Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@13:11:13 GMT

واحد پردازش عصبی در تراشه اکسینوس

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۹۸۷۷

گروه فناوری _ سرمایه‌گذاری سامسونگ در استارتاپ DeePhi احتمال اضافه‌ شدن واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌های عصبی به تراشه‌ی بعدی اکسینوس را افزایش می‌دهد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، منابع داخلی سامسونگ مدعی هستند که این شرکت، روز ۲۲ اکتبر امسال (۳۰ مهر) در استارتاپی به‌نام DeePhi که در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استراتژی نشان می‌دهد که سامسونگ به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد در رقابت شدید هوش مصنوعی که این روزها شاهد آن هستیم، پا پس بکشد. DeePhi استارتاپی مربوط به دانشگاه چینهوا در کشور چین است و گفته می‌شود که هدف اصلی‌ آن، کار کردن در زمینه‌ی فناوری‌های یادگیری عمیق است. منبعی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت The Korea Herald ادعا کرده است:

سامسونگ یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ در DeePhi Tech انجام داده است؛ گروهی از توسعه‌دهندگان کره‌ای پس از ملاقات با مقامات این استارتاپ، آن را شگفت‌انگیز خوانده بودند.

وی ادامه داد:

ظاهرا سرمایه‌گذاری سامسونگ در این استارتاپ چینی، بسیار قابل‌‌ توجه بوده است. می‌‌توان گفت که این کار، در راستای حرکت اخیر دولت چین برای حمایت از شرکت‌های متمرکز بر هوش‌ مصنوعی‌ صورت گرفته است. همین موضوع باعث می‌شود همکاری سامسونگ با DeePhi بیشتر از لحاظ سیاسی مورد‌ توجه قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری اخیر سامسونگ، در حقیقت دومین سرمایه‌گذاری بزرگ این شرکت در شرکت‌های هوش مصنوعی خارجی به شمار می‌رود؛ کره‌ای‌ها در ماه اکتبر گذشته، ۳۰ میلیون‌ دلار در یک استارتاپ بریتانیایی به نام Graphcore سرمایه‌گذاری کردند. با مراجعه به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت DeePhi، خواهید دید که در آن‌جا از سامسونگ به‌عنوان یکی از شرکای تجاری این شرکت یاد شده است. در لیست شرکای تجاری DeePhi نام شرکت‌های دیگری همچون Mediatek ،Xilinx و Amazon Web Services نیز به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود DeePhi Tech توسعه‌دهنده‌ای است که در زمینه‌ی یادگیری عمیق فعالیت می‌کند؛ این شرکت در سال ۲۰۱۶ توسط چهار نفر از فارغ‌التحصیلان دو دانشگاه چینهوا و استنفورد تأسیس شد. DeePhi توانست پس از حضور قدرتمند در زمینه‌ی فناوری شبکه‌ی عصبی و معماری سخت‌افزاریِ  شبکه‌ی عصبی، توجه شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ را به خود جلب کند. تابستان گذشته بود که شرکت اس‌کی تلکام هم قصد داشت در DeePhi سرمایه‌گذاری کند؛ اما ظاهرا DeePhi این پیشنهاد را رد کرده است.

بد نیست بدانید که استارتاپ DeePhi بیش از هر چیز به‌ خاطر فناوری ویژه‌‌ی خود به نام DNNDK (کیت توسعه‌ی شبکه‌ی عمیق عصبی) شناخته می‌شود؛ این فناوری در حقیقت یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزار در زمینه‌ی یادگیری عمیق است که ساختاری کاملا یکپارچه دارد و هدف آن، ساده‌سازی و سرعت‌ بخشیدن به استفاده از یادگیری عمیق است.

گفته می‌شود که سامسونگ مدتی است به تراشه‌های هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه‌ی عصبی این استارتاپ علاقه‌مند شده است و می‌خواهد از آن‌ها در دستگاه‌های قابل‌ حمل خود استفاده کند. این تراشه‌ی جالب به سیستم تشخیص گفتار لحظه‌ای، پردازش زبان عصبی و دیگر ویژگی‌های مشابه در گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند. چنین تراشه‌هایی که بر پایه‌ی هوش مصنوعی هستند، عموما «واحد پردازش عصبی» (NPU) نامیده می‌شوند و امروزه توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند؛ چرا که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان میزان استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی را به‌ویژه در گوشی‌های‌ هوشمند گسترش داد.

در تاریخ ۱۹ اکتبر سال جاری میلادی (۲۷ مهر)، مؤسسه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی سامسونگ، یک سمینار دوروزه در مورد توسعه‌ی فناوری‌های هوش مصنوعی برگزار کرد و در آن، از محققان شناخته‌شده‌ی جهان که تحقیقات برجسته‌ای در این زمینه دارند، دعوت به عمل آورد. یو هوی‌جون، یکی از پروفسورهای این مؤسسه، در سمینار یادشده گفت:

بسیاری از زیرشاخه‌های سامسونگ، هم‌اکنون در محدوده‌ی کاری خودشان در حال تسریع فرآیند تحقیق در مورد توسعه‌ی هوش مصنوعی هستند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد

سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند. تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً جلسه‌ای داشته است تا در مورد آینده هوش مصنوعی، دستگاه‌های پوشیدنی و نحوه بهبود سلامت کاربران توسط آنها صحبت کند.

در جریان این جلسه که در مرکز پزشکی سامسونگ برگزار شد، چندین عضو هیئت مشاوره سلامت غول کره‌ای، نظرات خود را در مورد دو موضوع اصلی به اشتراک گذاشتند. براساس گزارش SamMobile، توضیحات آنها حول محور نقش هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی حوزه سلامت بوده است.

پروفسور «میونگ جین چانگ»، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ می‌گوید که داده‌های جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و درک بهتر سابقه سلامتی بیماران مفید باشد. او معتقد است که هوش مصنوعی استخراج این اطلاعات از زندگی روزمره کاربران و ارائه اطلاعات دقیق به آنها را ساده‌تر می‌کند.

دکتر «مایکل بلوم»، متخصص قلب نیز توضیح می‌دهد که نظارت مستمر می‌تواند به ابزاری مهم در تشخیص زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌ها تبدیل شود. او می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مسائل اساسی که در بروز بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی نقش دارند را بهتر درک کنند؛ و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به اطلاعات قابل‌مصرف تبدیل کند.

در نهایت، دکتر «دیوید کلونوف»، رئیس مؤسسه تحقیقات دیابت مرکز پزشکی Mills-Peninsula به سیستم نظارت بر گلوکز اشاره می‌کند که برای کنترل دیابت یک امر ضروری است. او می‌گوید نظارت بر گلوکز زمانی که با معیار‌های دیگری از جمله داده‌های خواب و فشار خون ترکیب شود، می‌تواند به ابزار قدرتمندی برای پزشکان تبدیل شود. با توجه به این مسائل، کلونوف اشاره می‌کند که ابزار‌های پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند «درک دقیق‌تری از سلامت متابولیک ارائه کنند و فرصت‌های مربوط به بهبود سلامت و تناسب اندام را ساده کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فناوری در خدمت جنایت
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد