Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:34:21 GMT

کشف ۳۶ فقره سرقت منزل در استان کرمانشاه ظرف ۴۸ ساعت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۴۹۶۰

کشف ۳۶ فقره سرقت منزل در استان کرمانشاه ظرف ۴۸ ساعت

کرمانشاه- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل و کشف ۳۶ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا امیری" در این باره گفت: این طرح در راستای اجرای دستور العمل ابلاغی پلیس آگاهی ناجا به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح ۳۲ فقره سرقت منزل کشف و ۱۳ نفر سارق و پنج مالخر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین در این مدت یک فقره سرقت خودرو و سه فقره سرقت اماکن خصوصی کشف و چهار سارق دستگیر شدند.

سرهنگ امیری به شهروندان توصیه کرد: از نشان دادن محل نگهداری اشیاء با ارزش به افراد غریبه و افرادی که مورد اعتماد نیستند خودداری کنید.

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر در گیلانغرب 

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "سلیم سلیمی" در این باره گفت: مأموران پاسگاه انتظامی حیدریه در حین کنترل محور مواصلاتی گواور به گیلانغرب  به یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران این پاسگاه در بازرسی دقیق از خودروی مذکور مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب اعلام کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عامل تیراندازی در دیزل آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: عامل تیر اندازی در منطقه دیزل آباد کرمانشاه شناسایی و دستگیر شده است.     

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: روز گذشته فردی با استفاده از یک قبضه سلاح جنگی به دلیل اختلافات شخصی به درب یکی از نمایشگاه های خودرو مراجعه و اقدام به تیر اندازی کرد که منجر به آسیب رسیدن به چند مغازه و خودرو شد.

وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است گفت: ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد پس از وقوع این حادثه رسیدگی به موضوع را به سرعت در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، اظهارداشت: پلیس در نهایت با استفاده از اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده ای هنجار شکن نظم و امنیت عمومی را خدشه دار کنند.

وی با بیان اینکه برخورد با دارندگان سلاح های غیر مجاز در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار دارد، از مردم خواست که در صورت اطلاع از حمل و نگهداری سلاح توسط افراد موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۹۵ سرقت در شهرستان کرمانشاه 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۹۵ فقره سرقت و دستگیری ۶۳ سارق در هفت روز گذشته خبر داد.  

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این باره گفت: این تعداد سرقت توسط کلانتری ها، پاسگاه ها، ماموران مرکز فوریت و یگان امداد کشف شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون با بکارگیری پلیس های افتخاری و افزایش گشت های انتظامی توانستیم میزان وقوع سرقت در سطح شهرستان را ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به روند کاهشی وقوع سرقت در انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: با تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی میزان کشفیات سرقت در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد.  

سرهنگ شیرزادی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در زمان تردد زائران اربعین حسینی گشت های محسوس و نامحسوس انتظامی افزایش خواهند یافت، گفت: بصورت ویژه و شبانه روزی محل های تردد زائران و موکب های سطح حوزه استحفاظی پوشش امنیتی و اطلاعاتی داده می شوند.

مصالحه ۸۷ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره اسلام آبادغرب 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۸۷ درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان به مصالحه ختم شدند.  

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: مراکز مشاوره پلیس نقش بسزائی در کاهش مراجعات قضائی به کلانتری ها و دادسراها دارند.

وی با اشاره به ارجاع بیش از ۶۰۰ پرونده از ابتدای سال جاری به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان گفت: مشکلات خانوادگی دلیل عمده مراجعه افراد به کلانتری ها هستند، از این مشاوران می توانند با ارائه راهکارهای مناسب از بروز آسیب های بعدی همچون طلاق جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب توضیح داد: علاوه بر پرونده های ارجاعی، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰۰ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره حضوری به دوایر مشاوره پلیس مراجعه کردند.

سرهنگ سرتیپ نیا آموزش را یکی از راه های اصلی پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز جرم مشاوران کلانتری‌ها، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی شهرستان به طور مستمر آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند.  

وی اعلام کرد: مراکز مشاوره شهرستان آماده ارائه خدمات روانشناختی، خانوادگی، تربیتی، شغلی، انتظامی و مددکاری به عموم مردم هستند.

سارقان حرفه ای سیم برق در صحنه دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از دستگیری ۲ سارق حرفه ای سیم های برق و کشف ۷۰۰ متر سیم مسروقه خبر داد.  

سرهنگ "بهروز فخری" در این باره گفت: این سارقان در پی اجرا ی طرح ضربتی مقابله با سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این سارقان که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت می کردند، بیش از ۷۰۰ متر سیم برق کشف و ضبط شده است.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان صحنه متهمان پس از دستگیری به دستگاه قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سرهنگ فخری با بیان اینکه برخورد با سارقان حرفه ای همواره در دستور کار انتظامی شهرستان صحنه قرار دارد، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی همکاری دستگاه قضایی با پلیس را عامل اصلی ایجاد نظم و امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همکاری نزدیک و تنگاتنگی بین دستگاه قضایی و پلیس در شهرستان صحنه وجود دارد.

