Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محسن افتخاری در حاشیه مراسم روز کارشناس رسمی در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه دادگاه مطبوعات با اعضا جدید خبر داد و گفت: در جلسه هفته آینده ضمن تحلیف اعضا به پرونده سایت صراط نیوز و روزنامه شهروند رسیدگی می‌شود.

افتخاری با اشاره به ارجاع پرونده ثامن‌الحجج به دادسرا برای رفع نواقص گفت: کیفرخواست این پرونده ایراداتی داشت که برای بار دوم به دادسرا ارجاع شد تا ایرادات مد نظر رفع شود و ایرادات گرفته شده به این پرونده بیشتر شکلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در رابطه با پرونده قتل بنیتا و اینکه آیا این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده یا خیر گفت: پرونده به دیوان نرفته است.

به گفته سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی به اتهامات سایر متهمان این پرونده (بنیتا) ادامه دارد و پرونده به دادسرا ارجاع شده است.

افتخاری در پاسخ به این سوال که اولیادم بنیتا به رسیدگی در دادگاه اعتراض دارند؟ گفت: روند رسیدگی به این پرونده عادلانه بوده و در هر مورد ممکن متهمی تبرئه یا محکوم شود و حق قانونی اصحاب دعواست که نسبت به احکام اعتراض داشته باشند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده ورمی کمپوست گفت: دیوان عالی کشور در این پرونده نقص تحقیقات گرفت و پرونده برای انجام تحقیقات به دادسرا برگشته است و پس از رفع ایرادات پرونده در دادگاه رسیدگی می‌شود.

به گفته افتخاری از زمان اجرایی شدن جرم سیاسی تاکنون هیچ دادگاهی تحت این ارتباط تشکیل نشده است.

وی درباره رسیدگی به بخشی از پرونده کرسنت در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان که پیشتر قاضی مدیر خراسانی از آن خبرداده بود گفت: در ارتباط با قسمت عمده پرونده پیشتر حکم صادر شده و این بخش یک قسمت جزئی پرونده که یک الی دو متهم دارد که هنوز حکمی صادر نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال در شهر کرمان با بیش از ۶۵ شاکی صادر شد.

به گزارش مشرق، مهدی بخشی روز جمعه بیان کرد: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری ۲ وارد رسیدگی و متهمان را از جنبه عمومی به سه سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتا با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضایی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضایی استان است ابراز داشت: شکات می توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده برای مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند.

وی افزود: همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه