Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - مسئول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین گفت: 34 میلیون گل شاخه بریده در سال زراعی جاری در این شهرستان برداشت و روانه بازار فروش شد.

احمد عروجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید گل شاخه بریده به دلیل روی آوردن بهره برداران به کشت گلخانه ای و گازرسانی گلخانه ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، سطح گلخانه های این شهرستان را 67 هکتار و گلزارها را حدود هشت هکتار بیان کرد و ادامه داد: 95 درصد از گل های شاخه بریده تولیدی خمین مازاد بر مصرف است که به بازار گل تهران و کرج ارسال می شود.
عروجی مهمترین گونه های گل شاخه بریده تولیدی خمین را گلایول در رنگ های مختلف، رز، زنبق، شب بو، مریم، بنفشه و لیلیوم عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گل از هر متر سطح زیر کشت 25 تا 90 شاخه است.
وی بیان کرد: گل های تولیدی این شهرستان به دلیل ماندگاری با بازار پسندی مناسبی مواجه است اما باید زیرساخت های صادراتی برای این محصول تکمیل شود تا سود حاصل از تولید نصیب دلالان و واسطه ها نشود.
وی افزود: راهکار توسعه رونق اقتصادی در حوزه گل و گیاهان ا راه اندازی پایانه صادراتی است و با راه انداری این زیرساخت مهم هزینه های صادراتی کاهش می یابد و دسترسی صادرکنندگان به بازارهای جهانی و افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی نیز تسهیل می شود.
عروجی تصریح کرد: خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه، استاندارد نیز با وجود پایانه صادراتی متمرکز می شود.

تولید و عرضه 2 هزار و 250 تن محصولات صیفی و سبزی در خمین
مسئول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین در ارتباط با تولید محصولات صیفی و سبزی در این شهرستان گفت: 2 هزار و 250 تن محصول خیار، گوجه فرنگی توت فرنگی و سایر محصولات از 15 هکتار فضای گلخانه ای این شهرستان برداشت شد.
عروجی گفت: این میزان تولید در مقایسه با تولید هفت ماه پارسال 30 درصد افزایش دارد.
وی میانگین تولید محصولات سبزی و صیفی را در هر متر مربع 17 کیلو گرم و توت فرنگی را چهار کیلو گرم بیان کرد.
52 درصد از جمعیت 110 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی واقع شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود