Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از پرشین خودرو، تصور کنید در یک جاده کویری در حال رانندگی هستید که به غیر از خودتان اتومبیل دیگری در این جاده نیست و یا چند دقیقه یکبار اتومبیل دیگری از کنار شما عبور می‌کند. حال درحالی که موزیک گوش می‌دهید و در آرامش خود فرو رفته‌اید، به یکباره لاستیک اتومبیل ترکیده و شما را مجبور به توقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط سخت‌ترین کار برای شما جک زدن زیر اتومبیل و نصب لاستیک زاپاس خواهد بود تا به یک تعمیرگاه برسید و لاستیک معیوب خود را تعمیر کنید، اما به نظر شما کسی که لاستیک زاپاس نداشته باشد چه کار باید انجام دهد؟!

طبق گزارش انجمن خودروی آمریکا (AAA)، حدود یک سوم از خودروهای تولید شده در مدل‌های 2017 بدون لاستیک زاپاس ساخته شده و به مشتریان عرضه می‌شود. طبق آمار دقیق ارائه شده از بازار ایالات متحده آمریکا، حدود 28 درصد از اتومبیل‌های جدید که در بازار این کشور به مشتریان فروخته می‌شوند، فاقد لاستیک زاپاس خواهند بود که دلیل اصلی آن از سوی شرکت‌های خودروسازی، فراهم سازی حجم بیشتر صندوق بار برای رانندگان، کاهش وزن اتومبیل و در نتیجه کاهش مصرف سوخت ماشین بوده است، اما در مقابل برای جبران این موضوع، از تجهیزات ترمیم لاستیک موسوم به "توربو تایر" و همچنین سیستم‌های "تنظیم فشار باد لاستیک‌ها" استفاده خواهد شد تا رانندگان را از وضعیت لاستیک‌های خود مطلع سازند، اما ترکیدگی لاستیک ممکن است بر اثر عوامل خارجی باشد که در صورت نبود لاستیک زاپاس، می‌تواند مشکلات فراوانی برای رانندگان ایجاد کند، بویژه در شرایطی که اول مقاله به توضیح آن پرداختیم. هرچند درصد قابل توجهی از آنان می تواند ماشین های شهری باشد که نیاز چندانی به لاستیک زاپاس ندارند.

جان نیلسن مدیرعامل انجمن خودروی آمریکا (AAA) در این خصوص می‌گوید: از دید رانندگان شاید لاستیک‌های زاپاس مزاحمت ایجاد کند، اما نبود لاستیک مشکلات بسیار بزرگ‌تری برای رانندگان بوجود خواهد آورد، زیرا هنگام پنچر شدن لاستیک و یا ترکیدگی آنان، می‌توان در عرض چند دقیقه لاستیک معیوب را تعویض کرد، اما در صورت نبود لاستیک زاپاس، باید ماشین را بوسیله جرثقیل به تعمیرگاه منتقل کرد تا در آنجا به مشکل لاستیک‌های اتومبیل رسیدگی شود که خود مستلزم هزینه‌ای بسیار بالاتر برای مشتریان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کاهشی گزارش می‌شود. البته شدت افت قیمت در محصولات ایران خودرو بیشتر بوده و خودروهای سایر شرکت‌ها غالباً با ثبات گزارش می‌شود.

گرچه کلیت بازار نزولی به نظر می‌رسد، اما در این میان خودروهایی پیدا می‌شوند که از ابتدای امروز، افزایش قیمت عجیب‌وغریبی نسبت به روز گذشته دارند.

برای مثال بهمن G۹ یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین محصولات شرکت بهمن موتور محسوب می‌شود که اخیراً وارد بازار شده و از ابتدای روز جاری رشد قیمتی بالغ‌بر ۹۵ میلیون تومان را به ثبت رساند و به نرخ سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی

افت قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز به مراتب بیشتر از مونتاژی‌ها گزارش می‌شود.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز از معدود خودروهای دوگانه‌سوز بازار بوده که از ابتدای روز جاری پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک اتوماتیک R یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده اتومات بازار به شمار می‌رود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۵۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید

دنا پلاس اتوماتیک سدان محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو هم پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۲ محصول لوکس ایران خودرو نیز افت ۱۵ میلیون تومانی را به ثبت رسانده و به نرخ ۹۹۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب کمتر از خودروهای داخلی نوسان دارد.

جک J۴ آپشنال یکی از معدود محصولات مونتاژی است که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ ۸۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته، کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو با افت پنج میلیون تومانی نسبت به دیروز، به قیمت یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرایم که یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات بهمن موتور به شمار می‌رود از صبح امروز ۲۵ میلیون تومان ارزان‌تر شد و با دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر 846559 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!