Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مشکلات جانبی خیابان سی تیر پایتخت به زودی در جلسات آینده شورای اسلامی شهر تهران توسط اعضای پنجمین دوره شورا مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کلیت طرح فعلی کافه ها و رستوران های سیار که با اتوبوس های قدیمی در خیابان سی تیر اجرا می شود، خوب است و مثبت ارزیابی می‌شود و لحاظ کردن ممنوعیت تردد هر گونه وسیله نقلیه و در نظر گرفتن فضایی برای پارکینگ در این خیابان می‌تواند راهکار مناسبی برای حل معضل ترافیک خیابان های همجوار آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری و هویت تاریخی و میراثی خیابان سی تیر به شرط اجرای اصولی و کارآمد طرح پیشین و طرح طبخ غذا و کافه های سیار به روش فعلی و همچنین جذب گردشگر برای بازدید از آن در رونق صنعت گردشگری و تهرانگردی نقش به سزایی دارد.

خلیل آبادی خاطر نشان کرد: مساله ترافیک، بهداشت و تامین ایمنی خیابان سی تیر باید توسط کمیسیون‌های مختلف شورا از جمله کمیسیون شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و پس از آن، طرح فوق به صورت سازنده تر و پویاتر و با مدیریت کارشناسان و متخصصان امور شهری دنبال شود.

وی با اشاره به ملزم کردن شهرداری ها و ابلاغ دستور العمل مشخص به آن ها تاکید کرد: در خصوص اجرای طرح هایی چون طرح فعلی که در خیابان سی تیر اجرا می شود، شهرداری هر منطقه باید پیوست های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی مرتبط با آن را نیز در نظر بگیرد و در حال حاضر متاسفانه شهرداری هر یک از طرح های مدیریت شهری را بدون در نظر گرفتن پیوست های لازم اجرا می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد: خیابان سی تیر به لحاظ هویتی در مبحث میراث فرهنگی شهر تهران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از طرفی به دلیل واقع شدن موزه ملی در این خیابان، باید برای حفظ این بافت تاریخی کوشید و در این راستا باید نظارت بیشتری بر کسب و کار افرادی که کار طبخ غذا را انجام می‌دهند، صورت گیرد.

 انتهای پیام/

اجرای طرح های مدیریت شهری بدون در نظر گرفتن پیوست های لازم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: در موضوع بودجه کارهای خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080396

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران