Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر در افق ۲۰۳۰ عربستان،‌دولت به قطع یارانه ها اقدام کند، قیمت برق عربستان افزایش خواهد یافت که این امر باعث اقبال بیشتر انرژی خورشیدی شده است.

شرکت‌های عربستان سعودی به دلیل نگرانی از افزایش قیمت‌های برق پس از کاهش یارانه‌های انرژی، بدنبال برق خورشیدی هستند.

پدی پادماناتان، مدیرعامل شرکتACWA  پاور اینترنشنال در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: همه متقاعد شده‌اند که قیمت‌های برق ظرف سه سال آینده اصلاح می‌شوند که به معنای افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی در بحبوحه اجرای برنامه «افق ۲۰۳۰» برای کاهش وابستگی به نفت و متنوع کردن اقتصاد قرار دارد. بخشی از اصلاحاتی که این کشور به اجرا گذاشته است، احتمالا شامل کاهش یارانه‌های انرژی برای کنترل قیمت‌های سوخت و برق خواهد بود.

عربستان سعودی سوم اکتبر در نخستین مناقصه خورشیدی رکورد برجای گذاشت و پیشنهاد ۱.۷۹ سنت برای هر کیلووات برق را دریافت کرد که یک چهارم کمتر از ارزان‌ترین قیمت قبلی برای انرژی خورشیدی در جهان است.

شرکت AWCA هفته آینده در مناقصه‌ای برای فراهم کردن نیروی خورشیدی پایین ۱۰۰ مگاوات برای یک شرکت فرآوری غذا، شرکت خواهد کرد

توافق‌های خرید انرژی پاک میان شرکت‌ها و توسعه دهندگان پروژه، کسب و کاری بزرگی در بازارهایی مانند آمریکا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. شرکت‌هایی مانند فیس بوک، اپل و آمازون قراردادهایی امضا می‌کنند که قیمت برق مورد نیازشان را ثابت می‌کند. اکنون شرکت‌های سعودی به این رویکرد علاقمند شده‌اند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد