Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش و معاون مرکز تحقیقات کشاورزی استان از هنرستان تازه تاسیس کشاورزی یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این هنرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوب رضایی با حضور در جمع دانش‌آموزان این هنرستان به بیان اهمیت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: داشتن تخصص و مهارت در دنیای امروز مهمترین شاخص و ملاک برای برای حضور در بازار کار است.

وی سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش را سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در هنرستان‌ها مهارت‌های تخصصی را فرا می‌گیرند به خوبی جذب بازار کار می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنرستان کشاورزی برای نخسین بار در استان با همکاری آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان راه‌اندازی شده است که بستر مناسبی را برای فعالیت دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی کشاورزی را بوجود آورده است.

رضایی به شبانه روزی بودن این هنرستان اشاره کرد و از دانش‌آموزان خواست از امکانات و فرصت بوجود آمده به نحو مطلوب برای ساختن آینده‌ای بهتر استفاده کنند.

در این بازدید که معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و معاون پشتیبانی و مسؤول کاردانش این مرکز حضور داشت کشواد تابان مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج به بیان مشکلات و نارسایی‌های آموزشگاه اشاره کرد و خواستار تسریع در روند حل این کمبودها شد.

معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز از همکاری خوب آموزش و پرورش با این مرکز جهت راه‌اندازی این هنرستان تشکر و قدردانی کرد.

علی روزبهی رفع مشکلات این هنرستان را در دستور کار این مرکز دانست و گفت: جلسات متعددی تشکیل شده و کمبودها و نارسایی‌ها بررسی شده و انشاءالله تا یکی دو روز آینده حل خواهند شد.

انتهای پیام/غ

راه اندازی آموزشگاه کشاورزی در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه