Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليد کنندگان گفت: در سال جاري 30 هزار ميليارد تومان براي واحدهايي براي بازگشت واحدهاي توليدي به چرخه بازار اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته اين مبلغ 2 برابر شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا ،سيد محمود نوابي عصر دوشنبه در حاشيه بازديد از کارخانجات خودرو سازي منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد بم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 10 هزار ميليارد تومان از اين مقدار به نوسازي و بازسازي اين واحدها اختصاص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: 311 انجمن حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان در سه سطح ملي، استاني و شهرستاني در کشور فعاليت دارند و بايد اين انجمن هاي در جهت حمايت از حقوق مصرف کنندگان توانمند شوند و ترويج و ورود به حوزه حقوق مصرف کنندگان بايد توسط اين تشکل هاي غير دولتي انجام شود.
وي با بيان اينکه ثبات اقتصادي توسط دولت يازدهم در بازار بوجود آمد اظهار کرد: استمرار اين ثبات و کنترل قيمت ها و حفاظت از حقوق مصرف کننده به صورت جدي در دستور کار دولت قرار دارد.
رئيس انجمن حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان تاکيد کرد: مردم بايد کالاهاي اصلي با قيمت متعارف و مناسب در دسترس داشته باشند و سامانه 124 جهت دريافت شکايات از حوزه اصناف بيش از پيش فعال است و تا حصول نتيجه پيگيري خواهد شد و مردم به سازمان حمايت از مصرف کنندگان اعتماد دارند.
وي با اشاره به افزايش قيمت برخي خودرو ها از سوي خودرو سازان تصريح کرد: براي تعيين قيمت خودرو از زماني که شوراي رقابت به اين موضوع ورود پيدا کرده است، سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان به طور مستقيم دخالت نمي کند.
نوابي تاکيد کرد: اگر کسي از قيمت خودرو شکايت داشته باشد اين اجازه و امکان وجود دارد که به ما شکايت کند و خودرو سازان بايد ضوابط عمومي قيمت گذاري را رعايت کنند.
وي با بيان اينکه قيمت گذاري خودرو ها در حال حاضر رها نيست تصريح کرد: اگر قيمت ها به صورت غير اصولي بالا باشد ما ورود پيدا مي کنيم اما بناي ورود لحظه اي به بازار را نداريم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: البته بررسي ها نشان مي دهد که قيمت خودرو از سوي شرکت هاي سازنده افزايش چنداني نداشته و افزايش قيمت در بازار اتفاق افتاده است و اگر مردم قدري در خريد خودرو صبر کنند عطش بازار فرو خواهد نشست.
وي با بيان اينکه مجموعه ارگ جديد بم بيش از 2 دهه سابقه دارد تصريح کرد: امروز فعاليت هاي اين منطقه را از نزديک مشاهده کرديم و حيات مجددي در اين مجموعه ايجاد شده است.
وي ادامه داد: در اين مجموعه براي بيش از 10 هزار نفر شغل مستقيم ايجاد شده است و زحمات بسياري براي آباداني اين منطقه که روزي بيابان بوده کشيده شده است.
نوابي گفت: اين مجموعه در دولت هاي نهم و دهم آسيب هايي را متحمل شد که از بي تدبيري برخي مسئولان و دست اندرکاران بوده اما به زودي جهش جديد در مجموعه ارگ جديد بم شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: وقتي در يک مجموعه اي که فعاليت هاي عمراني، صنعتي و اشتغال در آن انجام مي شود وظيفه همه ارگان هاي ذيربط و مقام هاي محلي است که از آن پشتيباني کنند.
وي با اشاره به اينکه مجموعه ارگ جديد بم يک مجموعه حفاظت شده است افزود: دسترسي به راه آهن، فرودگاه و زيرساخت هاي قوي، آينده بسيار خوبي براي آن رقم مي زند هر چند لطماتي در گذشته متحمل شده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرچه که بتواند ارزش افزوده و ايجاد اشتغال کند حمايت مي نمايد و البته بايد با برنامه و استفاده از ظرفيت هاي داخلي کشور باشد.
وي افزود: اگر واحدهاي توليدي با ساير دستگاه هاي مرتبط مشکلاتي داشته باشند وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد به کمک اين واحدهاي توليدي بيايد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان و مديرعامل منطقه اقتصادي ارگ جديد از واحدهاي خودرو سازي و توليدي اين منطقه بازديد کردند و از نزديک در جريان فعاليت ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.
منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد، با هدف ايجاد و توسعه زمينه‌هاي لازم براي فعاليتهاي کارامد صنعتي، جذب فناوري‌هاي نوين و افزايش زمينه‌هاي اشتغال از طريق جلب و هدايت سرمايه گذاري داخلي و خارجي در دهه فجر سال 1376تاسيس و رسماًکار خود را آغاز کرد.
در حال حاضر منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد، تنها منطقه ويژه اقتصادي تخصصي در زمينه صنايع خودروسازي، قطعه سازي و صنايع وابسته به آن درکشور محسوب مي‌شود و پنج شرکت خودرو سازي در آن مشغول به فعاليت هستند.
منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد بم در فاصله 15 کيلومتري شهر بم و 200 کيلومتري مرکز استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور