Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@05:43:39 GMT

گره اصلی، مدیریت توزیع سود شرکت‌ها است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۷۳۰

گره اصلی، مدیریت توزیع سود شرکت‌ها است


پول‌نیوز-چند روزی است اخبار متفاوتی از چگونگی و زمان پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان این سهام،  شنیده می‌شود. با  وعده هایی که طی چند ماه گذشته تاکنون  از سوی دولت داده شده است،  اینطور به نظر می‌رسد سازمان خصوصی سازی در تلاش است با  ارائه هر راهکار ممکن،  به انتظار 49 میلیون سهامداری که سال‌هاست منتظر دریافت سود  خود هستند  پایان دهد، این در حالیست که  به نظر می‌رسد در عمل ابهام‌های فراوان و موانعی،  مانع از  پایان این چشم انتظاری  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با همه این اوصاف،  رئیس سازمان خصوصی‌سازی به تازگی اعلام  کرده است: «سود سهام عدالت به زودی توزیع می‌شود.»  آنطور که  پوری حسینی در خصوص چگونگی نحوه  توزیع سود سهام عدالت توضیح داده است: «بر اساس قانون قرار است از امسال سود عملکرد سال مالی ۹۵ شرکت‌های سرمایه پذیر نیز پس از واریز به حساب سازمان میان مشمولان تقسیم شود که به زودی آغاز خواهد شد. »
همچنین طی روزهای گذشته تا کنون سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است سهامداران سود حداقل 50 هزار و حداکثر 150 هزار تومانی سهام  خود را دریافت خواهند کرد. اظهار نظرها در این باره بسیار متفاوت است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که توزیع سهام برخی شرکت ها در فالب سهام عدالت بدعت اشتباهی بود که از سوی دولت های نهم و دهم گذاشته شد و مانند سنگی در چاه اقتصاد ایران افتاد.  اگر چه سید جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی  در این باره به «پول نیوز»، می گوید: « دولت در تلاش است تا با کمترین ریسک  رضایت سهامداران را جلب کند.» اما با این وجود بسیاری از تحلیلگران ارشد بازار سرمایه بر این باور هستند  گروه کور سهام عدالت به این آسانی‌ها باز نخواهد شد.
حمید رضا میر معینی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در  این باره به «پول نیوز» می‌گوید:« توزیع سهام عدالت یک حرکت پوپولیستی از سوی دولتهای نهم و دهم بود که حالا تاثیر منفی خود را بر بازار سرمایه هم گذاشته است.» میر معینی در ادامه اینطور توضیح می‌دهد: «  سال ها که تحریم بودیم و وضعیت شرکت‌ها به گونه ای بود که کمترین سود را به دست آوردند. اما در سال 95 اوضاع تا حد زیادی بهتر شد و سازمان خصوصی سازی به این فکر افتاد که سود  مشمولان سهام عدالت را پرداخت کند.»
 
آنطور که میر معینی توضیح می‌دهد:« به دارندگان سهام یک میلیون تومانی عدالت در سال 95 رقمی در حدود 150 هزار تومان سود تعلق گرفت. »
این دست اندرکار بازار سرمایه   همچنین در واکنش به این مطلب که گفته می‌شود بسیاری از شرکتن های واگذار شده به طرح سهام عدالت زیان‌ده هستند اینطور توضیح داد: « اتفاقا بسیاری از این شرکت ها قوی و فعال هستند و مشکل اساسی در نحوه مدیریت و توزیع سود این شرکت ها از سوی هیات مدیره های آنها است. »




 

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توافق کردند تشریفات مربوط به تغییر نام باشگاه استقال مطابق با قوانین و مقررات صورت پذیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترکی میان شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سازمان خصوصی سازی پس از آئین واگذاری باشگاه استقلال برگزار شد و بر بهبود وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تاکید شد.

در این نشست، علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ارائه پیشنهاد اضافه شدن نام خلیج فارس به انتهای نام "استقلال" خبر داد و گفت: با توجه به شرایط واگذاری که در آگهی عرضه واگذاری شرکت استقلال درج شده بود، خریداران مکلف بودند در اجرای قوانین عمومی کشور نسبت به نام جدید شرکت اقدام کنند و با توجه به مصادف بودن این روزها با روز ملی خلیج فارس، و خرید این باشگاه توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پیشنهاد خریداران اضافه شدن عبارت "خلیج فارس" به انتهای نام این شرکت است.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز با گرامیداشت این روز مبارک و تبریک "روز ملی خلیج فارس"، تشکر سازمان خصوصی سازی را به جهت استقبال هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و اعلام آمادگی برای خرید سهام دولتی این باشگاه، اعلام و اظهار امیدواری کرد سرفصل جدیدی در دوره فعالیت این باشگاه با مالکیت و مدیریت مدبرانه علی عسگری را شاهد باشیم و در دوره نظارت سازمان با همکاری بیش از پیش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد شکوفایی و بهره وری بیشتر در راستای اهداف این باشگاه فاخر فرهنگی ورزشی باشیم.

در انتهای این نشست، طرفین توافق کردند که تشریفات مربوط به تغییر نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس