Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر آستارا گفت: برای تحول در حوزه بازار و اقتصاد این شهرستان نیازمند همراهی نخبگان و تمام اقشار مردم هستیم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در دیدار با اعضای اتاق فکر اصناف این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: ظرفیت های کسب و کار ناشناخته بسیاری در این شهرستان است و اتاق اصناف می تواند در معرفی آنها نقش مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: متاسفانه بازار آستارا به شکل سنتی مدیریت می شود و با وجود تنوع فناوری و نیازهای جامعه، شاهد عرصه های جدید کسب و کار در این شهرستان نیستیم.
وی اظهار کرد: هر بازاری متناسب با نیاز جامعه شکل می‌گیرد و اصناف نیز با توجه به شرایط جدید در کسب و کارها باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند.
رنجکش بیان کرد: اتاق اصناف آستارا با بهره‌مندی از خرد جمعی و تشکیل اتاق فکر، گامی به سمت جلو برداشته که این بسیار خوشحال کننده و حائز اهمیت است.
او افزود: بخشی از این مشکلات حوزه بازار به اعمال سیاست هایی از کشور جمهوری آذربایجان و مقابله با واردات کالاهای چمدانی از مرز آستارا برمی گردد و باید روش جایگزین اتخاذ شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است و پنج هزار واحد صنفی در آن فعال است.
**
فرماندار آستارا: استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی، نماد اخلاق ایرانی اسلامی باشد
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: استقبال از زائران خارجی پیاده روی اربعین حسینی در این شهرستان باید نمادی از اخلاق و رفتار جامعه ایرانی - اسلامی باشد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در نشست های جداگانه با کمیته های استقبال و پشتیبانی ستاد اربعین حسینی این شهرستان در فرمانداری آستارا افزود: رفتار شهروندان و مسئولان کمیته استقبال از زائران، نقش مهمی در تاثیر گذاری فرهنگی دارد.
وی اضافه کرد: باید به زائران به عنوان سفیران فرهنگی بنگریم و آنان می توانند پس از بازگشت به کشورشان، معرف فرهنگ ایرانی-اسلامی ما باشند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای پشتیبانی از حضور زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا انجام شده است، اظهار کرد: غرفه های صرافی در پایانه مرزی برای تامین نیازمندی های زائران خارجی و سهولت تبدیل پول خارجی به ریال ایران ایجاد شده است.
رنجکش یادآور شد: زائران خارجی کربلا عاشق امام حسین (ع) هستند و ما نیز باید با ارادات و علاقه ای که به امام حسین (ع) داریم به آنها احترام بگذاریم و مشکلات احتمالی و نیازهای آنان را برطرف کنیم.
او ادامه داد: برای زائران خارجی اربعین پوسترهای تبلیغاتی، بنرها، کتابچه ها و موکب های پذیرایی و استقبال در گمرک و مرقد امام زادگان آستارا تدارک دیده شده است.
وی از مردم آستارا برای استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی دعوت کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان