Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش گیلانغرب، از آغاز المپیاد ورزشی ویژه دانش آموزان دختر در این شهرستان خبر داد.

حشمت الله پارسا روز سه شنبه در حاشیه آیین نواخته شدن زنگ آغاز مسابقه های المپیاد ورزشی دانش آموزی در دبیرستان خدیجه کبری گیلانغرب به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از المپیاد ورزشی هفت هزار دانش آموز دختر از 200 آموزشگاه شهری و روستایی در رشته های مختلف ورزشی با یکدیگر رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در این دوره از المپیاد ورزشی، دانش آموزان در رشته های والیبال ، فوتسال، هندبال، طناب زنی، شطرنج، دارت، بسکتبال، دو و میدانی، بدمینتون ، تنیس، ورزش های همگانی ، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز با یکدیگر به رقابت می پردارند.
مدیر آموزش و پرورش گیلانغرب اضافه کرد که نفرات و تیم های برتر مقاطع مختلف به مسابقه المپیاد استانی اعزام می شوند.
پارسا، هدف از برگزاری المپیاد ورزشی را شناسایی و کشف استعدادهای درخشان ورزشی در بین دانش آموزان ذکر کرد و گفت: سرسراهای ورزشی اداره ورزش و جوانان گیلانغرب نیز در این مدت به صورت رایگان در اختیار برگزاری این المپیاد قرار می گیرد.
وی ورزش و پرورش جسم را از نیازهای ضروری زندگی بشری توصیف کرد و افزود: موفقیت در هر عرصه ای منوط به داشتن سلامت، تحرک و ورزش است که در نتیجه آن سلامت روح و روان نیز تضمین می شود.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، در مقاطع مختلف تحصیلی 9 هزار و 724 دانش آموز دارد که در 238 آموزشگاه تحصیل می کنند.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود

به گفته وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان نوروز ۱۴۰۳، پیک نوروزی ندارند اما تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال همانند چند سال گذشته پیک نوروزی ندارند. وزارت آموزش و پرورش از اواخر دهه 90 تصمیم به حذف پیک نوروزی دانش‌آموزان گرفت و این روند در نوروز 1403 تکرار می‌شود

بر این اساس، پیک نوروزی به صورت متمرکز از سوی ادارات کل آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی‌گیرد‌

با این حال برخی خانواده‌ها میگویند، معلمان پایه اول دبستان، تکالیف بسیاری را برای نوروز به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند که شامل نوشتن و تمرین ریاضی و علوم است یعنی در حالیکه پیک نوروزی وجود ندارد اما تکلیف سنتی همچنان حذف نشده است‌.

به گفته حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سال‌‌هاست پیک نوروزی که توسط وزارت آموزش و پرورش یا استان‌ها به طور متمرکز در اختیار مدارس قرار داده می‌شد، برداشته شده است.

وی افزود: تکالیف دیگری جای پیک نوروزی را گرفته و امسال تصمیم بر این است تکالیف مهارت محور و کارکردی جای تکالیف مرسوم نوشتاری را که به شکل رونویسی و گاهی تکالیف سنگین به بعضی دانش آموزان داده می‌شود، بگیرد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند بطور مثال دانش‌آموزان از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند، عکس تهیه کنند.

همچنین دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است. داستان خوانی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر و... از دیگر تکالیف 

به گفته طریفی حسینی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت و تفریحاتی که در طبیعت انجام می‌دهند را به عنوان تکلیف عید ارسال کنند.

در حالی که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است که از معلمان خواسته‌ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های سنگینی به دانش آموزان ندهند اما همچنان رویکرد سنتی بر فعالیت برخی معلمان حاکم است و تکالیف سنگین و سنتی توسط آنها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • فعالیت ۱۰۰ پایگاه مطالعات نوروزی در خوزستان
  • درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان بمی در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • شیرینی روزه و روزه داری در کام روزه اولی‌های خرمشهر
  • آغاز ساخت چهار مدرسه در خنداب
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد
  • دانش آموزان دختر قمی یک زندانی را آزاد کردند