همکاری اصناف و ناجا امنیت آفرین است 

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه گفت: همکاری تنگاتنگ بین اصناف و نیروی انتظامی منجر به افزایش امنیت در جامعه می شود.  

سرهنگ "محمد رستمی" در جلسه هم اندیشی و تعامل نیروی انتظامی و اتاق اصناف که در محل سالن جلسات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر تعامل و ارتباط مطلوبی که بین ناجا و اصناف وجود دارد در کشور نمونه است.

وی با بیان اینکه اصناف نقش مهم و بی بدیلی در امنیت دارند، افزود: به عنوان مثال استفاده اصناف از دوربین های مداربسته، ضمن پیشگیری از وقوع جرم دارد، در کشف جرایم نیز به کمک پلیس می آید.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اضافه کرد: امیدوارم با کمک و همکاری اصناف از جمله مراکز اقامتی میزبان و خادم شایسته ای برای زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) باشیم.  

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این جلسه با قدردانی از تعامل مطلوب انتظامی استان با مجموعه   اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، گفت: سطح تعامل و همکاری انتظامی استان و اصناف در کشور بی نظیر است.

"موسی سلیمی" افزود: اگر نیروی انتظامی و خصوصا اداره نظارت بر اماکن عمومی همکاری مطلوبی با اتاق اصناف نداشته باشد، چرخه کار و خدمات رسانی در مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز طی سخنانی با اشاره به امنیت مطلوب کشور، گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و مشارکت مردم و اصناف است.  

سرهنگ "احمد علی اکبری"  به اهمیت نقش اصناف در نظم و امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: اصناف از ارکان امنیت کشورند و می توان آنها را کمربند ایمنی و امنیتی هر منطقه، شهر و استان دانست.

وی تصریح کرد: اصناف مورد وثوق پلیس و سایر دستگاه ها بوده و همواره در تحقیقات و بررسی های نظارتی، گزینشی و پلیسی محل رجوع بوده اند.  

رییس اداره نظارت بر امامن عمومی با تاکید بر ضرورت همکاری اصناف با پلیس، خاطرنشان کرد : همکاری پلیس و اصناف باید تعاملی ۲ سویه باشد، چرا که کسب و کار و فعالیت اقتصادی تنها در یک محیط امن امکان پذیر است.

 سرهنگ اکبری عنوان کرد: متصدیان هر یک از واحدهای صنفی باید با احساس مسئولیت، همانند یک پلیس عمل کنند و یاریگر نیروی انتظامی در مبارزه با جرایم باشند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آموزش ها و هشدارهای پلیسی توسط اصناف، ادامه داد: بکار گیری آموزش و هشدارهای پلیس نقشی پیشگیرانه دارد و بیشترین تاثیر را در حفظ اموال اصناف و پیشگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت خواهد داشت.

سرهنگ اکبری همچنین با قدردانی از وفاق، تعامل، همگرایی و همسویی اصناف و پلیس استان، تصریح کرد : کار در چنین فضایی لذت بخش است و منفعت و نتایج مثبت آن به اصناف و کل جامعه بر خواهد گشت.

۲ کشته در تصادف کمپرسی و پژو پارس

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته شدن ۲ نفر در تصادف یک دستگاه کمپرسی و پژو پارس در جاده کرمانشاه به کامیاران خبر داد.

سرهنگ "مراد حیدری" در این ‌رابطه گفت: این تصادف ساعت یازده صبح امروز در کیلومتر ۹ جاده کرمانشاه به سمت کامیاران رخ داد.

به گفته وی رعایت نکردن حق تقدم و عبور از محل دور زدن ممنوع خودرو کمپرسی علت بروز این حادثه بوده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: راننده و سرنشین خودرو پژو پارس در دم جان باختند و راننده کمپرسی نیز از محل متواری شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر

عبدی گفت: در پی گزارش سرقت از منزل بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در محل حاضر شدند و رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

 عبدی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران مشخص شد سه سارق اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی سارقان شدند و با هماهنگی مقام قضایی در سه عملیات مجزا یک متهم را در شهرستان اهر و ۲ متهم دیگر را در شهر‌های جنوب استان دستگیر کردند و با کشف اموال مسروقه به پلیس آگاهی اهر انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی ادامه داد: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، گوشی تلفن ماهواره‌ای، دوربین فیلمبرداری و دستگاه دی. وی. آر دوربین مداربسته منزل مالباخته کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز