Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@08:43:53 GMT

صدور گذرنامه ۷۲ ساعته شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۴۹۰۵

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تسهیلات پلیس برای اخذ پاسپورت زائران اربعین را تشریح کرد و از کاهش زمان صدور گذرنامه به ۷۲ ساعت و افزایش ساعت کار ادارات گذرنامه تا ساعت ۲۰ خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ مجید صمدی در تشریح برخی اقدامات پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، ارائه خدمات به زائران از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه بیشتر شده و بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته، ارائه خدمات در مراکز و ادارات گذرنامه تا ساعت 20 ادامه دارد و زائران حسینی می‌توانند مدارک خود برای تعویض و یا اخذ گذرنامه را تا ساعت 8 شب به این مراکز ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا افزود: در حال حاضر روزانه حدود 39 هزار گذرنامه از سوی همکاران ما صادر می‌شود و با توجه به درخواست‌های مردمی، امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

وی گفت: همچنین به دنبال افزایش ساعت کار مراکز و ادارات گذرنامه، زمان صدور گذرنامه به 72 ساعت کاهش یافته و زائرانی که مدارک خود را به صورت کامل تحویل دفاتر پلیس +10 داده‌اند پس از 72 ساعت، گذرنامه خود را اخذ خواهند کرد.

صمدی در ادامه با تاکید بر لزوم دارا بودن گذرنامه معتبر و ویزا برای خروج تمام زائران اربعین حسینی افزود: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران حسینی،‌ مقرر شد کسانی که کارت پایان خدمت‌شان مفقود شده و یا در دست تعویض است بتوانند با ثبت درخواست خود در سازمان وظیفه عمومی، گذرنامه برای یک بار خروج از کشور را دریافت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در پایان گفت: همچنین مقرر شد تا برای زائران اربعین حسینی که گذرنامه خود را مفقود کرده‌اند، تسهیلاتی در نظر گرفته شود که پس از ثبت اعلام مفقودی، به مراکز پلیس + 10 مراجعه کرده و نسبت به اخذ گذرنامه خود اقدام کنند.

به گفته سرهنگ صمدی، زائرانی که محل سکونتشان در شهرستان‌ها است برای اخذ گذرنامه نیازی به حضور در تهران ندارند و تمام خدمات گذرنامه‌ای در ادارات و مراکز گذرنامه ارائه می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واحد بوم‌گردی ایلام آماده پذیرایی از گردشگران است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: ریاست جمهور راه و راهبرد را برای سال ۱۴۰۳ ترسیم کردند که امیدواریم با توجه به طرح و برنامه‌ها در سال جدید کارها را پیش ببریم.

وی دو توفیق بزرگ استان را برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات عنوان کرد و افزود: با کمک اعضای ستاد اربعین و همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران بدون هیچ تهدید امنیتی و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی و غذایی، تردد کردند که کسب این توفیق معنوی، ملی و اجتماعی را به ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی و قضایی در سال‌جاری تبریک عرض می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: در بحث تشرف زوار به عتبات عالیات از ۲۵ اسفندماه تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.

بهرام‌نیا عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران و هیئآت‌و مواکب در اربعین در مراسمی قدردانی شد و در این راستا ۳۵۰ دیگ طبخ غذا خریداری و به مواکب فعال تحویل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی مردم و مسئولان، انتخاباتی باشکوه از نظر مشارکت و با کیفیت برگزار شد و با توجه به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، ایلام جزو سه استان آخر از نظر مشارکت بود اما با اعتمادی که به مردم، ستاد انتخابات و همه عوامل و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی داشتیم در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور معاونین استاندار ایلام اعلام کرده‌ام که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی استان ایلام از استان‌هایی بود که کانون توجه بدخواهان و ضدانقلاب بود و با توجه به شرایط قومی و فرهنگی، به لطف خداوند متعال و با کوشش همه جانبه سپاه، بسیج و مردم در حوزه امنیتی، ما رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم و در اربعین و انتخابات کوچک‌ترین بحث امنیتی نداشتیم.

وی با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی، کم‌تر از یک‌سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد وتونل شماره ۲ در اربعین و تونل شماره ۱ اربعین در روزهای پایانی سال گذشته، زیر بار ترافیک رفت.

استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است و در مجموع ۲ هزار سرویس در مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی استان آماده شده است.

وی یادآورشد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادفات و فوت ناشی از تصادفات، مقام اول را کسب کرد که بخش اعظمی از این موفقیت به دلیل تکمیل شدن زیرساخت‌های مواصلاتی است.

بهرام‌نیا با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآورشد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده است و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند و برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: میزان اقامت گردشگران در استان ۳۲ درصد رشد داشت و با شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف، منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد. هم‌چنین امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از گردشگران است.

کد خبر 6062152

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ
  • اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ/افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • فوت ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای در عرض دو هفته
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • آمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ سال قبل استان ایلام بود
  • ۱۰۰ واحد بوم‌گردی ایلام آماده پذیرایی از گردشگران است