Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:01:41 GMT

آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۰۵۴۳

آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد

آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای کوروش اسدپور از سوی موسسه فرهنگی و هنری «چکاوک زنده رود اسپادانا» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «هم توار» برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگلیویه و بویراحمد به آهنگسازی و تنظیم مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش و آواز کوروش اسدپور، در قالب ۱۲ قطعه به نام های «تصنیف گوگری»، «تصنیف نشیمن»، «آواز ملک ایروان»، «دو نوازی سرنا و دهل»، «تصنیف رسم نو»، «آواز همدرنگ»، «تصنیف شومه»، «آواز کلوس»، «دو نوازی سرنا و دهل ۲»، «تصنیف کوگ رشته»، «آواز کر ترکه باز» و «تصنیف نازلو» ساخته و پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این آلبوم آمده است: آلبوم «هم توار» تازه ترین اثر کوروش اسدپور از خواننده‌های مطرح موسیقی بختیاری است که از طریق سامانه های مجاز فروش محصولات موسیقایی در دسترس مخاطبین قرار گرفته، این در حالی است که مجتبی صادقی و کامبیز جهانبخش موسیقی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. «هم توار» به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی‌های بختیاری، آهنگ‌های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.

در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه‌ای از تصانیف، ساز و آوازها و دونوازی‌های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است. قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی-میهنی است و با گویشی که برای فارس‌زبانان نیز قابل فهم است اجرا شده است؛ روحیه میهن‌دوستی قوم بختیاری را به زیبایی به تصویر می‌کشد و با یک موسیقی پرانرژی همراه شده است.

در آلبوم «هم توار» نوازندگانی چون همایون رحیمیان، پویا جهانمردی، مسعود هشیاری پور، یلدا ربیعی، لیلا باغستانی، رویا باغستانی، بهمن فریاد رس و حمید سروری زاده به هنرنمایی پرداخته اند. همچنین در بخش همخوانی آزاده اسدی، کامبیز جهانبخش، نرگس مختاری، امیر رضا جهانبخش و بهار صادقی، آواز کوروش اسدپور را همراهی کرده اند.

آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» با صدای کوروش اسدپور توسط شرکت «چکاوک زنده رود اسپادانا» راهی بازار موسیقی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»

ناصر چشم‌آذر در نیمه اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به‌شکلی ناگهانی چشم از جهان فروبست؛ او یکی از پایه‌های استوار موسیقی پاپ و همینطور موسیقی فیلم در ایران بود و توانست با هوش و ذوق سرشارش آثار ماندگار زیادی از خود بر جای بگذارد. او عاشق ایران بود و این تعهد و تعلق به خاک کشورش را هم در زندگی و هم در آثارش به عینه رواج می‌داد و از ارائه تصویری مصفا و پاک از ایران لکنت نداشت.   در این مصاحبه که ما بخشی از آن را برای شما انتخاب کرده‌ایم، ناصر چشم‌آذر با بیان خاطرات جالبی از حضورش در پروسه ساخت موسیقی‌متن فیلم سینمایی «ای ایران»، تصویر واضحی از علاقه و عشق خود به میهن را برای ما بازگو می‌کند که در کمتر هنرمندی در این روزگار حتی رد کم‌رنگی از آن وجود دارد!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»
  • عکسی که بهنوش بختیاری از اتاق گریم منتشر کرد
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش