Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشخوان مطبوعات امروز به سخنرانی رئیس جمهور در بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه جام جم ضمیمه جام سیاست را با تیتر «ماجرای نامه تند روحانی به اروپایی‌ها» بازخوانی مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای آمریکا در دهه ۸۰ را به خوانندگان خود پیشنهاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: بعداز گذشت حدود دو سال از اجرایی شدن برجام همچنان تعهدات باقیمانده از توافق وجود دارد که آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به آن کوتاهی کردند.

چندی پیش بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی ضمن وارد کردن اتهامات بی‌اساس نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ادعا کرد ایران به برجام پایبند نیست. در واکنش به این ادعا، اتحادیه اروپا در چند موضعگیری از سوی اعضای این اتحادیه و مقامات سیاسی کشور‌های اروپایی اعلام کردند از برجام حمایت می‌کنند و حداقل در ظاهر نشان دادند نگاه و مواضع آن‌ها با سخنان ترامپ تفاوت دارد. صرف اعلام نظر و بیان لفظی حمایت از برجام را می‌توان به عنوان گام اول مثبت از سوی اروپاییان تلقی کرد، اما پایبندی به مفاد برجام و اجرایی کردن تعهدات آن نیازمند اقدام عملی از سوی اتحادیه اروپاست؛ هر چند تاکنون طرف اروپایی به صورت کامل به تعهدات خود نسبت به برجام عمل نکرده و همچنان برخی از مبادلات بانکی و پولی ایران و کشور‌های اروپایی با توجه به فشار‌های آمریکا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. اروپاییان برای این‌که ثابت کنند مسیر مستقلی از آمریکا در پیش گرفته‌اند باید با رفع موانع موجود صداقت خود در خصوص تعهداتشان در توافق برجام را به صورت عملی اثبات کنند. در شرایط کنونی اخبار و شایعاتی پیرامون نوعی مغازله سیاسی میان اروپا و آمریکا شنیده می‌شود مبنی بر این‌که اروپاییان ضمن اعلام شفاهی و لفظی درباره حفظ برجام تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در حوزه توانمندی‌های موشکی و دفاعی ایران به‌کار خواهند بست. برخی از شنیده‌ها هم حاکی است که سیر جدید سفر‌های مقامات اروپایی به ایران برای اجرایی کردن همین نیت خواهد بودکه از جمله آن‌ها می‌توان به سفر آتی هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مقامات فرانسه به کشورمان اشاره کرد.

همچنین این روزنامه در گفتگو با همایون ارشادی بازیگر موفق ایران در سینمای جهان، تیتر «آمریکایی‌ها رُل اصلی را به ما نمی‌دهند» را برگزید.

روزنامه تجارت به نقل از رئیس جمهور تیتر «قدرت نظامی ایران غیر قابل مذاکره» را انتخاب کرد.

روزنامه‌های ابتکار، اعتماد، اطلاعات، ایران، شرق، شهروند، قانون، صنعت، جمهوری اسلامی، کیهان و مردم سالاری با اشاره به همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی تیتر‌های «فکر می‌کردند از دل برود هر آنکه از دیده برفت»، «ممنوع التصویری امام را محبوب‌تر کرد»، «امید مردم به آینده را نباید تضعیف کرد»، «در اصول متحدیم»، «امام فرمودند: همدیگر را سرکوب نکنید و متحد باشید»، «نباید بگذاریم اعتماد بین مردم و حاکمیت صدمه بخورد» و «مرحوم حاج آقا مصطفی امید همه انقلابیون بود»، «کسی نمی‌تواند راجع به تسلیحات ایران حرف بزند»، «انسجام و اعتدال، ندای امام بود، امروز هم باید این ندا را شنید»، «اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند» و «اگر اعتماد مردم از بین برود، همه چیز از بین می‌رود» را به نقل از رئیس جمهور انتخاب کردند.
روزنامه بهار با بررسی پیامد‌های مهاجرت جمعیت به کلان شهر تهران تیتر «تهران رو به انفجار» را برگزید.

روزنامه جوان با بیان نصیحت دو سویه روباه پیر استعمار به ترامپ برای مهار ایران تیتر «خط انگلیسی حفظ برجام و مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران» را انتخاب کرد.

روزنامه خراسان با بیان گزارشی از وضعیت تالاب‌های کشور تیتر «نفس‌های آخر تالاب‌ها در ایران» را برگزید.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی خیز خانه اولی‌ها از سکوی صندوق یکم «پیشران جدید معاملات مسکن» را تیتر زد.

روزنامه کلید به نقل از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیتر «وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی مشکلی را حل نمی‌کند» را برگزید.

روزنامه همشهری با اشاره به نزدیک شدن به اربعین تیتر «صف طولانی برای روادید اربعین» را انتخاب کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت

روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت

روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت