Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

مي‌توان با انجام برخي از حرکات ورزشي ميزان کمردرد را کاهش داد‎
هشتاد درصد افراد در طول زندگي دچار کمر درد مي‌شوند. گاهي اوقات دليل اين کمردرد، ديسک کمر است. مي‌توان با انجام برخي از حرکات ورزشي ميزان کمردرد را کاهش داد.
مشکل ديسک کمر معمولا در قسمت پاياني کمر ايجاد مي‌شود. انجام حرکات ورزشي مي‌توانند در کاهش درد و افزايش کارايي موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشانه‌هاي ديسک کمر عبارتند از:
- درد قسمت پايين کمر
- پا درد
- خواب رفتن پا
- ضعف پا
هفت حرکت ورزشي زير مي‌تواند به کاهش ديسک کمر کمک کند:
1. حرکت نيمه کبري:

اين حرکت باعث مي‌شود که مايع ديسک کمر به قسمت مياني ستون فقرات هدايت شود.
براي انجام اين حرکت بر روي شکم دراز بکشيد. آرام آرام سمت عقب بدن را فشار دهيد. دست‌ها را بر روي زمين کنار سر قرار دهيد. 10 ثانيه در اين حرکت بمانيد. 10 بار اين حرکت را تکرار کنيد.
2. حرکت کبري:

اين حرکت شبيه حرکت قبلي است. فقط بدن بيشتر به سمت عقب کشيده مي‌شود.
3. همسترينگ نشسته:

اين حرکت باعث مي‌شود که همسترينگ منقبض و منبسط شود. اين حرکت در حالت نشسته انجام مي‌شود. پاها را به جلو دراز کنيد، با دست ها کف پاها را به سمت بدن بکشيد.
30 ثانيه پاها را در اين حالت نگه داريد. حداقل با سه بار تکرار اين حرکت را انجام دهيد.
4. خم کردن يک پا در شکم:

اين حرکت باعث کشيده شدن عضلات پايين کمر و لگن مي‌شود و ميزان فشار بر روي ستون فقرات را کمتر مي‌کنند.
براي انجام اين حرکت در حالي که خوابيده‌ايد دست‌ها را در کنار بدن قرار دهيد. يک پا را در شکم خم کنيد و با دست‌ها نگه داريد و پاي ديگر را بر روي زمين دراز کنيد.
اين حرکت را بر روي پاي ديگر نيز انجام دهيد. اين حرکت را با 10 بار تکرار انجام دهيد.
5. حرکت گربه – گاو:

اين حرکت ترکيب دو حرکت يوگا است و باعث مي‌شود که فشار در قسمت پاييني ستون فقرات کمتر شود.
چهار دست و پا بر روي زمين قرار بگيريد. در يک حرکت کمر را به سمت داخل خم کنيد و در حرکت ديگر کمر را به سمت بيرون فشار دهيد. به دم و باز دم خود در انجام اين حرکت توجه کنيد. اين حرکت‌ را با پنج بار تکرار انجام دهيد.
6. حرکت عضله خم کننده:

بر روي زمين زانو بزنيد. يک پا را با زاويه 90 درجه بر روي زمين قرار دهيد. در همين حالت کمر و لگن را به سمت جلو خم کنيد. 10 ثانيه در اين حالت بمانيد. اين حرکت را با 10 بار تکرار بر روي هر پا را انجام دهيد.
7. نزديک کردن لگن به زمين:

اين حرکت باعث مي‌شود که عضلات کمر کشيده شوند و درد اين عضلات کمتر شود.
بر روي کمر دراز بکشيد، دست‌ها را در کنار بدن قرار دهيد. قسمت پايين کمر را به زمين فشار دهيد. 10 ثانيه در اين حالت باقي بمانيد، سپس کمر را رها کنيد.
منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی