Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین منبع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا احتمالاً قرارداد چند میلیارد دلاری فروش هواپیمای مسافربری میان شرکت بوئینگ و ایران ایر را لغو می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه خبری واشنگتن فری بیکن، دولت آمریکا برای لغو قرارداد فروش هواپیمای مسافربری میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ و شرکت هواپیمایی ایران ایر از سوی اعضای کنگره تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است؛ به طوری که وبگاه خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از چندین منبع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا احتمالاً این قرارداد چند میلیارد دلاری میان دو شرکت بوئینگ و ایران ایر را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، اعضای کنگره آمریکا ادعا می کنند که با فروش این هواپیماهای مسافربری، ایران قادر است نیروهای شبه نظامی را در سرتاسر منطقه جابجا کند.

گفتنی است که توافق هسته ای ایران که در دوران ریاست جمهوری اوباما میان تهران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا منعقد شد، راه را برای انعقاد قراردادی چند میلیارد دلاری میان شرکت بوئینگ و شرکت هواپیمایی ایران ایر هموار ساخت.

برخی مقامات آگاه در دولت آمریکا و کنگره این کشور می گویند که در حال حاضر، تصمیم اخیر دولت ترامپ به اِعمال فشارهای اقتصادی بر ایران و بررسی مجدد توافق هسته ای (برجام) باعث تغییر دیدگاه پیرامون این قرارداد شده است.

طبق گفته های این مقامات آگاه، دولت ترامپ به بهانه سوء استفاده ایران از این هواپیماهای تجاری برای مقاصد تروریستی (!) با دیدگاهی به مراتب نقادانه تر این قرارداد فروش را بررسی و احتمالاً لغو خواهد کرد.

با آنکه اجرای این قرارداد منعقده میان بوئینگ و ایران ایر به روند اشتغالزایی در آمریکا کمک خواهد کرد، مقامات آمریکا و برخی منابع آگاه به وبگاه فری بیکن گفتند که دولت و کنگره این کشور هرگونه قرارداد تجاری را که به ارتش ایران در جهت اقدام و پیگیری نفوذ منطقه ای یاری رساند، غیرمجاز می دانند.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران

ایتنا - کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است.
کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است. AT&T  باید 57 میلیون دلار بپردازد، در حالی که Verizon باید 47 میلیون دلار بپردازد. در همین حال، Sprint  و T-Mobile با مجموع 92 میلیون دلار جریمه روبرو هستند. این کمیسیون تحقیقات عمیقی را در مورد افشای غیرمجاز و فروش داده‌های مکان واقعی مشترکین پس از افشای فعالیت‌های آنها در سال 2018 انجام داد.

به گزارش ایتنا، جسیکا روزن وورسل، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت:«  شرکت‌های مخابراتی اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ را به جمع‌آورنده‌های داده فروختند، و اجازه دادند این داده‌های بسیار حساس در دست شرکت‌های ثالثا، شکارچیان و سایر موارد قرار گیرد. »

به گفته این آژانس، این طرح پس از گزارش‌های عمومی مبنی بر اینکه یک کلانتر در میسوری با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی که شرکتی به نام Securus از اپراتورهای بی سیم دریافت می‌کند، افراد متعددی را ردیابی می کند، آغاز شد. این شرکت خدمات ارتباطی را به مراکز اصلاح و تربیت در کشور ارائه می‌دهد.

 
در حالی که اپراتورها در نهایت فعالیت خود را متوقف کردند، آژانس گفت که آنها به مدت یک سال پس از فاش شدن این رویه و پس از اینکه به کمیسیون قول دادند فروش داده‌های مکان مشتری را متوقف خواهند کرد، به اجرای برنامه‌های خود ادامه دادند. به‌علاوه، آنها بدون تضمین‌های معقول به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات قانونی با استفاده از اطلاعات مشتریانشان، مانند کمک‌های جاده‌ای و خدمات فوریت‌های پزشکی، واقعاً رضایت کاربران را برای ردیابی مکان‌هایشان جلب می‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که قصد دارند جریمه‌ها را به چالش بکشند. T-Mobile که با بزرگترین جریمه به ارزش 80 میلیون دلار روبرو است و اسپرینت 12 میلیون دلار جریمه شد گفته که جریمه بیش از حد است.AT&T  گفت که این تصمیم فاقد شایستگی قانونی و واقعی است و این تصمیم شرکت‌ها را به دلیل حمایت از خدمات مکانی نجات‌بخش مجازات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود