Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونان کشوری است در جنوب شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. یونان را می توان کشور جزیره ها نامید. کشوری که جزیره های آن تاثیر بسزایی در سنت و فرهنگ یونان دارند و مشخصه و معرف یونان می باشند. گفته می شود که تعداد جزایر یونان چیزی حدود 6000 عدد جزیره می باشد که این جزایر را بر اساس موقعیتی که دارند در دسته بندی های مختلفی جای می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید خدمت شما همراهان گرامی مجله همگردی عرض کنیم که همه ی این جزیره هایی که در یونان وجود دارند مسکونی نیستند و جنبه تفریحی دارند. برخی از آنها مسکونی اند که تقریبا تعداد این جزایر زیبای یونان به 227 جزیره می رسد. با ما در ادامه همراه باشید تا با تعدادی از محبوب ترین جزایر یونان  آشنا شویم.

جزایر سایکلیدز Cyclades

جزایر سایکلیدز یکی از جزایر زیبای یونان است که در واقع اغلب جزیره هایی که در آن قرار دارند از نظر شکل ظاهری دایره مانند هستند که دور جزیره دولوس را فراگرفته اند. برخی از این جزایر قابل سکونت می باشند و بقیه تفریحی هستند و مشخصه اصلی مجمع الجزایر سایکلیدز این است که در این جزایر می توان بنا های باستانی زیادی را دید و اغلب جزایر آن کوهستانی می باشند. اگر بخواهیم مهم ترین جزایر این مجمع الجزایر را نام ببریم عبارت هستند از چهار جزیره زیبای دلوس، آنافی ، آمورگوس و آندروس که در جنوب شرقی یونان و  دریای اژه قرار گرفته اند و تعداد 220 عدد جزیره در این مجمع الجزایر قرار دارند.

جزایر آرگو سارونیک Argo Saronic Islands

این مجمع الجزایر که دارای طبیعتی دوست داشتنی و از محبوب ترین جزایر یونان است که معماری شگفت انگیزی داره و بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات و سفرهای تفریحی است. آب و هوای این جزیره با مزاج هر گردشگری سازگار است و دارای جزایر زیادی است که مهم ترین و معروف ترین جزایر مجمع الجزایر سارونیک عبارتند از پوروس و اسپتسس ، ایجینا، هیدرا ، سالامانیا . اغلب این جزایر کوچک می و گردشگران می توانند در ان لحظات خوب و خوشی را سپری کنند . این مجمع الجزایر اسمش  از روی خلیجی که در نزدیکی شهر اتن قرار دارد یعنی خلیج سارونیک برداشته شده است.

جزایر آیونی Ionian Islands

مجمع الجزایر آیونی از سال 1864 به یونان تعلق گرفت این جزایر شامل، پاکسی، ایتاکی، کرکرا، لفکادا، کفالونیا و زاکینتوس می باشد که از جزایر زیبای یونان هستند. آیونی را هفت جزیره نیز می نامند . چون که این هفت جزیره ای که نام بردیم به همراه چند جزیره دیگر به این مجمع الجزایر تعلق دارند . ونیزی ها از این جزایر در مقابل حمله عثمانی ها مقاومت کردند و توانستند آن را حفظ کنند.

اسپورادس Sporades

اسپورادس یکی  از جزایر یونان، مجمع الجزایری است که  شامل جزایر مسکونی و غیر مسکونی زیادی می شود جزایر مسکونی مجمع الجزایر اسپورادس شامل اسکیاتوس ، آلونیسوس ، اسکیروس و اسکوپلوس می باشند. اسپورادس  یعنی پراکنده و به جزیره هایی که خارج از سایکلیدز قرار دارند اسپورادس گفته می شود که در کل 24 جزیره می باشند که فقط چهار جزیره از این بیست و چهار جزیره مسکونی می باشد.

جزایر شمال اژه North Aegean Islands 

گردشگران علاقه ی زیادی به این مجموعه جزایر که شامل ساموس ، لمنوس ، لسبوس  ، تندوس ، رابیت و پسارا می باشد دارند چون که این جزایر دارای آبهای گرم  و ساحل زیبایی می باشد  سواحلی خلوت که هر کسی که به اینجا مسافرت کرده است را به خود جلب نموده است.  این جزایر که در شمال دریای اژه قرار دارند به هم متصل و پیوسته نیستند و تعدادی از این جزایر بین ترکیه و یونان مشترک هستند.

دودکانیز Dodecanese

کانیز که معنی آن می شود 12 جزیره در شرق دریای کریت قرار دارد . از جزایر مهم آن می توان به ، پاتموس ، کاسوس ، رودس ، کالیمنوس ، کارپاتوس ، آگاتونیسی نام برد که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات و تفریح و سرگرمی به این جزایر که از سال 1947 به یونان تعلق گرفته است مسافرت می کنند. تعداد جزیره های دودکانیز 165 جزیره می باشد که 150 تا از این جزیره ها کوچک هستند و 15 جزیره از این جزایر بزرگ می باشند و در دریای اژه واقع شده اند که از بین این 165 جزیره 26 جزیره قابلیت سکونت دارند و مردم در آن ساکن هستند و بقیه تفریحی و گردشگری می باشند.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان؟

یک رسانه یونانی از احتمال زیاد ماندن احسان حاج‌صفی در آاک آتن برای فصل بعد خبر داد.

به گزارش ایسنا، آاک آتن بعد از برد ارزشمند مقابل پاناتینایکوس باید فردا (یکشنبه) به دیدار پائوک تسالونیکی برود و در صورت پیروزی به یک‌قدمی قهرمانی می‌رسد.

سایت یونانی SDNA در گزارشی به ارزیابی نفرات صدرنشین لیگ یونان پرداخت و درباره احسان حاج‌صفی، کاپیتان پیشین تیم ملی ایران، نیز نوشت: احسان حاج‌صفی در این فصل سال پرکاری را پشت سر گذاشت و در ۲۶ بازی برای تیمش توانست سه پاس گل بدهد و یکی از خوب‌های آاک آتن در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی در سوپرلیگ یونان بود.

قرارداد این بازیکن ملی‌پوش ایرانی تابستان پیش رو به پایان می‌رسد. با این حال بندی در قراردادش وجود دارد که باعث می‌شود در صورت رضایت باشگاه برای یک سال دیگر بتواند در یونان و آاک آتن بماند. ادامه حضور یا جدایی او به آلمیدا سرمربی آاک آتن بستگی دارد که در هفته‌های اخیر حساب ویژه‌ای روی بازیکن ایرانی باز کرده بود.

علاوه بر حاج‌صفی، استاوروس پلیوس نیز در پست مدافع سمت چپ توپ می‌زند و در کنار حاج‌صفی برای فصل بعد حفظ خواهد شد.

حاج‌صفی ۳۴ساله سومین فصل حضورش را در آاک آتن سپری می‌کند. او فصل قبل توانست قهرمانی در لیگ و جام حذفی را با تیمش به دست بیاورد و اکنون نیز امیدوار به تکرار قهرمانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان ماندنی شد؟
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان؟
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند