Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:06:31 GMT

استقبال از قصه های تصویری هزار و یک شب

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۷۸۰

استقبال از قصه های تصویری هزار و یک شب

به گزارش ایسکانیوز از انتشارات قدیانی، عناوین کتاب «۱۰ قصه تصویری از هزار و یک شب» شامل «ماهیگیر و دیو»، «حکیم رویان و ملک یونان»، «شاهین و پادشاه»، «علاءالدین و چراغ جادو»، «جزیره‌های که نهنگ بود»، «دره الماس‌ها»، «بچه شیر و آدمیزاد»، «چشمه جادویی»، «دراج و لاک‌پشت‌ها» و «قاضی پنج ساله» است. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا داستان‌های «هزار و یک شب» را با زبانی ساده و روان برای مخاطبان کودک و نوجوان بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فتاحی، نویسنده کتاب، این اثر را با قصه «ماهیگیر و دیو» آغاز و روایت می‌کند که بخشی از این داستان از نظرتان می‌گذرد: روزی روزگاری، ماهیگیر فقیری بود که هر روز به دریا می‌رفت. تورش را به دریا می‌انداخت. چند تا ماهی می‌گرفت و با فروختن آنها خرج زندگی‌اش را در می‌آورد.

روزی از روزها، ماهیگیر قصه ما به دریا رفت، تورش را به آب انداخت اما هر چه منتظر شد حتی یک ماهی هم صید نکرد. ماهیگیر بیچاره خسته و کوفته، رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا، راضی نشو که دست خالی به خانه برگردم، خودت که خبرداری اگر دست خالی به خانه بروم، بچه‌هایم گرسنه می‌مانند». او باز هم منتظر شد و ناگهان حس کرد که تورش سنگین شده است، آن را از آب کشید، دید که خمره بزرگی در تورش گیر کرده است، خوب به آن نگاه کرد در خمره محکم بسته شده بود و مهر حضرت سلیمان (ع) روی آن دیده می‌شد.

ماهیگیر خوشحال شد، فکر کرد داخل خمره پر از طلا و جواهر است، با خود گفت: «گنج بزرگی پیدا کردم». با چاقو در خمره را باز کرد، ناگهان دود سیاهی از دهانه خمره به هوا رفت و از میان دود، دیو بزرگ و تنومندی ظاهر شد.

دیو با دیدن ماهیگیر، به حرف آمد و گفت: «سلام ای حضرت سلیمان! به من رحم کن و گناهم را ببخش!». ماهیگیر با تعجب گفت: «چه می‌گویی؟ حضرت سلیمان کجا بود؟ مگر نمی‌دانی که سال‌هاست فوت کرده و از میان ما رفته است!؟».

این کتاب از سوی وزارت آ» وزش و پرورش در کتابنامه‌های رشد معرفی شده و همچنین به عنوان کتاب مناسب در کتاب فارسی هفتم (اول متوسطه) ذکر شده است.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، این کتاب را در تیراژ ۲۲۰۰ نسخه، قطع رحلی، ۱۲۶ صفحه و قیمت ۳۰۰۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

502

هزار و یک شب قصه تصویری حسین فتاحی ماهیگیر حضرت سلیمان کتابنامه‌های رشد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 

ایسنا/کرمان دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان گفت: پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • فیلم/ انتظار رهبر چین برای استقبال از بلینکن
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم