر و مسئولان مدرسه نیز مجدداً این دختر دانش‌آموز را معاینه کرده و تأیید می‌کنند که هیچ اتفاقی برای این دانش‌آموز دختر رخ نداده است.

حسن خانی تشریح کرد: روز یکشنبه پدر رضایت کتبی خود را داده بود و امروز دوشنبه اولیای دیگر دانش‌آموزان به مدرسه رفته و خواستار آن شدند که پدر آن دختر به مدرسه آمده و وقایع را توضیح دهد ولی پدر این دانش آموزان گفته که آبروی دختر من را نبرید و به مدرسه نرفته است.

وی افزود: برخی افراد نیز جوانان را تحریک کرده و جوانان در ساعت 4 بعد از ظهر به‌عنوان اعتراض وارد مدرسه شده و شیشه و در و پنجره مدرسه را می‌شکنند و آسیب می‌زنند.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: هیچ‌کدام از مردم اعتراض‌کننده در صحنه اعتراض بازداشت نشده‌اند ولی این‌گونه تجمع‌ها و اعتراض‌ها کاملاً غیرقانونی است چرا که به اموال عمومی تعرض شده و حتماً با پیگیری‌های لازم تخریب‌کنندگان اموال عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: از نیروی انتظامی به‌‌ویژه یگان ویژه تشکر ویژه دارم چرا که با صبر و حوصله کافی و سعه‌صدر با این اعتراض‌کنندگان رفتار و برخورد کردند و موضوع نیز در حال اتمام است.

حسن‌خانی افزود: اگر فردی عملی خلاف انجام داده باشد از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌شود و حتی اگر تماس بدنی داشته باشد این کار اشتباه است و برخورد می‌شود.

فرماندار ارومیه گفت: برخی از نیروهای انتظامی مورد اصابت سنگ قرار گرفته و زخمی شدند و به هیچ‌ یک از مسئولان مدرسه آسیبی نرسید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل الله‌بخش نجفی اظهار کرد: تغذیه سالم در طول سال‌های تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که سلامت آنها را در بزرگسالی تضمین می‌کند، فلذا دانش‌آموزان باید سه وعده‌غذای اصلی و دو میان‌وعده در طول روز داشته باشند.
وی تصریح کرد: مواد غذایی سالم برای دانش‌آموزان شامل شیر و لبنیات، سبزی‌ها، گوشت، حبوبات، نان و غلات و میوه است که باید متعادل و دارای تنوع غذایی باشد؛ زیرا در سنین کودکی این مواد نقش مهمی در رشد و سلامت آنها دارد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: صبحانه یکی از وعده‌های غذایی بسیار مهم دانش‌آموزان است که در سلامت جسمی و فکری آنها نقش مؤثر دارد و البته نخوردن صبحانه باعث می‌شود قند خون دانش‌آموزان پایین آمده و توانایی یادگیری در مطالب درسی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان درحال‌رشد هستند و یک‌سوم ساعات روز را در مدرسه سپری می‌کنند، وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است همراه با نان و پنیر و گردو، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و عسل باشد.
نجفی گفت: دانش‌آموزانی که چیپس و پفک در مدرسه می‌خورند، سیری کاذب در آنها ایجاد می‌شود و که این نوع سیری از خوردن غذایی که مواد مغذی و مقوی دارد و موجب رشد کودک می‌شود جلوگیری می‌کند، بنابراین بهتر است به‌جای این خوراکی‌ها از میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، توت خشک، برگه زردآلو و هلو، انواع مغز‌ها از جمله بادام، پسته، گردو به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده شود.
وی افزود: خوراکی‌های مجاز بوفه مدارس نیز باید شامل انواع کیک، کلوچه و بیسکویت‌های ساده و بدون کرم و ساندویچ‌های سالم مانند پنیر و نان باشد، همچنین نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های مصنوعی برای دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌وعده در ساعات حضور در مدرسه توصیه نمی‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: مصرف لبنیات به‌ویژه شیر کم‌چرب برای تأمین کلسیم موردنیاز بدن دانش‌آموزان ضروری است و خوردن تخم‌مرغ به دلیل وجود پروتئین و فسفر می‌تواند نقش اساسی در حفظ سلامت و درمان ضعف فکری داشته باشد.
وی اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده برای دانش‌آموزان بسیار توصیه می‌شود، زیرا می‌توانند به عملکرد فیزیکی و فیزیولوژیکی بدن کمک کند.
نجفی خاطرنشان کرد: همایش سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت و با هدف تغذیه غذای سالم به مناسبت هفته سلامت از به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه شهید محمدزاده شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • مصدومیت ۳ دانش آموز آملی براثر تصادف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • رقص زیبای دانش آموزان کرد در فضای باز با آهنگ کردی