Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - مسئول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین گفت: 34 میلیون گل شاخه بریده در سال زراعی جاری در این شهرستان برداشت و روانه بازار فروش شد.

احمد عروجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید گل شاخه بریده به دلیل روی آوردن بهره برداران به کشت گلخانه ای و گازرسانی گلخانه ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، سطح گلخانه های این شهرستان را 67 هکتار و گلزارها را حدود هشت هکتار بیان کرد و ادامه داد: 95 درصد از گل های شاخه بریده تولیدی خمین مازاد بر مصرف است که به بازار گل تهران و کرج ارسال می شود.
عروجی مهمترین گونه های گل شاخه بریده تولیدی خمین را گلایول در رنگ های مختلف، رز، زنبق، شب بو، مریم، بنفشه و لیلیوم عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گل از هر متر سطح زیر کشت 25 تا 90 شاخه است.
وی بیان کرد: گل های تولیدی این شهرستان به دلیل ماندگاری با بازار پسندی مناسبی مواجه است اما باید زیرساخت های صادراتی برای این محصول تکمیل شود تا سود حاصل از تولید نصیب دلالان و واسطه ها نشود.
وی افزود: راهکار توسعه رونق اقتصادی در حوزه گل و گیاهان ا راه اندازی پایانه صادراتی است و با راه انداری این زیرساخت مهم هزینه های صادراتی کاهش می یابد و دسترسی صادرکنندگان به بازارهای جهانی و افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی نیز تسهیل می شود.
عروجی تصریح کرد: خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه، استاندارد نیز با وجود پایانه صادراتی متمرکز می شود.

تولید و عرضه 2 هزار و 250 تن محصولات صیفی و سبزی در خمین
مسئول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین در ارتباط با تولید محصولات صیفی و سبزی در این شهرستان گفت: 2 هزار و 250 تن محصول خیار، گوجه فرنگی توت فرنگی و سایر محصولات از 15 هکتار فضای گلخانه ای این شهرستان برداشت شد.
عروجی گفت: این میزان تولید در مقایسه با تولید هفت ماه پارسال 30 درصد افزایش دارد.
وی میانگین تولید محصولات سبزی و صیفی را در هر متر مربع 17 کیلو گرم و توت فرنگی را چهار کیلو گرم بیان کرد.
52 درصد از جمعیت 110 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی واقع شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ هزارو ۱۰۵ فرصت شغلی از ابتدای امسال درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار شهرستان گناباد گفت: برای اینکه به قله‌هایی که رهبر معظم انقلاب در تراز انقلاب اسلامی ترسیم نمودند برسیم سال آینده با مدیرانی خواهیم بود که تحول‌گرا باشند و اگر خواسته باشند وضع موجود را حفظ کنند با این‌گونه مدیران خداحافظی خواهیم کرد.

رضا نصیری  افزود:میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد ۱۷۱۴ نفر در امسال بود، در حالی که تعهد اشتغال برای این شهرستان ۲۱۰۵ نفر است.

او گفت: حدود۸ هزار و ۶۰۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف داخلی، تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ مخصوص نهاد‌های حمایتی، مشاغل خانگی، بنیاد علوی و برکت طی سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد پرداخت شده است.

وی افزود:سال آینده تنها مدیرانی می‌توانند در این شهرستان فعالیت کنند که تحول‌گرا و یا دارای رویکرد تحولی در ارائه خدمات به مردم باشند و مسئولانی که هیچ برنامه تحولی در برنامه‌های خود نداشته باشند و تنها به حفظ وضع موجود بپردازند، باید جای خود را به مدیران تحول‌گرا بدهند.

فرماندار گناباد گفت: مدیران ادارات باید در راستای رویکرد‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم با اولویت‌بندی و داشتن نقشه راه و با روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات صادقانه به مردم مناطق شهری و روستایی دریغ نکنند.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ هزارو ۱۰۵ فرصت شغلی از ابتدای امسال درگناباد
  • توزیع بیش از هزار تن فرآورده های گوشتی منجمد در استان
  • انهدام گروه سارقان زورگیر در خمین  
  • راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با نرخ مصوب در لرستان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • فرصت استفاده از پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ در سامانه نیما
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • فراوانی میوه و سبزی‌جات عدم مدیریت بازار را پوشش داده است
  • گلخانه‌ها، محافظان آب در عصر خشکسالی