Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - علل ابتلا به فيبروم رحمعلل ابتلا به فيبروم رحم ,بدن انسان دائما دچار تغييرات زيادي مي‌شود که گاهي اين تغييرات مي‌توانند ناخوشايند باشند و مشکلات زيادي را براي فرد به وجود بياورند.
يکي از همين تغييرات که در بدن خانم‌ها اتفاق مي‌افتد و با خودش دردسرهاي زيادي را به همراه دارد، فيبروم رحم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فيبروم رحم يکي از بيماري‌هاي شايع زنان محسوب مي‌شود. فيبروم رحم حتي در سنين جواني نيز مي‌تواند به وجود بيايد، ولي بيشتر در افراد ميانسال ديده مي‌شود.
دکتر سعيد صانعي، پزشک و مشاور درمان‌هاي گياهي و طب‌سنتي،
به اين بيماري از ديدگاه طب سنتي مي‌پردازد.
دموي‌ها و صفراوي‌ها در امان هستند
به‌طور کلي هر عاملي که در خون‌رساني به رحم اختلال ايجاد کند، شانس ابتلا به فيبروم رحم
را افزايش مي‌دهد به همين دليل خانم‌ها بايد تا جاي ممکن از پوشيدن لباس‌هاي تنگ
و پوشيدن گن‌هاي تنگ به مدت طولاني خودداري کنند.
عوامل ديگري هم وجود دارند که در ابتلا به فيبروم رحم مي‌توانند نقش داشته باشند براي مثال،
استحمام با آب سرد در دوران قاعدگي، يکي از مواردي است که براي خانم‌ها مي‌تواند
مضر باشد و احتمال ابتلا به فيبروم رحم را افزايش بدهد.
پيشگيري از فيبروم رحماسترس يکي از عواملي است که در ابتلا به بسياري از بيماري‌ها نقش دارد و فيبروم رحم نيز از اين امر مستثني نيست در نتيجه تا جاي ممکن بايد از استرس بويژه استرس‌هاي شديد دوري کرد.
ابتلا به فيبروم رحم در افراد با مزاج‌هاي مختلف، مي‌تواند به وجود بيايد ولي به‌طور کلي،
خانم‌هايي که مزاج دموي يا صفراوي دارند، کمتر به اين بيماري دچار مي‌شوند.
در ابتلا به فيبروم رحم، نبايد وراثت را ناديده گرفت، وراثت مي‌تواند احتمال ابتلا به اين بيماري را افزايش دهد.
دور اين غذاها را خط بکش
يکي از بيماري‌هاي شايع خانم‌ها، فيبروم رحم محسوب مي‌شود و افراد زيادي به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. دلايل زيادي براي ابتلا به فيبروم بيان مي‌شوند اما از ديدگاه طب‌سنتي، فيبروم در واقع يک نوع ورم سفت است.
يکي از دلايلي که از ديدگاه طب‌سنتي مي‌تواند باعث ابتلا به فيبروم رحم شود، زياده‌روي در مصرف
غذاهايي است که سودا را در بدن افزايش مي‌دهند. غذاهاي فست‌فود (Fast food) مي‌توانند
در ابتلا به فيبروم نقش داشته باشند.
فيبروم رحم
افرادي که عادت دارند بيش از اندازه گوشت گاو يا گوساله استفاده کنند نيز مي‌توانند دچار فيبروم رحم شوند. مصرف شلغم، عدس و انواع کلم تا حدودي در ابتلا به فيبروم رحم نقش دارند. حتي افراط در مصرف سالاد نيز مي‌تواند ابتلا به فيبروم رحم را در پي داشته باشد.
علاوه بر اين، مصرف غذاهاي کنسروي يا مانده نيز مي‌توانند باعث ابتلا به فيبروم رحم شوند. برخي از خانم‌ها در طول روز، مدام از غذاهاي چرب و سرخ‌کردني استفاده مي‌کنند که اين دسته از غذاها بدن را مستعد ابتلا به انواع بيماري‌ها مي‌کند که يکي از اين بيماري‌ها فيبروم رحم است.
برخي خوراکي‌ها مانند چيپس و پفک، احتمال ابتلا به فيبروم رحم را افزايش مي‌دهند، به همين دليل بايد مصرف اين دسته از خوراکي‌ها را محدود کرد. علاوه بر اين، مصرف زياد خامه يا سرشير نيز ممکن است باعث ابتلا به فيبروم رحم شود.
خانم‌هايي که عادت دارند بيش از اندازه ته ديگ مصرف کنند، بايد اين عادت خود را کنار بگذارند چون ته ديگ هم ممکن است باعث و يکي از علل ابتلا به فيبروم رحم شود.
فيبروم رحم بيماري شايع در زنان
وقتي بيماري خاموش است!
شايد خيلي از خانم‌ها تصور کنند ابتلا به فيبروم رحم، حتما با علائمي همراه است، ولي اين باور نادرست است و فيبروم رحم مي‌تواند در بسياري از موارد بدون علامت باشد. فيبروم‌هايي که علائم ندارند، به صورت اتفاقي در سونوگرافي تشخيص داده مي‌شوند.
فيبروم رحم در برخي از افراد داراي علائم است براي مثال، مي‌تواند باعث ايجاد خونريزي شديد بويژه در زمان قاعدگي شود. علاوه بر آن، اين بيماري در برخي از افراد با درد همراه است. درد در هنگام رابطه زناشويي، يکي ديگر از علائم فيبروم محسوب مي‌شود.
تشخيص فيبروم رحمتشخيص فيبروم با معاينه شکمي و سونوگرافي است. بسياري از افراد تصور مي‌کنند فيبروم رحم با جراحي درمان مي‌شود در حالي‌که جراحي تنها در شرايطي صورت مي‌گيرد که فيبروم رحم مشکلات جدي براي بدن ايجاد کرده باشد.
براي مثال، فشار شديد به مثانه، خونريزي شديد يا کم خوني، برخي از علائمي هستند
که مي‌توانند احتمال جراحي را افزايش بدهند، البته براي اين منظور نيز سن فرد يا داشتن فرزند
را بايد در نظر گرفت. اگر فيبروم رحم علائم زيادي را به وجود نياورده باشد،
مي‌توان از طب‌سنتي براي درمان کمک گرفت.
روش‌هاي زيادي براي درمان در طب‌سنتي وجود دارد که افراد بايد تحت نظر پزشک متخصص
طب‌سنتي از اين روش‌ها بهره ببرند. بادکش يکي از کارهايي است که پزشک متخصص طب‌سنتي
مي‌تواند براي درمان فيبروم رحم از آن بهره بگيرد.
علاوه بر اين، استفاده از سياه‌دانه، برگ گردو، تخم خربزه و گل ماهور يا خرگوشک
در درمان فيبروم رحم مي‌توانند، موثر باشند، البته بايد به اين مساله توجه داشت که روش استفاده از اين داروهاي طبيعي مهم است و افراد نبايد هر مقدار که دوست دارند از اين داروها استفاده کنند.
پزشک متخصص طب‌سنتي با توجه به شرايط بيمار، يک داروي مناسب را براي او تجويز مي‌کند. شايد برخي از افراد تصور کنند داروهاي طب‌سنتي که اغلب گياهي هستند، براي آنها ضرري ندارد در حالي‌که عدم آگاهي از مصرف اين داروها، مي‌تواند مشکلات زيادي را براي بدن به همراه داشته باشد.علل ابتلا به فيبروم رحم
چارديواري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین

نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

به گزارش مهر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآورد‌های فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه‌ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگر‌های سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم‌های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیند‌های متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • علت عجیب کهیرهای پوستی
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید