Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) ، درباره آخرین روند تصمیم‌گیری درباره مهمان ویژه سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی داد.

ایران آنلاین / وی گفت:  مهمان ویژه نمایشگاه برای سال ۹۷ خورشیدی یا ۲۰۱۸ میلادی قرار بود کشور چین باشد که به تقاضای خودشان به سال بعدترش (۲۰۱۹) موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله پس از این اتفاق به تصمیم شورای سیاست‌گذاری با چند کشور که از قبل متقاضی مهمان ویژه شدن در نمایشگاه کتاب تهران بودند، مذاکرات را آغاز کردیم. در حال حاضر هم سه کشور ژاپن، صربستان و قطر اعلام آمادگی نهایی کرده‌اند و منتظر هستیم در جلسه آتی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران؛ انتخاب کشور مهمان قطعی شده و به تصویب برسد. یعنی گزینه‌های نهایی مشخص شده‌اند ولی باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برسد.

او سپس در پاسخ به پرسش آیا تاخیر تا این زمان در انتخاب و معرفی مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران سال ۲۰۱۸ نمی‌تواند بر کیفیت حضور کشور مذکور تاثیر منفی بگذارد، بیان کرد: طبیعتا چون شان تصمیم‌گیری در اختیار شورای سیاست‌گذاری است باید در انتظار تصویب این شورا باشیم. با توجه به صحبت‌هایی شده به زودی شورای سیاست‌گذاری جلسه تشکل داده و این مسائل را نهایی می‌کند. معمولا در سال اول همه دولت‌ها این مسائل وجود دارد و بالاخره به دلیل زمان‌بر بودن تثبیت مدیریت‌ها نیازمند فرصت بیشتری هستیم. امیدوارم با تشکیل سریع شورای سیاست‌گذاری موضوع معرفی مهمان ویژه نمایشگاه کتاب سی‌ویکم به زودی محقق شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی همچنین در توضیح پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی شهرداری برای تکمیل و اضافه کردن فضای مسقف شهرآفتاب یادآور شد: با دو مجموعه از جمله بانک شهر که بحث واگذاری شهرآفتاب از سوی شهرداری به آن‌ها مطرح بوده و از شهرداری مذاکراتی را داشته و داریم. آقای وزیر هم با شهردار تهران و مدیرعامل بانک شهر هم گفت‌وگویی‌ها انجام داده و مکاتباتی با شهرداری تهران انجام شده است. این مکاتبه به دو معاونت شهرداری ارجاع شده و ما پیگیر هستیم تا این مذاکرات را با این معاونت‌ها ادامه بدهیم. البته تا امروز مذاکراتی هم با آن‌ها داشته‌‌ایم و دستورات کارشناسی برای بررسی درخواست‌های ما ازجمله اضافه کردن فضاهای مسقف از سوی این معاونت‌ها صادر شده است.

شهرام‌نیا ادامه داد: باید مسئولان شهرداری و شهرآفتاب بررسی کنند که این اضافه کردن فضاهای مسقف تا چه میزان برایشان امکان‌پذیر است و ان‌شاءالله ما پیگیری را در روزهای آینده ادامه می‌دهیم و در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه مجموعه اقداماتی را که شهرداری می‌تواند تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران محقق کند را در این شورا ارائه می‌کنیم تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

او در پایان باتوجه به اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر اعلام مهلت تا پایان مهرماه برای مشخص کردن روند تکمیل شهرآفتاب و احتمال تغییر مکان نمایشگاه از شهرآفتاب، گفت: در کنار پیگیری‌ها از شهرداری هم‌زمان مذاکره با بقیه گزینه‌ها نیز ادامه ادامه دارد وما هم با مجموعه بزرگ مصلی امام خمینی در تعامل و در تماس هستیم و آن‌ها هم بسیار مایل هستند که نمایشگاه کتاب به مصلی بازگردد و هم در تلاش هستیم با نمایشگاه بین‌المللی سئول هم گفت‌وگوهایی را انجام بدهیم. البته هرکدام از این مکان‌ها موانع مساحت و ترافیکی مختص به خود را دارند که بارها درباره آن‌ها صحبت شده است و فکر می‌کنم حالا که دو سال ابتدای بهره‌برداری از شهرآفتاب گذشته این مکان یک گزینه جدی برای ما است. با این حال مهم‌ترین مسئله رفاه حال مردم و ناشرانی است که باید درآن فضا حضور پیدا کنند./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، قایم مقام و مدیران سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیروز سه شنبه هفتم فروردین از بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی نمایشگاه در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت مصلی امام خمینی (ره) مسرت‌بخش است، گفت: امسال مردم جلوه‌های جدیدی از پیشرفت را در این مجموعه خواهند دید که اضافه شدن محیط‌های مسقف جدید و امکانات رفاهی و بهداشتی، باز شدن درب‌های ورودی جدید، اختصاص پارکینگ‌های بیشتر به مردم و بازدیدکنندگان و… از جمله این پیشرفت‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته فضای مشارکت گرفتن از عموم مردم برای اداره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است. طبیعتاً در بخش‌هایی از نمایشگاه می‌شود از مشارکت مردم استفاده کرد.

در بازدید مدیران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مجموعه مصلی امام خمینی (ره)، مشخص شد که تعداد پارکینگ‌های قابل استفاده برای عموم مردم در این نمایشگاه نسبت به دوره‌های افزایش پنج هزار دستگاهی در بخش مرکزی و جنوبی مصلی امام خمینی (ره) داشته است. بدین ترتیب امسال قریب ۱۷ هزار پارکینگ در اختیار بازدیدکنندگان و دست‌اندرکاران نمایشگاه قرار می‌گیرد. بنا به اظهارات مسؤولان مصلی از نظر تهویه نیز شرایط شبستان اصلی نسبت به نمایشگاه سی‌وچهارم بهبودهایی را به خود خواهد دید.

تسریع در آماده سازی نقشه کلی جانمایی غرفه‌ها، تنظیم جدول زمان‌بندی تحویل بخش‌ها، توجه به افزایش ایمنی، امنیت و رفاه در بخش‌های مختلف، اجرای ایده‌های برگزیده رویداد «نمایشگاه دوست داشتنی من» در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه، بهره مندی از شعار سال در عملیات اجرایی نمایشگاه، تعامل با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و… از جمله موضوعات مطرح شده در این بازدید و جلسه ارزیابی پس از آن بود.

کد خبر 6063370 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سخنران مراسم ۱۲ فروردین۱۴۰۳ در حرم امام راحل مشخص شد
  • سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل مشخص شد
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • بازید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن