Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نخستین سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه در مسجد جامع گوراب زرمیخ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، نخستین سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه، تنها شهید مدافع حرم تدفین شده در شهرستان صومعه‌سرا، در مسجد جامع گوراب زرمیخ برگزار می‌شود.

 

سخنران این مراسم سردار نوراللهی، مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) و مداح این مراسم حاج ابوذر روحی یکی از مداحان بنام استان گیلان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مراسم روز پنج‌شنبه (4آبان) ساعت 14:30 در مسجد جامع گوراب زرمیخ با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 

شهید محمد اتابه فرزند علی در پانزدهم مرداد 1366 در شهر شهید پرور گوراب‌زرمیخ در خانواده‌ای مذهبی و با عشق به اهل بیت (علیه‌السلام) دیده به جهان گشود.

 

محمد دوران تحصیل خود را در زادگاهش شهر گوراب زرمیخ سپری کرد این شهید دوران ابتدایی را در مدرسه حافظ و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید پورنصیری درس خواند و همچنین دیپلم خود را نیز از دبیرستان شهید خداپرست أخذ نمود.

 

محمد در دوران نوجوانی و جوانی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی زیادی را در مسجد جامع محل و حوزه بسیج شهید بهشتی داشت، وی در برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت ویژه کمک می‌کرد و نقش بسزایی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ایفا می نمود.

 

محمد بعد از گرفتن دیپلم در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام حسین (علیه‌السلام) شرکت کرد و پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس در سال 1389 به عضویت رسمی لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان درآمد.

 

شهید محمد اتابه در سال 1389 ازدواج و درسال 1393 تنها یادگار  او، امیرحسین به دنیا آمد، این شهید در طول مدت خدمت همواره درحال انجام مأموریت در جبهه های شمالغرب بود.

 

شهید اتابه در دی ماه سال 1394 برای اولین بار عازم سوریه شد و پس از دوماه دوری از خانواده و فرزندش به دیار خود بازگشت، ولی عشق به اهل بیت به ویژه حضرت زینب (سلام‌الله علیها) اجازه نداد که او را از سوریه و حریم عمه سادات دور نگه دارد.

 

او حدودا پس از 8 ماه درحالیکه تنها 2 روز که از مأموریت قبلی خود بازگشته بود برای بار دوم عازم سوریه شد و سرانجام در منطقه آکادمی نظامی3هزار (همدانیه) شهر حلب در 9 آبان ماه سال 1395 در روز یکشنبه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر به رفقای شهید خود پیوست و به آرزویی که سال ها برای آن تلاش کرده بود رسید.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر شیعه و استاد برجسته حوزه‌های علمیه مرحوم آیت الله بروجردی و به پاس بزرگداشت یاد و نام همه بزرگان و اندیشمندانی که در دوران محنت زای غیبت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء در انتقال میراث گرانبهای اهل‌بیت معصومین علیهم السلام به نسل‌های بعد از خود تلاش کردند، مجلس یادبودی برگزار می‌شود.

این مراسم فردا سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برپا خواهد شد.

در این مجلس استاد حاج شیخ حسین انصاریان خطیب و سخنور ارزشمند به بیان نکاتی خواهند پرداخت.

کد خبر 6085110 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