Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:34:42 GMT

برنامه‌هایی برای یادبود قیصر امین‌پور

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۲۵۲

برنامه‌هایی برای یادبود قیصر امین‌پور

همزمان با دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، کتاب «این‌ ترانه بوی نان نمی‌دهد» در شهر کتاب نقد می‌شود. همچنین برنامه‌ای با عنوان «سرنوشت من سرودن است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست ویژه‌ شهر کتاب در دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور  به نقد و بررسی «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست روز یکشنبه (هفتم آبان‌ماه) ساعت ۱۶  با حضور مصطفی ملکیان، مهدی ستایشگر، عبدالجبار کاکایی و مهدی فیروزیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی  خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: قیصر امین‌پور از شاعران نامدار روزگار است که در سرودن ترانه نیز دستی توانا داشت و به پیشرفت هنر ترانه‌سرایی کمک شایان ستایشی کرد. به تازگی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» نوشته‌ مهدی فیروزیان در  انتشارات کتاب آبی منتشر شده که به سبک‌شناسی ترانه‌های قیصر امین‌پور پرداخته است.

این کتاب تلاشی برای شناخت شیوه‌ ترانه‌سرایی قیصر از راه ارزیابی چندسویه‌ کارنامه‌ اوست. برای آن‌که جایگاه امین‌پور به‌درستی در میان سرایندگان روزگار آشکار شود در آغاز کتاب پیشینه‌ ترانه‌سرایی، کوتاه و فشرده، بررسی شده است. پس از  ارائه گزارشی از زندگی و شعر این شاعر و نقل همه‌ ترانه‌های او، در بخش اصلی به بررسی سبک‌شناسانه‌ ترانه‌های او در سه شاخه‌ فکری، زبانی و ادبی پرداخته شده و سپس شیوه‌ سخنوری‌اش به گستردگی با چند سراینده‌ دیگر سنجیده شده است. در بخش پایانی کتاب از تصنیف‌ها و آوازهایی که با شعر او پدید آمده‌اند نیز یاد شده است.

همچنین  گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا (س) یادمانی را برای این شاعر فقید با عنوان «سرنوشت من سرودن است» روز دوشنبه (هشتم آبان ماه) از ساعت ۱۳ تا ۱۵  برگزار می‌کند.

محمدرضا ترکی، مریم حسینی، قدرت‌الله طاهری، نسرین فقیه ملک‌مرزبان، حسینعلی قبادی، محبوبه مباشری، مهدی نیک‌منش  و سپیده یگانه در این برنامه سخنرانی خواهند کرد و حضور برای علاقه‌مندان  آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید
  • شب درخشان وینیسیوس: امشب قیصر رئالی بود
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید