Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید پترائوس، ژنرال آمریکایی و رئیس پیشین سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)، با بیان اینکه جنگ هسته‌ای آمریکا با کره شمالی بسیار بعید است گفت هدف از لحن جنگ‌طلبانه کاخ سفید در قبال این کشور آسیایی تقویت موضع آمریکا در مذاکرات با کشوری دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود مهم نیست این تنش‌ها تا چه حد افزایش یابد، اما بدون شک منجر به جنگی هسته‌ای علیه کره شمالی نخواهد شد. هدف از لحن تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طرفی کاملا متفاوت است و آن کسی نیست جز شی جین پینگ رئیس جمهور چین.

پترائوس در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» تصریح کرد: «هدف ترامپ جلب توجه شی جین پینگ است تا اینکه چین مهار واقعی کشوری را آغاز کند که ۹۰ درصد تجارت آن با پکن است.»

او گفت: «من فکر نمی‌کنم جنگی هسته‌ای رخ دهد. در حقیقت همه این‌ها نوعی راهبرد است تا چین متوجه شود دولت کنونی آمریکا در مقایسه با دولت‌های قبلی کاملا فرق می‌کند و از دیدگاه رئیس جمهور فعلی آمریکا، کره شمالی قادر است شهری را در آمریکا با سلاح هسته‌ای هدف قرار دهد.»

رئیس پیشین سیا به رغم گزارش‌های منتشر شده درباره وجود اختلاف‌هایی بین ترامپ و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، افزود: هر دو آن‌ها در تلاش برای مهار کره شمالی، چین را هدف قرار داده اند. هدف اصلی چین است.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس پیشین سیا با «ای‌بی‌سی نیوز»

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم

بر اثر گردباد‌های قدرتمندی که در ایالت‌های نبراسکا، آیووا و تگزاس آمریکا به وقوع پیوست، شش نفر مصدوم شدند. در مجموع، روز جمعه حدود ۸۰ گزارش از گردباد در حداقل پنج ایالت آمریکا به ثبت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند